بلاک کردن شماره های اسپم در واتساپ از طریق لاک اسکرین

در واتساپ امکان بلاک کردن شماره های اسپم از طریق لاک اسکرین اضافه شد

 

موارد کلاهبرداری آنلاین در ماه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که گزارش شده است که هزاران کاربر پس از دریافت تماس ها یا پیام های افراد ناشناس، پول های زیادی را از دست داده اند. یکی از پلتفرم های اصلی که کلاهبرداران از آن سوء استفاده می کنند واتساپ است. با وجود در دسترس بودن تعداد زیادی از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی، کاربران همچنان تحت حمله کاربران سو استفاده گر هستند. از این رو، واتساپ با شناسایی این آسیب پذیری، لایه های حفاظتی بیشتری را پیاده سازی می کند. آخرین مورد اضافه شده به این لایه، ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می دهد مستقیماً اسپم، هرزنامه یا مخاطبین مشکوک را حتی در صفحه قفل. از طریق اعلان مسدود کنند.

در واتساپ امکان بلاک کردن شماره های اسپم از لاک اسکرین اضافه شد

ویژگی جدید واتساپ به کاربران یک گزینه سریع با دو ضربه را می دهد تا هر مخاطبی را که برای آنها پیام های مشکوک ارسال می کند، مانند تلاش های فیشینگ، طرح های پونزی یا سایر کلاهبرداری ها، مسدود کند. با استفاده از ویژگی جدید WhatsApp، اکنون می توانید به سادگی روی گزینه مسدود کردن Block در کنار دکمه پاسخ Reply در منوی اقدامات سریع در اعلان ضربه بزنید. و اگر اجازه دهید اعلان شما در صفحه قفل قابل مشاهده باشد، مسدود کردن مخاطبین مستقیماً از صفحه لاک اسکرین بدون باز کردن برنامه آسان تر است.

در واتساپ امکان بلاک کردن شماره های اسپم از طریق لاک اسکرین اضافه شد

 

اما شاید سوال باشد که، وقتی واتساپ از قبل گزینه بلاک و گزارش دارد، چرا باید ویژگی دیگری را اضافه کند؟ خب، تا به حال، واتساپ هشدارهای احتیاطی را برای پیام های شماره های ناشناس در اعلان ها نمایش می داد. با این حال، مسدود کردن این مخاطبین مستلزم باز کردن چت بود که شامل چند مرحله دیگر بود. در نتیجه، کاربران اغلب پیام های هرزنامه را بدون بلاک کردن می گذارند یا فراموش می‌کنند پیام را برای مسدود کردن مخاطب باز کنند. با این ویژگی جدید، کاربران اکنون می توانند به محض دریافت اعلان، مخاطبین مشکوک را مستقیماً از صفحه قفل یا از طریق اعلان مسدود کنند. این نه تنها به کاربران کمک می کند تا حساب های مشکوک را مسدود کنند، بلکه واتساپ را قادر می‌سازد تا حساب علامت گذاری شده را بررسی کند و در صورت نقض شرایط و ضوابط آن، آن را به طور کامل مسدود کند.

به این منظور در ادامه، برخی از ویژگی های کلیدی را ذکر می کنیم که می توانید در واتساپ از آنها برای افزودن لایه های امنیتی اضافی به مکالمات خود در این پلتفرم استفاده کنید:

1- تأیید دو مرحله ای: می‌توانید حساب واتساپ خود را با یک پین ۶ رقمی ایمن کنید تا از تلاش‌های فیشینگ و هک جلوگیری کنید.

2- گزینه های ناپدید شدن: همچنین می توانید عکس‌ها، رسانه ها و یادداشت‌های صوتی را با View Once ارسال کنید تا مشاهده آنها را محدود کنید. علاوه بر این، می توانید از رسیدهای خوانده شده و پیام های ناپدید شده برای افزایش بیشتر حریم خصوصی خود استفاده کنید.

2- قفل چت: واتساپ همچنین به کاربران این امکان را می دهد که چت های شخصی را با یک رمز عبور منحصر به فرد قفل کرده و در یک پوشه جداگانه نگهداری کنند. Chat Lock می تواند از اطلاعات حساس در برابر دیگرانی که به تلفن شما دسترسی دارند محافظت کند.

3- تماس گیرندگان ناشناس: همچنین می توانید تماس های شماره های ناشناس را خاموش کنید تا از اسپم ها جلوگیری کنید.

4- بررسی حریم خصوصی: همچنین باید در برنامه WhatsApp خود بررسی حریم خصوصی را انجام دهید تا در مورد ویژگی هایی که مطابق با نیازهای شما هستند آشنا شوید و آنها را فعال کنید.


دانلود واتساپ با لینک مستقیم