نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام

نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام چگونه است؟

 

بلاک کردن یک کاربر اینستاگرام زمانی مفید است که نمی خواهید او از پروفایل شما بازدید کند یا استوری های شما را مشاهده کند. یک کاربر بلاک شده اینستاگرام حتی با استفاده از ابزار جستجوی برنامه نمی تواند پروفایل شما را پیدا کند. البته به آنها اطلاع داده نمی شود که شما آنها را بلاک کرده اید، اما آنها می توانند با کمی کنجکاوی متوجه این موضوع شوند. اگر از اینستاگرام در گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، در این مقاله نحوه بلاک کردن کاربر و اطلاعات مربوط به آن را به شما نشان می دهیم.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-block-someone-in-instagram-cover.jpg

* نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام
فرآیند بلاک کردن کاربران در اینستاگرام از روش های مختلفی قابل انجام است که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

– بلاک کردن از طریق پروفایل کاربری:
برای بلاک کردن از این روش لازم است مراحل زیر ا دنبال کنید:

نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام

 

  • برنامه اینستاگرام را در گوشی هوشمند خود باز کنید.
  • در صفحه اینستاگرام خود، به دنبال پروفایل اکانتی باشید که می خواهید بلاک کنید. (می توانید نام آنها را در قسمت جستجو تایپ کنید یا در بین دنبال کنندگان خود آنها را پیدا کنید)
  • پس از ورود به پروفایل شخص مورد نظر، روی علامت سه نقطه عمودی در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.
  • از منوی کشویی، روی مسدود کردن Block ضربه بزنید.
  • سپس یک منوی پاپ آپ با گزینه های مختلف خواهید دید.
  • برای جلوگیری از دسترسی او به صفحه شما، مسدود کردن Block را انتخاب کنید. (با فعال بودن گزینه اول می توانید کاربران و سایر حساب‌هایی را که آن شخص ممکن است داشته باشد یا ایجاد کند را بلاک کنید)

توجه داشته باشید که انتخاب گزینه “مسدود کردن سایر حساب‌هایی که کاربران ممکن است داشته باشند” فقط در مورد حساب هایی کار می کند که در حال حاضر آنها را دنبال نمی کنید. اگر قبلاً برخی از حساب های آن کاربر را دنبال می کنید، باید این روند را با هر حسابی که می خواهید بلاک کنید، تکرار کنید.
در همان منو، گزینه مسدود کردن و گزارش «Block and Report» را نیز خواهید دید که به دلایل مختلف می توانید کاربران را به صورت ناشناس گزارش دهید.

– بلاک کردن از طریق دایرکت:
جایگزین دیگری برای بلاک کردن یک کاربر، از طریق دایرکت با آن حساب می باشد. برای بلاک کردن شخصی در اینستاگرام از طریق دایرکت این مراحل را دنبال کنید:

نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام

 

  • در پنجره چت یا قسمت دایرکت با فرد مورد نظر، روی مشاهده نمایه «View Profile» ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید، چندین گزینه از جمله «نمایه» و «جستجو» را خواهید دید. سپس روی “سه نقطه” در گوشه بالا ضربه بزنید.
  • از پنجره بازشو، روی «Block» یا «مسدود کردن سایر حساب هایی که ممکن است داشته باشند یا ایجاد کنند» ضربه بزنید.

با انجام این کار دیگر نمی توانید با آن کاربر تماس بگیرید. اگر کاربران بلاک شده سعی کنند از طریق چت با شما تماس بگیرند، پیام های آنها را دریافت نخواهید کرد.

* وقتی شخصی را در اینستاگرام بلاک می کنید چه اتفاقی می افتد؟
هنگامی که شخصی را در اینستاگرام بلاک می کنید، کاربر بلاک شده هیچ نوع اعلانی را دریافت نمی کند که به او اطلاع دهد که بلاک شده است. علاوه بر این، آنها نمی توانند پروفایل شما را در هیچ کجای برنامه پیدا کنند، چه در جستجوی نام کاربری شما از طریق کادر جستجو باشند و چه در میان دنبال کنندگان و دوستانی که ممکن است مشترک داشته باشید. کاربران بلاک شده نمی توانند از شما در نظرات خود نام ببرند یا شما را در تصاویر تگ کنند. حتی اگر بعد از بلاک کردن کاربران، تصمیم به تغییر نام کاربری خود داشته باشید، آن‌ها نمی توانند شما را منشن کنند یا از شما نام ببرند.

نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام

 

* نحوه آنبلاک کردن شخصی در اینستاگرام
اگر به اشتباه شخصی را بلاک کرده اید، یا اگر می‌خواهید به یک شخصی اجازه بازدید مجدد از پروفایل خود را بدهید، می توانید با دنبال کردن این مراحل او را آنبلاک یا رفع انسداد کنید:

  • روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا به نمایه خود دسترسی پیدا کنید.
  • روی علامت سه خط افقی در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.
  • از منو، روی «تنظیمات و حریم خصوصی» ضربه بزنید.
  • کمی پایین تر بروید تا به گزینه «مسدود شده» در زیر بخش «چه کسی می تواند حساب شما را ببیند» برسید. روی آن ضربه بزنید.
  • سپس لیستی از تمام کاربرانی که بلاک کرده اید را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه فع انسداد «Unblock» در کنار نام کاربری که می خواهید آنبلاک کنید ضربه بزنید.

دانلود اینستاگرام