رمز گذاری سرتاسری برای چت ها و تماس های مسنجر

رمزگذاری سرتاسری اکنون برای همه چت ها و تماس ها در مسنجر فیسبوک فعال است

 

شرکت متا از زمان معرفی برنامه مسنجر فیسبوک در سال 2011، اکنون بزرگترین تغییرات را اعلام کرده است. تعداد زیادی ویژگی جدید در مسنجر وجود دارد، اما بزرگترین خبر این است که متا در حال ارائه یک رمزگذاری سرتاسری پیش فرض برای تمام چت ها و تماس ها است. این بدان معناست که هر مکالمه‌ای که در مسنجر دارید به طور خودکار از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند، پیام‌های شما را در حین انتقال امن‌تر نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که پیام‌های شما از لحظه خروج از گوشی یا رایانه تا لحظه دریافت محافظت می‌شوند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/end-to-end-encryption-for-messenger-chats-and-calls-cover.jpg

رمز گذاری سرتاسری برای چت ها و تماس های مسنجر

 

* رمزگذاری سرتاسری چیست؟
رمزگذاری سرتاسری یک ویژگی امنیتی مهم است که در بسیاری از برنامه های پیام رسانی از جمله واتساپ وجود دارد. وقتی با استفاده از رمزگذاری سرتاسری پیامی ارسال می‌کنید یا تماس برقرار می‌کنید، محتوای پیام شما به شکلی غیرقابل خواندن درهم می‌شود. سپس پیام به سرورهای برنامه ارسال می‌شود و از آنجا به شخصی که برایش ارسال می‌کنید، ارسال می‌شود. هنگامی که پیام به دستگاه آنها می رسد، پیام به شکل قابل خواندن بازگردانده می شود. این بدان معنی است که هنگام عبور از سرورهای متا، پیام های شما رمزگذاری شده باقی می مانند، بنابراین حتی متا نمی تواند آن ها را بخواند.

بنابراین دو مکان وجود دارد که در آن ها مکالمات رمزگذاری نمی شوند. یکی در دستگاه شما و دیگری در دستگاه شخصی که آنها را برایش ارسال می‌کنید. اما یادتان باشد که اگر شخصی گوشی قفل نشده شما را بگیرد و برنامه مسنجر خود را قفل نکرده باشید، ممکن است بتواند پیام های شما را بخواند. همین امر در مورد تلفن شخصی که او را به او می فرستید نیز صدق می کند. به همین دلیل است که هنوز باید در مورد ارسال پیام های حساس از طریق مسنجر با دقت فکر کنید.

رمز گذاری سرتاسری برای چت ها و تماس های مسنجر

 

* رمزگذاری پیش فرض سرتاسری برای برنامه مسنجر به چه معناست؟
از آنجایی که کاربران سال ها توانایی استفاده از رمزگذاری سرتاسری را در مسنجر داشتند، با این ویژگی برای اولین بار در سال 2016 ظاهر شد، این یک فرآیند بود، زیرا کاربران ابتدا باید یک مکالمه مخفی را شروع کنند. به طور پیش‌فرض، همه پیام‌های دیگر از رمزگذاری سرتاسر استفاده نمی‌کردند. با این حال، این قابلیت تضمین می‌کند که هر پیامی که در مسنجر فیسبوک ارسال می‌کنید، بدون نیاز به انجام کاری رمزگذاری شده است.


دانلود مسنجر با لینک مستقیم