آیا گوشی در حالت کم مصرف سریع تر شارژ می شود

آیا گوشی در حالت کم مصرف باعث شارژ سریع تر می شود؟

 

همه گوشی‌ها، چه اندروید و چه iOS، دارای یک حالت کم مصرف هستند تا قبل از این که باتری آن‌ها به پایین ترین سطح خود برسد، تغییر حالت دهند. در آیفون‌ها، این تنظیمات به عنوان حالت کم مصرف و در اندروید به‌عنوان ذخیره کننده باتری شناخته می‌شود. حال، سوال اصلی این است، اگر بخواهیم باتری گوشی خود را در حالت کم مصرف شارژ کنیم، آیا سریع تر شارژ می شود؟ با این پشتوانه که حالت کم مصرف مستقیماً برنامه های پرمصرف را قطع می کند. در این مقاله متوجه می شویم که اگر گوشی شما را در حالت کم مصرف یا ذخیره باتری قرار دهید، سریع تر شارژ می‌شود یا خیر. اما قبل از آن توضیح مختصری درباره حالت کم مصرف خواهیم داد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/does-the-phone-charge-faster-in-low-power-mode-cover.jpg

* حالت کم مصرف چیست؟
وقتی از کار کردن بر روی چیزی خسته می شوید، بهره وری شما به طور طبیعی کاهش می یابد و در نهایت آن کار را به آرامی انجام می دهید یا ممکن است اصلاً انجام ندهید. گوشی شما در صورت استفاده مداوم یا طولانی مدت بدون شارژ به همین شکل کار می کند، سطح باتری گوشی شما کاهش می یابد. اگر ذخیره کننده باتری گوشی خود را در اندروید یا حالت کم مصرف را در آیفون روشن نکنید، باتری زودتر کاهش می یابد.

آیا گوشی در حالت کم مصرف سریع تر شارژ می شود

 

شما می توانید حالت باتری را روشن کنید تا مصرف باتری برنامه های پس زمینه گوشی شما را محدود شود. این نه تنها به کاهش دمای گوشی شما کمک می کند، بلکه عمر باتری را نیز بدون ایجاد مزاحمت افزایش می دهد. وقتی حالت کم مصرف فعال است، هرگونه پشتیبان گیری، همگام سازی ایمیل، بروزرسانی و سایر فعالیت‌های پس زمینه در گوشی شما محدود می شود. برای صرفه جویی در مصرف انرژی، یک سوئیچ به تم تاریک نیز وجود دارد.

 

* آیا حالت کم مصرف منجر به شارژ سریع تر می شود؟

برای کوتاه کردن توضیح در این باره باید بگوییم که حالت کم مصرف یا حالت صرفه جویی در باتری باعث نمی شود دستگاه شما سریع تر شارژ شود. در واقع عملکردی مشابه حالت معمولی در هنگام شارژ مشاهده خواهید کرد. با این حال فعالسازی حالت کم مصرف در اندروید به روش زیر انجام می شود:
حالت کم مصرف یا صرفه جویی در باتری در گوشی های اندروید را می توان با تایمر تنظیم کرد تا در صورت عدم نیاز به طور دوره ای خاموش شود. ویژگی صرفه جویی در باتری باعث صرفه جویی در طول عمر باتری می شود و حداقل میزان شارژ را برای مدت طولانی در گوشی حفظ می کند، اما همانطور که گفتیم در سرعت شارژ کردن گوشی تأثیری ندارد. حتی اگر عملکردهای پس زمینه را محدود کند، اگر شارژ بهینه گوشی شما فعال باشد، وقتی به 80 درصد برسد، شارژ گوشی شما تحت تأثیر قرار می گیرد.

* چه چیزی منجر به شارژ سریع می شود؟
سوال بعدی این است که پس چه چیزی منجر به شارژ سریع می شود؟ به خصوص زمانی که عجله دارید، و آیا اصلا امکان شارژ سریع در گوشی شما وجود دارد؟ سه راه برای شارژ سریع تر گوشی وجود دارد:

آیا گوشی در حالت کم مصرف سریع تر شارژ می شود

 

1- حالت هواپیما
قرار دادن گوشی در حالت هواپیما نه تنها برنامه های پس زمینه را محدود می کند، بلکه ارتباط گوشی را با هر شبکه موجود قطع می کند. بدون اینترنت، برنامه هایی که نمی توانند آفلاین کار کنند، کار نمی کنند زیرا نمی توانند بروزرسانی شوند. اما همچنان می توانید از برنامه های موجود آفلاین خود استفاده کنید، فقط هیچ تماس یا پیامی دریافت نخواهید کرد. روشن کردن حالت هواپیما به هنگام شارژ می تواند به گوشی شما کمک کند تا بدون هیچ مزاحمتی فقط روی شارژ تمرکز کند.

2- پریز دیواری برای شارژ
توصیه می شود از کابل و آداپتور توصیه شده توسط سازنده برای گوشی های اندرویدی استفاده کنید. اتصال مستقیم به پریز دیوار برای شارژ، به جای استفاده از دستگاه شارژ ثانویه مانند لپ تاپ یا ماشین، به استثنای پاوربانک ها که باعث می‌شود گوشی شما به کندی شارژ شود، منجر به شارژ سریع می شود. وصل کردن آداپتور خود به طور مستقیم به پریز دیواری باعث مصرف مستقیم و ولتاژ بالا توسط گوشی شما می شود که به شارژ سریع آن کمک می کند.

3- خاموش کردن گوشی
اگر تلفن شما معمولاً سریع تر از حد انتظار تخلیه می‌شود یا اگر برای انجام کاری عجله دارید، می توانید گوشی اندروید خود را خاموش کنید و آن را در شارژ قرار دهید. از آنجایی که همه عملکردها خاموش هستند، گوشی شما به سرعت شارژ می شود. انجام این کار به جلوگیری از تخلیه باتری از برنامه ها یا برگه های باز در هنگام شارژ کمک می کند.


دانلود برنامه سلامت باتری