گوگل می تواند حساب گوگل شما را به طور کامل ببندد

آیا گوگل می تواند حساب کاربری گوگل شما را به طور کامل ببندد؟

 

تصور کنید یک روز از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که حساب گوگل شما برای همیشه مسدود شده است و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد. احتمالاً ناراحت می شوید و آن را یک شوک بزرگ در زندگی خود خواهید دانست، بخصوص اگر مشغله روزانه شما با حساب کاربری گوگل گره خورده باشد. حساب گوگل ممنوعه به معنای از دست دادن دسترسی به چیزهایی است که ممکن است روزانه استفاده کنید، از جمله Gmail، Google Drive، Google Photos و Google Pay. هر فهرست پخشی که در YouTube ایجاد کرده اید از بین خواهد رفت. این حتی به معنای خرید مجدد همه برنامه‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌هایی است که از فروشگاه Google Play خریداری کرده‌اید. بنابراین مسدود شدن حساب گوگل می تواند زندگی بعضی افزار را زیر و رو کند.

اگرچه اکثر کاربران هرگز یک حساب کاربری ممنوعه گوگل را تجربه نخواهند کرد، اما غیر ممکن نیست. در این مقاله سایت اپ ناب، ما اصول اولیه این مشکل را تا جایی که می‌توانیم خلاصه می‌کنیم و تمام اطلاعاتی را که در مورد چگونگی و چرایی این اتفاق نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین به شما آموزش خواهیم داد که در صورت مسدود شدن حسابتان چه کاری می توانید انجام دهید و مهمتر از همه، چگونه از وقوع آن جلوگیری کنید.

یک حساب کاربری ممنوعه گوگل می تواند ویرانگر باشد

گوگل می تواند حساب کاربری گوگل شما را به طور کامل ببندد

اگر گوگل از کاری که انجام می‌دهید خوشش نیاید، می‌تواند هر لحظه حساب شما را به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند. در سند TOS، گوگل می‌گوید که در صورت «سوء استفاده» یا «تداخل» با خدمات آن، می‌تواند حساب شما را مسدود کند. این زبان طوری به نظر می رسد که گویی گوگل فقط نگران افرادی است که از یک برنامه گوگل به گونه ای استفاده می کنند که، ناقض قوانین است. به عنوان مثال، شخصی گوگل پلی را هک می کند تا آیتم ها را به صورت رایگان دریافت کند. همچنین به نظر می رسد که گوگل در درجه اول بر حملات به برنامه های خود مانند حمله DDoS تمرکز می کند.

Google قدرت کامل دارد تا تصمیم بگیرد که آیا شخصی از یک سرویس «سوء استفاده» کرده است یا خیر، که به فرد خرابکار قدرت زیادی برای مقبله نمی‌دهد. به عبارت دیگر، گوگل قدرت زیادی بر روی حساب شما دارد و شما نمی توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید.

 

یک حساب کاربری ممنوعه گوگل می تواند ویرانگر باشد

همانطور که گفتیم، بسیاری از خدمات گوگل وجود دارد که بسیاری از ما به آنها متکی هستیم. ممنوعیت حساب Google می‌تواند برای این واقعیت ساده که دیگر نمی‌توانید به Gmail دسترسی داشته باشید، ویرانگر باشد. با این حال، برای کاربران اندروید، یک حساب کاربری ممنوعه گوگل به این معنی است که کل گوشی هوشمند آنها به درستی کار نمی کند. با یک حساب ممنوعه، دیگر نمی‌توانید داده‌های خود را همگام‌سازی کنید، برنامه‌ها را دانلود کنید یا برای برخی از برجسته‌ترین برنامه‌های تلفن خود اعلان دریافت کنید. تنها راه حل این مشکل این است که با یک حساب کاربری جدید وارد شوید و از ابتدا شروع کنید.

به یاد داشته باشید، این احتمال وجود دارد که شما فقط دسترسی به آن محصولات را از دست ندهید. در بسیاری از موارد، شما حتی به هیچ یک از داده های مرتبط با حساب خود دسترسی ندارید. این می تواند به معنای برخی یا همه اسناد مهم شما در Drive، تصاویر شما در Photos، ایمیل، گوشی هوشمند، و موارد دیگر باشد. اگر به Google Nest Wifi تکیه کنید، حتی نمی‌توانید در خانه به اینترنت متصل شوید! اگرچه نمونه‌های زیادی وجود دارد که افراد به‌طور غیرمنتظره‌ای توسط Google تحریم می‌شوند.

 

در زمان مسدود شدن حساب گوگل باید چه کار کنیم؟

اگر حساب Google شما مسدود شده است، برای بازگرداندن احتمالی حساب (و داده) خود می توانید چند قدم بردارید. اول، شما باید بفهمید چه اتفاقی افتاده است. به همین سادگی وارد حساب Google خود شوید و بعد از تکمیل ورود به سیستم ببینید چه پیامی ظاهر می شود. خوشبختانه، گوگل یک فرآیند تجدید نظر برای مقابله با مسدود شدن حساب ارائه می دهد.

برای تجدیدنظر در مورد ممنوعیت خود، روی شروع درخواست تجدیدنظر کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید. اگر در جایی مانند ایالات متحده یا کانادا زندگی می کنید، همین است، اما Google خاطرنشان می کند که اگر در اتحادیه اروپا زندگی می کنید یا شهروند اتحادیه اروپا هستید، گزینه های بیشتری دارید. به طور خاص، شما می توانید به یک نهاد حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا مراجعه کنید، یا حتی اقدامات قانونی را دنبال کنید.

شما این شانس را دارید که سعی کنید حداقل برخی از داده های حساب خود را دانلود کنید. فقط کافی است برنامه هایی را که استفاده می کنید (Google Photos، Google Drive و غیره) در حالی که وارد حساب کاربری ممنوع شده خود شده اید باز کنید و صفحه ظاهر شده را بررسی کنید. برای برخی از برنامه‌ها، لینکی به دستورالعمل‌های دانلود داده‌های برنامه شما وجود دارد، البته فقط در صورتی که Google ممنوعیت را لغو نکند. توجه داشته باشید که اگر این ممنوعیت بر اساس دزدی (ادعای) حساب، یک درخواست قانونی یا نقض محتوای “فحاشی” مانند محتوای تروریستی یا سوء استفاده جنسی از کودکان باشد، ممکن است نتوانید محتوا را دانلود کنید.

متأسفانه، اگر Google همه درخواست‌های شما را رد کند، اگر خارج از اتحادیه اروپا هستید، کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. اگر احساس می‌کنید ممنوعیت غیرقانونی است، می‌توانید برای جلب توجه رسانه‌های اجتماعی تلاش کنید و ممکن است گوگل نظر خود را تغییر دهد. با این حال، ما روی آن حساب نمی‌کنیم، مگر اینکه مشهور باشید یا بتوانید اوجهات زیادی را به خود جلب کنید.