نحوه پاک کردن کش در اندروید

نحوه پاک کردن کش در اندروید چگونه است؟

 

پاک کردن کش یا حافظه پنهان در گوشی یا هر دستگاه دیگری بسیار مهم است زیرا پاک کردن آنها مشکلاتی مانند مشکلات بارگذاری را برطرف می کند. پاک کردن کش، یک عمل ضروری است زیرا کش در سیستم می تواند منجر به باگ های بیشتری شود که اشکال زدایی آن ها را دشوار است. فایل های کش قدیمی تهدیدات امنیتی هستند و ممکن است باعث خرابکاری شوند. بنابراین، تمیز کردن آنها می تواند این فایل های کش معیوب را حذف کرده و این مشکلات را حل کند.

شما می توانید یک یا دو بار در ماه کش خود را پاک کنید زیرا باعث می شود رایانه یا تلفن شما نسبتاً سریعتر کار کند و آن را از مشکلات دیگر نجات دهد. پاک کردن کش یک فرآیند سریع و ساده است که فقط در چند مرحله قابل انجام است. با دنبال کردن این مقاله، نحوه پاک کردن کش گوشی اندروید را خواهید آموخت.

نحوه پاک کردن کش در اندروید

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-clear-cache-on-android-cover.jpg
* نحوه پاک کردن کش از برنامه های مختلف
برای پاکسازی حافظه پنهان برنامه های مختلف باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در گوشی اندروید خود، به منوی تنظیمات بروید.
  • مرحله دوم: بر روی گزینه Storage کلیک کنید.
  • مرحله سوم: در پاینن گزینه Storage، گزینه Device Storage را می بینید، آن را انتخاب کرده و روی Internal Storage کلیک کنید.
  • مرحله چهارم: در پایین Internal Storage، گزینه “Cached Data” وجود دارد، روی آن ضربه بزنید.
  • مرحله پنجم: سپس یک کادر ظاهر می شود. از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید که تمام حافظه پنهان را پاک می کنید، روی “تأیید” کلیک کنید.
  • مرحله ششم: این کار، داده های برنامه را حذف نمی کند، اما می تواند اطلاعات حساب را از روی گوشی شما حذف کند، بنابراین وقتی حافظه کش را از هر برنامه ای را حذف می کنید، نیاز به وارد کردن اطلاعات ورود به برنامه خواهید داشت.
نحوه پاک کردن کش در اندروید

 

* پس از پاک کردن کش چه تغییراتی در گوشی اندروید بوجود می آید؟
هیچ تغییر عمده ای وجود نخواهد داشت، اما، چیزهای کوچکی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

– برخی از تنظیمات ممکن است در تلفن شما تغییر یا حذف شوند. به عنوان مثال، باید دوباره وارد سیستم شوید.
– ممکن است بارگذاری مجدد تصاویر و فیلم ها زمان ببرد، اما پس از مدتی سریعتر از قبل کار می کند.
– نگران نباشید؛ انجام این کار، شما را بطور کلی از برنامه ها خارج نمی کند. اطلاعاتی مانند پیشرفت بازی، نشانک های مرورگر و غیره را از دست نخواهید داد.

* هر چند وقت یکبار باید کش را پاک کنیم؟
برای پاکسازی حافظه کش، تصمیم با خودتان است، می توانید این کار را بصورت هفتگی، ماهانه، شش ماهه، و غیره انجام دهید. اما بطور کلی شما باید حداقل یک بار در ماه این کار را انجام دهید زیرا به شما کمک می کند فضای ذخیره سازی گوشی خود را ذخیره کنید. اگر به فضایی در دستگاه خود نیاز دارید، توصیه می شود برنامه هایی را که زیاد استفاده نمی کنید حذف کنید یا راه دیگر، بکاپ گیری از فیلم ها یا عکس ها در فضای ابری است. ما در این مقاله برنامه ای مخصوص پاک کردن حافظه کش قرار دادیم که از طریق لینک زیر می توانید آن را دانلود نمایید.


دانلود برنامه CCleaner