آیا واتساپ بدون وای فای کار می کند

آیا واتساپ بدون وای فای کار می کند؟

 

در عصر حاضر که شبکه های اجتماعی هر چند روز یکبار ویژگی های جدیدی را ارائه می کنند، WhatsApp نیز هر چند ماه یکبار با ارائه بروزرسانی های جدید، تلاش خود را می کند تا از رقابت عقب نماند. برای همگام شدن با این بروزرسانی ها، مطمئناً به اینترنت همراه یا WiFi نیاز دارید. با این حال، یک سوال وجود دارد، اگر نمی توانید به اینترنت وصل شوید، آیا واتساپ بدون وای فای هم کار می کند؟
در این مقاله، سعی می کنیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا واتساپ بدون وای فای کار می کند یا خیر و همچنین راه هایی را برای ذخیره دیتا خواهیم گفت.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/does-whatsapp-work-without-wifi-cover.png

آیا واتساپ بدون وای فای کار می کند

 

* تنظیمات جدید واتس اپ

در 5 ژانویه سال 2032، واتساپ ویژگی جدیدی به نام تنظیمات پروکسی را منتشر کرد. این ویژگی به کاربران بدون اتصال به وای فای، به ویژه در زمان خاموش شدن اینترنت، امکان استفاده از واتساپ را از طریق پراکسی های مستقلی که در سراسر جهان وجود دارد، می دهد. بنابراین افراد می توانند به یک سرور پروکسی که توسط ارائه دهنده پروکسی راه اندازی شده است، متصل شوند. البته ارائه دهنده فقط می تواند آدرس IP شما را ببیند اما پیام های شما را نمی بیند زیرا محیط کاربری واتساپ بر مبنای رمزگذاری سرتاسری می باشد. یک سرور پراکسی را می توان با پورت های 80، 443 یا 5222 و همچنین دامنه ای که به آدرس IP سرور پروکسی اشاره می کند راه اندازی کرد.

در حال حاضر این پروکسی ها فقط برای پیام های متنی هستند و پیام های چند رسانه ای را نمی توان از طریق این پراکسی ها به اشتراک گذاشت. قبل از اثصال به یک سرور پروکسی، باید مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه واتساپ را دارید. برای دانلود واتساپ جدید با لینک مستقیم، هم اکنون می توانید از سایت اپ ناب اقدام نمایید.
برای اتصال به سرور پروکسی می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/does-whatsapp-work-without-wifi-1.jpg

آیا واتساپ بدون وای فای کار می کند

 

– واتساپ را روی گوشی هوشمند خود باز کنید.
– روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای برنامه خود ضربه بزنید.
– از منوی کشویی روی Settings ضربه بزنید.
– از لیست، روی Storage and Data ضربه بزنید.
– سپس تنظیمات پروکسی را انتخاب کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/does-whatsapp-work-without-wifi-2.jpg

– روی کلید جلوی Use proxy ضربه بزنید.
– روی Set proxy ضربه بزنید.
– سپس آدرس پروکسی را تایپ کنید و روی Save ضربه بزنید.

* یادتان باشد اگر قادر به ارسال هیچ پیامی در واتساپ با استفاده از سرور پروکسی نیستید، ممکن است آن سرور مسدود شده باشد. اگر اتصال موفقیت آمیز باشد، می توانید علامت تیک سبز رنگ را ببینید.

همچنین می توانید روی Learn more ضربه بزنید تا مرورگر باز شود و در آن اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی بخوانید.

* راه های دیگر استفاده از واتساپ بدون وای فای

البته این روش به اندازه یک سرور پراکسی موثر نیست، اگر قادر به اتصال به وای فای نیستید، می توانید برای ذخیره دیتا تلفن همراه خود، میزان مصرف دیتا WhatsApp خود را کاهش دهید. می توانید پیام ها را بصورت آفلاین ارسال کنید، برای چند ثانیه آنلاین شوید تا پیام ها ارسال شوند و سپس دوباره آفلاین شوید. همچنین می توانید از طریق، تنظیمات > فضای ذخیره سازی و داده > استفاده از دیتای کمتر برای تماس ها را دنبال کنید تا هنگام برقراری تماس از طریق واتساپ، در مصرف داده صرفه جویی کنید.
علاوه بر این، می توانید دانلود خودکار فایل های چند رسانه ای دستگاه خود را از طریق تنظیمات خود خاموش کنید. البته پیشنهاد میکنیم که از ارسال فایل های حجیم از جمله ویدیوها از طریق دیتا تلفن همراه خودداری کنید زیرا حجم زیادی ار اینترنت شما را مصرف می کند.