گوگل شروع به حذف حساب های غیرفعال می کند

گوگل شروع به حذف حساب های غیرفعال می کند

 

گوگل در حال دنبال کردن اعلامیه خود در سال 2020 برای شروع حذف حساب های غیرفعال جهت حفظ فضای ذخیره سازی است، با این تفاوت که اکنون غول جستجو در حال حذف کل حساب هایی است که دو سال است فعال نبوده اند. در حالی که این تغییر در خط‌مشی عدم فعالیت از 16 مه اعمال می شود، گوگل تا دسامبر 2023 شروع به حذف حساب ها نمی کند. حتی در آن زمان نیز رویکردی مرحلهای اتخاذ خواهد کرد و ابتدا حساب هایی را که ایجاد شده‌اند و دیگر استفاده نشده اند حذف می کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/google-will-start-deleting-inactive-accounts-cover.jpg

با این حال، نگران ناپدید شدن حساب جیمیل خود بصورت یک شبه نباشید. این شرکت طی ماه های منتهی به حذف، اعلان‌های متعددی را هم به حساب جیمیل و هم به ایمیل پشتیبان به عنوان یادآوری ارسال خواهد کرد. علاوه بر این، گوگل فعالیت هایی را نیز مشخص کرده است که نشان می دهد حساب شما فعال است. این فعالیت ها به شرح زیر می باشند:

  • خواندن یا ارسال ایمیل
  • با استفاده از گوگل درایو
  • تماشای یک ویدیوی یوتیوب
  • دانلود یک برنامه از گوگل پلی
  • استفاده از جستجوگر گوگل
  • ورود با حساب گوگل در یک برنامه یا اپلیکیشن
گوگل شروع به حذف حساب های غیرفعال می کند

 

هر گونه اشتراکی که با استفاده از حساب گوگل شما تنظیم شود نیز فعالیت محسوب می شود و در آخر اگر حساب گوگل خود را وارد دستگاه اندرویدی کنید، Google آن را نیز فعال می داند. با این حال، همچنان باید هر دو سال یکبار وارد Google Photos شوید تا فعال شناخته شوید و مطمئن شوید که گوگل، عکس ها و سایر محتوای شما را حذف نمی کند. گوگل امنیت را به عنوان دلیل اصلی حذف حساب اعلام کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داخلی آن، «حساب‌های غیر فعال حداقل 10 برابر کمتر از حساب‌های فعال برای تأیید صحت 2 مرحله ای راه اندازی می‌شوند». به این معنی که آن ها در برابر خرابکاری هکرها بسیار آسیب پذیر هستند و زمانی که یک حساب Google هک شد، این احتمال وجود دارد که این دردسر برای بسیاری از کاربران غیرفعال دردسرساز شود. از آنجایی که صدها هزار حساب گوگل حذف می شوند، افزایش فضای ذخیره سازی نیز انگیزه بزرگی برای اقدامات شرکت خواهد بود.


دانلود گوگل جدید