خداحافظی با مسدود کننده های تبلیغاتی یوتیوب؟!
یوتیوب یک عملیات آزمایشی را آغاز کرده است که در آن، یوتیوب در صورت شناسایی ابزار مسدودکننده تبلیغات فعال در مرورگر کاربر، دسترسی به ویدیوها را مسدود می کند. این سایت یک پاپ آپ را نشان می دهد که در آن بیان می کند “adblockers مجاز نیست” که اولین بار توسط یک کاربر Reddit مشاهده شد. پس از نمایش پاپ آپ، کاربران باید مسدودکننده تبلیغات را غیرفعال کنند.
از آنجایی که ما در حال حاضر نمی دانیم که یوتیوب در چه مناطقی این هشدارها را نشان می دهد یا اینکه آیا قصد دارد مسدود کننده های تبلیغاتی را از دسترسی کامل به این پلتفرم منع کند، سخنگوی به این نکته اشاره کرد که این تغییر جهانی است. طبق گزارش Variety، اشتراک های YouTube Premium و Music با سرعت زیادی در حال رشد بوده و در نوامبر ۲۰۲۲ از مرز ۸۰ میلیون نفر عبور کرده است.
یوتیوب در مدت کمی بیش از یک سال 30 میلیون مشترک پرداختی اضافه کرده است، در مقایسه با تعداد 50 میلیونی که در سپتامبر 2021 اعلام کرد. شواهد گویای این است که یوتیوب در تلاش است تا این نرخ رشد رو به جلو حفظ کند و بنظر می اید که منع کاربران از استفاده از مسدودکننده های تبلیغاتی برای تماشای ویدیوها، ممکن است گام دیگری در این مسیر باشد.
با این حال، ما باید منتظر بمانیم تا شماره اشتراک YouTube Premium بعداً منتشر شود تا بفهمیم آیا چنین تغییراتی تأثیر داشته است یا خیر. در حالی که این تغییر باید درآمد بیشتری را برای یوتیوب به همراه داشته باشد، اما این امکان را دارد که برای پایگاه کاربر رایگان خود منصفانه نباشد. یوتیوب قبلاً برای اضافه کردن تبلیغات مکرر، طولانی تر و غیرقابل رد کردن برای تشویق بینندگان به سمت دریافت اشتراک استفاده کرده است. بسیاری از کاربران رایگان از مسدود کننده های تبلیغاتی برای خلاص شدن از شر تبلیغات آزار دهنده یوتیوب استفاده می کنند، اما به نظر می رسد که این کار به پایان رسیده است و باید با مسدود کننده های تبلیغاتی یوتیوب خداحافظی کنند.