نحوه تغییر کشور در برنامه گوگل پلی

نحوه تغییر کشور در برنامه گوگل پلی اندروید چگونه است؟

 

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که جهت دانلود برنامه اندروید خاصی از گوگل پلی، متوجه شوید که برنامه برای کشور شما در دسترس نیست. این مورد می تواند بسیار ناامید کننده باشد. در واقع دلیل این مشکل، این است که کشور گوگل پلی شما تعیین می کند که کدام برنامه ها مجاز به دانلود و نصب هستند. علاوه بر این، برخی از برنامه ها قفل منطقه ای دارند، به این معنی که آنها فقط در برخی کشورها در دسترس هستند. اگر در یکی از آن کشورها نیستید، نه تنها اجازه دانلود برنامه را از گوگل پلی ندارید، بلکه حتی نمی توانید در آن را پیدا کنید. با این تفاسیر، اگر به کشور دیگری که در آن برنامه مذکور ممکن است در دسترس باشد نقل مکان کنید، باید این تنظیم را در برنامه فروشگاه Google Play خود تغییر دهید. در این مقاله نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد.

نحوه تغییر کشور در برنامه گوگل پلی اندروید چگونه است؟

 

* محدودیت های تغییر کشور در گوگل پلی

قبل از اینکه بخش اصلی مقاله را شروع کنیم، لازم است این مورد را بدانید که محدودیت هایی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • گوگل پلی به شما امکان می دهد سالی یک بار کشور خود را در برنامه تغییر دهید. به عبارت دیگر، اگر اکنون کشور خود را تغییر دهید، برای تغییر مجدد آن باید 365 روز صبر کنید.
  • وقتی کشور خود را در برنامه تغییر دادید، اجازه استفاده از موجودی Google Play را که در کشور قدیمی خود داشتید، نخواهید داشت.

* نحوه تغییر کشور در برنامه گوگل پلی

در ابتدا لازم است بدانید که برای تغییر کشور خود در برنامه فروشگاه Google Play، باید:

  • در آن کشور باشید یا اینکه از یک ابزار تغییر IP استفاده نمایید.
  • یک روش پرداخت از کشور جدید خود تنظیم کنید.

در اینجا نحوه تغییر این تنظیمات آمده است:

  • برنامه گوگل پلی را در گوشی اندروید خود باز کنید.
  • روی علامت منو (سه خط افقی) یا عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد، روی تنظیمات > تنظیمات کلی > اولویت های دستگاه و حساب ضربه بزنید.
  • از برگه تنظیمات به پایین اسکرول کنید و بخش “کشور و نمایه ها” را جستجو کنید.
  • سپس، روی کشوری که می خواهید حساب خود را در آن تنظیم کنید ضربه بزنید، لیست موجود کشورها متفاوت خواهد بود.
  • دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید و یک روش پرداخت ثبت‌شده در کشوری که می‌خواهید به آن جابجا شوید تنظیم کنید.

می‌توانید چندین روش پرداخت اضافه کنید، اما اولین روش باید از کشوری باشد که تنظیم کرده‌اید. این یک پروفایل Google Payments کاملاً جدید ایجاد می کند که به کشور جدیدی که وارد کرده اید پیوند داده می شود. پس از انجام این کار، ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا تغییر پذیرفته شود.

باید بدانید که این ویژگی برای همه در دسترس نیست. این ویژگی تنها در صورتی به شما امکان تغییر کشور را می دهد که قبلاً ازIP یک کشور خارجی استفاده کرده باشید. همانطور که گفتیم، برنامه گوگل پلی بر اساس آدرس IP شما این اطلاعات را دارد. همچنین اگر قبلاً از این ویژگی در سال گذشته استفاده کرده‌اید یا اگر حساب شما بخشی از کتابخانه خانواده Google Play است، که به حداکثر پنج نفر اجازه می‌دهد به برنامه‌ها و سایر محتوای خریداری‌شده از آن دسترسی داشته باشند، نمی‌توانید کشور خود را تغییر دهید.


دانلود گوگل پلی