تمام ویژگی های جدید در اندروید 15

تمام ویژگی های قابل دسترس جدید در اندروید 15

 

بالاخره دومین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 منتشر شد. علاوه بر مجموعه ای از ویژگی های جدید که بیشتر مربوط به تغییرات داخلی و توسعه دهنده هستند، چند ویژگی جدید برای کاربر و تغییرات کیفیت زندگی برای بهبود تجربه کلی وجود دارد. برخی از این ویژگی‌ها قبلاً در به‌روزرسانی‌های قبلی اندروید 14 موجود بودند، اما برخی کاملاً جدید هستند. در این مقاله اپ ناب درباره تمام ویژگی های جدید در اندروید 15 صحبت می کنیم.

تمام ویژگی های قابل دسترس جدید در اندروید 15

 

* تمام ویژگی های قابل دسترس جدید در اندروید 15

از آنجایی که گوگل برای انتشار یک ویژگی پس از اعلام آن، زمان زیادی را طول می دهد، و گاهی اوقات ویژگی ها با استفاده از سوئیچ های سمت سرور فعال می شوند، برای جلوگیری از سردرگمی، این لیست را به ویژگی هایی که اکنون در اندروید 15 در دسترس هستند و به زودی عرضه می شوند، تقسیم کرده ایم. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که می توانید همین الان در اندروید 15 امتحان کنید.

 

1. کول دان اعلان

Notification Cooldown یکی از بهترین افزودنی‌های اندروید در سال‌های اخیر است. دریافت اعلان های متعدد از یک برنامه به طور همزمان منجر به زنگ های اعلان های مداوم می شود که می تواند به شدت آزار دهنده باشد. برای مقابله با این موضوع، کول دان اعلام به تدریج صدای اعلان‌های بعدی را که از برنامه دریافت می‌کنید کاهش می‌دهد. این ویژگی را می توان با رفتن به تنظیمات -> اعلان ها -> خنک شدن اعلان فعال کرد. سپس می‌توانید از بین سه گزینه، اعمال برای همه اعلان‌ها، اعمال برای مکالمات و عدم استفاده از خنک‌سازی اعلان‌ها را انتخاب کنید.

 

2. صفحه کلید جدید و گزینه های روشنایی لمسی

دیگر برای خاموش کردن لرزش های لمس کلید در تنظیمات صفحه کلید یک صفحه کلید شخص ثالث تلاش نکنید. اندروید 15 یک جابجایی اضافه می کند تا کاربران بتوانند لرزش های صفحه کلید را خاموش کنند. اگرچه ممکن است این یک ویژگی بزرگ به نظر نرسد، اما بهبود کیفیت زندگی بسیار خوبی است زیرا اکثر صفحه کلیدهای شخص ثالث اندروید دارای لرزش فشار کلید به طور پیش فرض فعال هستند. اندروید 15 همچنین هنگام تنظیم روشنایی از تنظیمات سریع، بازخورد لمسی را اضافه می کند. این قبلا آزمایش شده بود اما اکنون به طور کامل در اندروید 15 فعال شده است.

 

3. ادامه استفاده از Apps on Fold

هنوز هم ما را شگفت‌زده می‌کند که Pixel Fold فاقد یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های تاشو است، یعنی زمانی که نمایشگر اصلی گوشی تا شود، یک برنامه جابجا می‌شود و روی نمایشگر بیرونی کار می‌کند. میشال رحمان، متخصص اندروید، اولین بار این ویژگی را در اندروید 14 QPR1 بتای 1 مشاهده کرد، اما تا قبل از اندروید 15 DP1 هرگز شاهد ذکر آن نبودیم.

همچنین برای Pixel Fold یک «برای ادامه، انگشت خود را به بالا بکشید» در حال اجراست که در حال حاضر در دسترس نیست. پس از فعال شدن، کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت به سمت بالا روی صفحه جلو، دستگاه را بسته و از جایی که کار را متوقف کرده‌اند، ادامه دهند. متأسفانه، کاربران Pixel Fold باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا آن را تجربه کنند، زیرا هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی در کاهش ویژگی بعدی یا انتشار پایدار اندروید 15 وارد می‌شود یا خیر.

 

4. تنظیم سریع بلوتوث

یکی از موارد اساسی که در دکمه تنظیمات سریع بلوتوث در دستگاه‌های پیکسل وجود نداشت، منوی بازشو شبیه به تنظیمات سریع Wi-Fi بود. این ویژگی در Android 14 QPR 3 Beta 1 اخیر معرفی شده است، بنابراین به خودی خود یک ویژگی جدید نیست زیرا می تواند در زمان حذف ویژگی بعدی ارائه شود. اگر گوگل این ویژگی را تا زمان انتشار پایدار اندروید 15 حفظ کند، ناامید کننده خواهد بود.

