رفع مشکل عدم ارسال کد تایید واتساپ

رفع مشکل عدم ارسال کد تایید واتساپ

 

فرقی نمی کند که کاربر جدید واتساپ باشید و یا برای چندمین بار برنامه را نصب می کنید، در هر صورت باید شماره تلفن خود را در طول مراحل راه اندازی واستاپ تأیید کنید. برای این کار، واتس اپ یک کد 6 رقمی را به صورت متنی ارسال می کند که باید از آن برای تکمیل فرآیند تأیید استفاده کنید. اما گاهی اوقات، کد هرگز به گوشی شما نمی رسد. ما در این مقاله به شما چند نکته را برای حل مشکل در مواقعی که نمی توانید کد تأیید واتساپ را دریافت کنید، خواهیم گفت.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/fix-the-problem-of-not-sending-whatsapp-verification-code-cover.jpg
* فرآیند تأیید واتساپ چگونه کار می کند
قبل از اینکه به راه هایی برای رفع مشکل کد تأیید واتساپ بپردازیم، فرض را بر این می گیریم که راه اندازی واتساپ را تا مرحله دریافت کد را بلد هستید. در این مرحله قرار است واتساپ کد تایید را برایتان بفرستد و فیلد شماره روی صفحه به طور خودکار پر شود. اگرچه ممکن است در برخی از گوشی های قدیمی تر کار نکند. در برخی موارد، نمایش کد تأیید ممکن است تا 15 ثانیه طول بکشد. اما اگر حتی بعد از آن هم کد را دریافت نکردید، راه حل چیست؟ در ادامه راه حل ها را به تفصیل توضیح می دهیم.

رفع مشکل عدم ارسال کد تایید واتساپ

* رفع مشکل عدم ارسال کد تایید واتساپ

1. فقط کمی بیشتر صبر کنید
این راه حل احتمالا ساده ترین کاری است که می توان انجام داد. پیام کد تأیید واتساپ معمولاً در عرض چند ثانیه ارسال می شود، اما بسته به سرعت اینترنت شما می تواند متفاوت باشد. اگر هنوز پیام را دریافت نکرده اید، می توانید برای تأیید شماره تلفن خود درخواست ارسال مجدد کنید. به یاد داشته باشید که حتی زمانی که می خواهید بدون شماره تلفن از واتساپ استفاده کنید، برای راه اندازی برنامه به کد تأیید نیاز دارید.

2. هرگز رمز را حدس نزنید
انتظار برای ارسال کد تایید واتساپ می تواند بیهوده به نظر برسد، اما تنها کاری که نباید انجام دهید این است که سعی کنید آن را حدس بزنید. این اقدام شما معمولا در شرایطی بوجود می آید که از عدم ارسال پیام کد تایید واتساپ کلافه شوید. حواستان باشد که انجام این کار با عث می شود تا واتساپ شما را برای مدتی مسدود کند.

3. درخواست تماس تلفنی از واتساپ
واتساپ گزینه دیگری را در اختیار شما قرار می دهد تا بعد از 10 دقیقه شماره تلفن خود را تأیید کنید. گزینه “تماس با من” روی صفحه ظاهر می شود. با ضربه زدن بر روی آن، رسماً از واتساپ خواسته اید که با شما تماس بگیرد و کد 6 رقمی تماس صوتی گویا را به شما بدهد. در این حالت، نیاز است کد را به صورت دستی وارد کنید تا شماره خود را تأیید کنید.

رفع مشکل عدم ارسال کد تایید واتساپ

 

4. گوشی خود را ریستارت کنید
ابتدا می توانید سعی کنید گوشی خود را ریستارت یا راه اندازی مجدد کنید. ریستارت، چند مورد را در گوشی هوشمند، تنظیم مجدد می کند. بهترین راه برای انجام این کار این است که گوشی خود را برای حدود 30 ثانیه به طور کامل خاموش کنید. سپس آن را دوباره روشن کنید و فرآیند تأیید شماره را دوباره انجام دهید.

5. واتساپ را دوباره نصب کنید
اگر ریستارت گوشی کارساز نبود، ممکن است یک فایل حافظه پنهان معیوب برای واتساپ داشته باشید. به جای تلاش برای کشف آن، می توانید ابتدا برنامه را حذف نصب کنید. و مجدد برنامه را نصب کنید.

6. دریافت سلولی را بررسی کنید
اگر دریافت سلولی ضعیف باشد یا وجود نداشته باشد، نمی توانید پیامک دریافت کنید. با این حال، ممکن است همیشه نتوان تشخیص داد که آیا در شبکه ای با اتصال ضعیف هستید یا قوی. گوشی هوشمند شما ممکن است قدرت سیگنال اینترنتی مناسبی را نشان دهد، اما ممکن است شماره شما در دسترس نباشد. برای اطمینان از این مورد می توانید از شخصی بخواهید که برای شما پیامک بفرستد. اگر پیام را دریافت نکردید، باید با اپراتور خدمات سیمکارت خود تماس بگیرید. اگر در رومینگ بین المللی هستید، ممکن است مشکل مشابهی را تجربه کنید. همچنین اگر در خارج از کشور می خواهید شماره خود را تأیید کنید، ممکن است پیچیده شود.

رفع مشکل عدم ارسال کد تایید واتساپ

 

7. اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تاثیر اینترنت را فراموش نکنید. اگرچه ربطی به ارسال یا دریافت متن ندارد، اما برای برقراری ارتباط با برنامه همچنان به اینترنت نیاز دارید. نکته این است که قبل از اینکه بخواهید شماره خود را در واتساپ تأیید کنید، باید مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید.

8. پیام های هرزنامه را بررسی کنید
ممکن است کد تایید واتساپ در واقع به گوشی شما ارسال شده باشد اما به جای صندوق ورودی شما در پوشه اسپم یا هرزنامه قرار گرفته باشد. لازم است یکبار پوشه هرزنامه را چک کنید.

علاوه بر گزینه های ارسال پیامک و تماس با من، واتساپ هیچ روش تأیید دیگری ارائه نمی دهد. به گفته واتساپ، این به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی است. با دنبال کردن مراحل بالا، باید کد تأیید را برای تنظیم حساب واتساپ خود دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است مشکل از سرورهای واتساپ باشد که به دلیل آن، کد را دریافت نمی کنید.


دانلود واتساپ