چگونه گیمر یوتیوبر شویم

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

 

امروزه راه اندازی یک کانال بازی در یوتیوب به این معنی است که شما یک ماهی کوچک در یک اقیانوس بزرگ خواهید بود. حجم محتوا در یوتیوب بسیار زیاد است و برای متمایز شدن، به سه ویژگی صبر، ثبات و خلاقیت نیاز دارید. اگر این سه ویژگی را در خود می بینید، اکنون بهترین زمان برای شما برای راه اندازی یک کانال بازی در یوتیوب است. یوتیوبر های زیادی در فضای بزرگ یوتیوب هستند که می تواند برای شما الهام بخش باشند. اکنون وقت آن است که به شما بگوییم چه مواردی را باید در مورد راه اندازی یک کانال بازی YouTube بدانید تا یک گیمر یوتیوبر شوید:

1. هدفی بزرگ داشته باشید
2. یک هویت منحصر به فرد از خود ایجاد کنید
3. نوع بازی هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید
4. برای تهیه لوازم هزینه کنید
5. محتوای خود را بهینه سازی کنید

ما در ادامه به تشریح هر یک از این موارد کلیدی خواهیم پرداخت.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/how-to-be-youtuber-gamer-cover.jpg

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

 

1- داشتن هدف بزرگ
طبق اطلاعات Tubular Insights، 15 درصد از کل محتوای YouTube مربوط به بازی های ویدیویی است. علاوه بر این، از سال 2018، YouTube یک الزام جدید برای کسب درآمد دارد. برای فعال کردن کسب درآمد، به 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت زمان تماشا در 12 ماه گذشته نیاز دارید. اگر فکر می کنید می توانید چند ویدیو بسازید و شروع به کسب درآمد کنید، متاسفیم… یوتیوب راهی فوق العاده برای افزایش جنبه اجتماعی بازی و افزایش لذت شماست. به همان روشی که همیشه به بازی نگاه کرده اید، به عنوان یک روش سرگرم کننده برای گذراندن وقت، به آن نگاه کنید.

 

1-1 برای محتوای خود ارزش قائل شوید
وقتی شما می خواهید محتوای گیمینگ خوب مانند یوتیوبرهای محبوب بسازید، باید بدانید که چه چیزی باعث ایجاد محتوای خوب می شود. به عبارت ساده، محتوای خوب باید این عوامل را نشان دهد:
سرگرم کننده: داستان بگویید و احساسات مهیجی را که هنگام بازی از شما بیرون می آید را به شکل عالی نشان دهید
آموزشی: مراحل پنهان، ترفندهای جدید را بیابید و در مورد داستان و تاریخچه ای که این بازی را زنده کرده است صحبت کنید.
الهام بخش: بینندگان را تشویق کنید تا بازی های جدید را امتحان کنند و با آنها بازی کنند. به افراد کمک کنید سرگرمی های بعدی خود را پیدا کنند و از بینندگان برای گذراندن وقت خود با شما تشکر کنید.
اینها چیزی است که به محتوای شما ارزش می دهد و ایجاد محتوای با ارزش باید هدف نهایی شما باشد. ایجاد احساس خوب در بینندگان باید اولویت اول شما باشد.

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

1-2 یوتیوب را به بخشی از فعالیت های روزانه یا هفتگی خود تبدیل کنید
شما باید در یوتیوب فعالیت منظم داشته باشید. این کار در ابتدا، آسان خواهد بود. اما پس از ماه اول، این هیجان کاهش می یابد و به زمانی می رسید که باید با میل به توقف مبارزه کنید.
نکته بسیار مهم: زمانی که قرار است در YouTube فعالیت کنید را در تقویم علامت بزنید، بنابراین وقتی دوستی از شما می خواهد که ساعاتی از روز را با او باشید، می توانید آن را بررسی کنید و به او اطلاع دهید که از قبل برنامه هایی دارید.

1-3 اشتیاق داشته باشید که در هر مرحله بهتر شوید
مراحل زیادی برای تولید یک ویدیو در YouTube وجود دارد که شامل پیش تولید، تولید و پس از تولید می شود. در ابتدا، ایده های زیادی خواهید داشت، اما زمانی که ایده های ویدیویی شما تمام شد، باید ایده های بیشتری را اجرا کنید. در ضبط گیم پلی، صحبت کردن با دوربین، ویرایش فیلم، بهینه سازی محتوای خود و به اشتراک گذاری ویدیوهای خود باید خیلی خوب عمل کنید که البته نیاز به تمرین دارد.
نکته بسیار مهم: در هر ویدیو، شما باید هدفی داشته باشید که می خواهید به آن برسید. شما ممکن است یک مرحله را به پایان برسانید یا یک مهارت جدید بیاموزید و غیره.