 

5. ضبط صفحه نمایش برای یک برنامه واحد

این هم یک ویژگی کاملاً جدید نیست زیرا از نظر فنی یک ویژگی Android 14 است و به Android 14 QPR3 Beta 1 اضافه شده است، اما اینجا در Android 15 است. برای کسانی که نمی‌دانند، قبلاً می‌توانستید فقط کل صفحه را ضبط کنید که به معنای نمایش اطلاعات غیر ضروری است. با این حال، با گزینه “یک برنامه واحد” در منوی ضبط صفحه، اکنون می توانید فقط برنامه ای را که می خواهید ضبط کنید، ضبط کنید. شاید برایتان سوال باشد که وقتی می‌خواهید به برنامه‌های دیگر بروید، چه اتفاقی می‌افتد؟ باید بگوییم این ویژگی تا زمانی که برنامه در حال ضبط در برنامه‌های اخیر فعال است، به ضبط ادامه می‌دهد. حذف برنامه ها از نمای چند وظیفه ای باعث توقف ضبط می شود.

 

6. ایستر اگ جدید

اگر شما فردی هستید که به جزئیات می پردازید، ممکن است از قبل بدانید که اندروید 15 با اسم رمز بستنی وانیلی است. هر نسخه جدید سیستم عامل یک نسخه اندروید جدید ایستر اگ را به ارمغان می آورد. اندروید 15 نیز یکی از آن ها را دارد، اما جدید نیست. این همان اندروید 14 است، اما به صورت عمودی به شکل V وارونه شده است.

 

7. بایگانی برنامه

همانطور که از نامش پیداست، بایگانی برنامه ها، قابلیتی شبیه به دانلود کردن اپلیکیشن ها در iOS است. مدتی است که در کد اندروید وجود دارد و بالاخره این ویژگی در پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15 فعال شد. بایگانی برنامه فضای ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد و در عین حال جلسه ورود به سیستم و داده‌های مهم را در برنامه حفظ می‌کند.

برای آزمایش این ویژگی، برنامه‌ای را بایگانی کردیم که 108 مگابایت فضا اشغال کرد و پس از آن حجم آن به تقریباً 35 مگابایت کاهش یافت. هنگامی که یک برنامه بایگانی شد، لیست برنامه آن در راه‌انداز باقی می‌ماند. ضربه زدن روی برنامه می تواند به شما در بازیابی آن کمک کند. علاوه بر این، می توانید به صفحه برنامه در تنظیمات بروید و روی Restore ضربه بزنید.

 

8. به اشتراک گذاری صدا

پیش نمایش دوم توسعه دهنده اندروید 15 یک ویژگی «اشتراک‌گذاری صدا» را اضافه کرد که می‌توانید آن را در بخش دستگاه‌های متصل در تنظیمات پیدا کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا چندین هدفون را که از صدای بلوتوث LE پشتیبانی می کنند وصل کنید و به طور همزمان در دستگاه های بلوتوث بیشتری به صدا گوش دهید. این ویژگی در حال حاضر کاربردی نیست و به محض خروج از صفحه، کلید خاموش می شود. باید منتظر باشیم تا گوگل در نهایت آن را به نسخه پایدار اندروید 15 اضافه کند و آن را در عمل ببینیم.

 

9. ویدیوی HD در ویژگی “دستگاه به عنوان وب کم”

نسخه‌های اخیر اندروید 14 QPR امکان استفاده از دستگاه‌های اندرویدی خود را به‌عنوان وب‌کم اضافه کرده است، و در حالی که این یک ویژگی عالی است، کیفیت کلی ویدیو هنگام اتصال به دوربین گوشی به 720p محدود شده است. این در جدیدترین اندروید 15 DP تغییر می کند زیرا اکنون می توانید نماد “HQ” را پیدا کنید که می توانید آن را فعال کنید تا از دوربین اندروید خود تا حد کامل استفاده کنید.

 

10. ویژگی های جدید Health Connect

برای کسانی که اطلاع ندارند، Health Connect به همه برنامه‌های تناسب اندام کمک می‌کند تا مجموعه داده‌های مختلف را همگام‌سازی کنند تا کاربر مجبور نباشد هر بار که به یک برنامه تناسب اندام جدید می‌رود، داده‌ها را به صورت دستی وارد کند. اندروید 15 دارای یک ماژول سلامت اندروید به روز شده است و از انواع داده های بیشتری در Health Connect مانند تناسب اندام، تغذیه و غیره پشتیبانی می کند.