نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل پلی

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل پلی

 

گوگل پلی کلمات کلیدی و کلماتی را که جستجو کرده اید را در تاریخچه خود نگه می دارد. به طور کلی، در صورت جستجوی مکرر موارد مشابه، ممکن است در وقت شما صرفه جویی شود، اما همچنین می تواند زمان پاسخگویی را برای گوگل پلی کاهش دهد. خوشبختانه، امکان پاک کردن تاریخچه جستجو در گوگل پلی وجود دارد و انجام آن نیز بسیار ساده است. این مقاله را دنبال کنید تا در مورد نحوه پاک کردن تمام عبارات جستجوی قبلی و همچنین تاریخچه دانلود گوگل پلی در دستگاه اندروید خود بیاموزید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-clear-google-play-search-history-cover.jpg

* نحوه پاک کردن تاریخچه سرچ گوگل پلی
اگر هر بار که در گوگل پلی جستجو می کنید، عبارات ذخیره می شوند، ممکن است از دیدن تمام جستجوهای قبلی خود خسته شوید، در این شرایط زمان پاک کردن تاریخچه جستجو فرا رسیده باشد. پاک نکردن جستجوهایتان به صورت دوره ای نیز ممکن است بر عملکرد برنامه گوگل پلی تأثیر بگذارد. مراحل زیر را دنبال کنید تا Google Play Store شما به خوبی کار کند.

مرحله 1 – به گوگل پلی دسترسی پیدا کنید
ابتدا به اپلیکیشن گوگل پلی استور دسترسی پیدا کنید. می توانید این کار را با ضربه زدن روی نماد Play از صفحه اصلی خود انجام دهید. از طرف دیگر، اگر آن را در کشوی برنامه یا کلیدهای میانبر دارید، می توانید آن را از آنجا باز کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-clear-google-play-search-history-1.jpg

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل پلی

 

مرحله 2 – منوی گوگل پلی را باز کنید
منوی برنامه فروشگاه پلی را باز کنید. روی نماد پروفایل خود در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-clear-google-play-search-history-2.jpg

مرحله 3 – به تنظیمات حساب و دستگاه دسترسی پیدا کنید
از منوی تنظیمات، به قسمت «تنظیمات حساب و دستگاه» بروید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-clear-google-play-search-history-3.jpg

به خاطر داشته باشید که این فقط جستجوهایی را که در این دستگاه خاص انجام داده اید پاک می کند. اگرچه حساب‌های Google اغلب به یکدیگر مرتبط می‌شوند، پاکسازی سابقه جستجو فقط برای دستگاهی که در آن هستید کار می کند. اگر می خواهید تاریخچه جستجوی گوگل پلی را برای همه دستگاه های خود پاک کنید، باید این کار را برای هر یک از آنها تکرار کنید.

* پاک کردن تاریخچه دانلودهای گوگل پلی
ممکن است بدانید که هر برنامه ای را که از طریق گوگل پلی دانلود کرده اید، ذخیره می شود، حتی اگر آن ها را از دستگاه خود حذف کرده باشید. به بیان ساده تر، تاریخچه دانلودهای شما در حساب گوگل پلی شما نگهداری می شود. اگرچه ممکن است کاربری راحتی را برای دانلود مجدد برنامه ای برایتان به ارمغان بیاورد. اما شاید بخواهید برنامه هایی را که دوست ندارید را حذف کنید.

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل پلی

 

برای پاک کردن تاریخچه دانلود در فروشگاه پلی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1 – به گوگل پلی دسترسی پیدا کنید
ابتدا از دستگاه خود به Play Store دسترسی داشته باشید. روی نماد آن از صفحه اصلی یا کشوی برنامه ضربه بزنید.

مرحله 2 – به منوی تنظیمات گوگل پلی دسترسی پیدا کنید.
در مرحله بعد، زمان آن است که دوباره به منوی تنظیمات خود بروید. روی علامت پروفایل خود در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.

مرحله 3 – وارد بخش برنامه ها و بازی های من شوید.
از منوی تنظیمات گوگل پلی، روی برنامه ها و دستگاه من ضربه بزنید. به جای ماندن در صفحه نمای کلی، به جای آن روی برگه مدیریت ضربه بزنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-clear-google-play-search-history-4.jpg

مرحله 3 – لیست برنامه های حذف شده را باز کنید
روی زبانه “نصب شده”ضربه بزنید سپس از منوی باز شده گزینه “نصب نشده” را انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل پلی

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-clear-google-play-search-history-5.jpg

مرحله 4 – برنامه ها را حذف کنید
رکوردی از تمام برنامه هایی که در همه دستگاه‌ها دانلود کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اگر از چندین دستگاه استفاده می کنید، ممکن است این لیست طولانی باشد. برای از پاک کردن این لیست، ممکن است بخواهید برنامه هایی را که نمی خواهید دوباره دانلود کنید حذف کنید. برای انجام این کار، برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی علامت سطل زباله در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید. همچنین می توانید با مرتب سازی بر اساس اضافه شده های اخیر و یا بر اساس حروف الفبا، این فرآیند را سریع تر انجام دهید. با ضربه زدن روی علامت سه خط افقی با اندازه های مختلف در بالا، سبک مرتب سازی را تغییر دهید.

علاوه بر این، گوگل پلی به ساده سازی این فرآیند کمک می کند و به شما اطلاع می دهد که کدام برنامه ها روی دستگاهی که در حال حاضر روی آن هستید نصب نشده اند. برای دیدن این، بر اساس اخیر مرتب کنید. اگر از یک حساب گوگل برای یک دستگاه مشترک مانند تبلت استفاده می کنید، مدیریت برنامه های شما نیز ممکن است راحت باشد.

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل پلی

از آنجایی که هر برنامه ای را که دانلود می کنید ثبت می شود، ممکن است همه برنامه هایی را که اعضای خانواده شما دانلود کرده اند را ببینید. البته این ممکن است پیدا کردن برنامه ها را برای قرار دادن در دستگاه جدید دشوار کند. از آنجایی که باید هر برنامه ای را که تا به حال در حساب شما دانلود شده است بررسی کنید، تشخیص اینکه واقعاً به کدام یک از آنها نیاز دارید ممکن است خسته کننده باشد.


دانلود گوگل پلی