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

2- یک هویت خاص از خود بسازید
شما باید برای شخصیت و کانال خود، کمی تمرین برندسازی را انجام دهید. شما باید چیزی را که کانال شما را از سایر کانال های بازی در یوتیوب متمایز می کند، پیدا کنید. از خود بپرسید که: چرا کسی باید به کانال من اهمیت دهد؟

2-1 خلاق باشید
از سایر YouTubers الهام بگیرید و آن را طوری تغییر دهید که منحصر به فرد باشد. شما نباید ایده های یوتیوبرهای محبوب را کپی کنید، مردم می توانند تفاوت بین اصالت و تقلید را تشخیص دهند! اصیل بودن به معنای انجام کاری نیست که قبلاً انجام نشده است.

2-2 روی یک جنبه خاص از بازی تمرکز کنید
شما اگر بخواهید خط داستانی بازی محبوبی را انجام دهید که خیلی ها آن را انجام داده اند، ایجاد مخاطب برای شما سخت خواهد بود. بنا برا این شما باید روی یک جنبه خاص از بازی کار کنید. بهتر است روی کارهای خنده دار، ترفندهای عجیب و غریب و حتی ایستر اگ ها تمرکز کنید

3- نوع بازی ها
هیچ قانونی برای ساخت ویدیوهای بازی وجود ندارد. البته تا زمانی که ارزش تماشا کردن را داشته باشد و محتوای کپی نباشد. با این وجود، چند نوع استاندارد از ویدیوهای بازی وجود دارد که در طول سال ها ایجاد شده اند.

3-1 بازی کنید
شروع به بازی کنید. بازی کردن به شما آزادی زیادی برای کاوش در بازی می دهد و اجازه می دهد. شما نیازی به بازی با یک استراتژی ندارید، اما هدف خاصی را در ذهن دارید (برای مثال، پایان دادن به یک مرحله). جمعیتی از افرادی که بازی کردن شما را تماشا می کنند، کسانی هستند که خودشان این بازی را ندارند، اما همچنان می خواهند آن را تجربه کنند.

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

3-2 نقد و بررسی کنید
بعد از انجام یک بازی، ساخت یک ویدیو نقد می تواند تاثیر گذار باشد. نقد و بررسی ها به دیگران کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف آن بازی کنند یا خیر.

3-3 واکترو کنید
برخلاف روش های قبلی، واکترو، ویدیوهایی با جنبه راهنمایی برای کمک به بینندگان در گذراندن بازی در حین تجربه رویدادها، ماموریت های جانبی و … است.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/how-to-be-youtuber-gamer-react.jpg

3-4 ری اکت کنید
وقتی بصورت واقعی به یک رویداد در یک بازی واکنش نشان می دهید، مخاطب آن را در کنار شما تجربه می کند. به مردم اجازه دهید بدانند چه انتظاری دارید و سپس خودتان را شگفت زده نشان دهید. ویدیوهای ری اکت عالی هستند زیرا اگر واقعی باشند، گزینه فوق العاده ای برای ارائه شخصیت شما هستند.

3-5 مهارت خود را نشان دهید
تسلط بر بازی های ویدیویی گاهی سخت است. اما اگر فکر می کنید در یک جنبه از بازی مهارت دارید، مهارت خود را به نمایش بگذارید. اگر ترفند خاصی وجود دارد که بتوانید انجام دهید یا مرحله ای وجود دارد که بتوانید سریع آن را تمام کنید، این فرصت را دارید تا آن را اثبات کنید

4- برای فعالیت خود هزینه کنید
همانطور که میدانید بسیاری از یوتیوبرهای معروف تجهیزات خود را به نمایش می گذارند. به راحتی می توانید از تجهیزات استفاده کنید. توصیه می کنیم برای شروع یک بودجه را برای خرید وسایل مورد نیاز در نظر بگیرید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/how-to-be-youtuber-gamer-equipment.jpg

تجهیزاتی که برای دریافت بهترین نتایج به آن نیاز دارید:

– رایانه شخصی قدرتمند

– میکروفون یا هدفون

– وب کم یا دوربین

– نورپردازی و پس زمینه مناسب

 

با رایانه شخصی می توانید عملیات ضبط، ویرایش، رندر، آپلود و غیره را انجام دهید. حتی اگ پول کافی برای خرید کامپیوتر قدرتمند ندارید می توانید با تهیه یک سیستم ضعیف تر بسیاری از بازی های قدیمی دیگر را اجرا کنید.

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

4-1 برخی از نرم افزارهای لازم
OBS: این نرم افزار استریم به شما این امکان را می دهد که بازی خود را با کیفیت بالا ضبط کرده و مستقیماً آن را در YouTube پخش کنید. این یک راه اندازی ساده است و کاملا رایگان است.
Audacity: اگر می خواهید کیفیت صدای خود را با حذف نویز پس زمینه یا ترکیب کلیپ ها بهبود بخشید، این نرم افزار ضبط و ویرایش صدا عالی است.
GIMP: شبیه ترین محصول رایگان به فتوشاپ است. GIMP به شما کمک می کند تا ویرایش اولیه تصاویر را انجام دهید. به اندازه فتوشاپ کاربر پسند نیست، اما می‌توانید با صرفه‌جویی در برنامه اشتراک Creative Cloud، اصول اولیه را در اینجا بیاموزید.

* بهترین ضبط کننده و ویرایشگر ویدیو برای گیمرها
اگر می‌خواهید گیم پلی ضبط کنید و آن را با چند متن و عنوان، یا جلوه های انتقال و افکت‌های خلاقانه ویرایش کنید، توصیه می کنیم Wondershare Filmora را امتحان کنید

5- بهینه سازی محتوا
برای جذب مخاطب، فقط تولید محتوای ویدیویی ملاک نیست. موارد دیگری نیز موثر هستند که باید خیلی به آنها توجه کنید.

5-1 تگ ها و عنوان
باید در نظر بگیرید که مخاطبان برای پیدا کردن ویدیو ها چه چیزی را جستجو می کنند. شما باید از کلمات کلیدی که فکر می کنید بینندگان شما علاقه مند به جستجو و تماشای آن هستند استفاده کنید. ولی یادتان باشد که اگر از تگ های پر استفاده مانند Fortnite، Minecraft و امثال اینها استفاه کنید، رقابت برای شما بسیار سخت خواهد شد. با این حال، اگر برای ساخت یک ویدیو روی یک جنبه خاص از بازی تمرکز کنید، می توانید شانس خود را برای شناخته شدن افزایش دهید. بنابراین نیاز است تگ هایی انتخاب کنید که کمتر مورد استفاده واقع شده است و در عین حال جستجوگر زیادی دارد.

چگونه گیمر یوتیوبر شویم

برای انتخاب عنوان هم چند نکته را باید در نظر بگیرید:
– از کلمات غیر الهام بخش مانند “سرگرم کننده”، “هیجان انگیز” یا “عالی” اجتناب کنید.
– هنگامی که عنوانی مد نظر دارید، آن را در یوتیوب جستجو کنید تا ببینید آیا از قبل وجود دارد یا خیر. عناوین رایج و معروف، کار را برای شما دشوارتر می کند.
– حتما عنوان مربوط به بازی باشد.

5-2 ایجاد تصویر کاور
مهم نیست ویدیوی شما چقدر عالی است، اگر تصویر کاور جذاب نباشد، هیچ کس تمایل ندارد روی آن کلیک کند. و اگر کسی روی آن کلیک نکند، هیچ بازدیدی نخواهید داشت. به همین راحتی! در این زمینه خلاق باشید و تصویر کاور را با ترکیب عکس خود و یک پس زمینه مناسب و همچنین متن و استیکر تاثیر گذار بسازید.

5-3 تعامل با گیمر ها و بینندگان
فراموش نکنید که یوتیوب یک پلتفرم رسانه اجتماعی است. شما می توانید با سایر یوتیوب گیمرها تعامل کنید یا با آن ها یک ویدیوی مشترک بسازید و یا حتی یک بازی آنلاین با هم ضبط کنید.
علاوه بر این، تعامل با بینندگان مانند لایک ها و نظرات تأثیر غیرمستقیم بر رتبه بندی ویدیوی شما دارد. به همین دلیل است که شما باید بینندگان خود را تشویق کنید که دکمه لایک را بزنند، در کانال شما سابسکرایب شوند یا با پرسیدن سوالی در ویدیوی خود به گفتگو بپیوندند.

کلام پایانی:

امیدواریم مطالعه مقاله چگونه گیمر یوتیوبر شویم برای شما در این مسیری که می خواهید وارد شوید تاثیر گذار باشد.