نحوه شبیه سازی برنامه ها در گوشی های گلکسی سامسونگ

نحوه شبیه سازی برنامه ها در گوشی های گلکسی سامسونگ بدون نیاز به برنامه مخصوص

 

سامسونگ یک ویژگی امنیتی جالب در One UI تعبیه کرده است که یک اثر جانبی جالب دارد، یکی که به شما امکان می دهد دو نسخه مجزا یا شبیه ساز از هر برنامه اندرویدی را در تلفن گلکسی سامسونگ خود داشته باشید. اما این تنها ابزار سامسونگ برای شبیه سازی برنامه ها نیست. برخی از برنامه های گوشی دارای قابلیت تعویض حساب از داخل هستند تا بتوانید از دو یا چند حساب جداگانه استفاده کنید. آمازون، جی میل، گوگل پلی، اینستاگرام، مسنجر، ردیت، اسنپ چت، تیک تاک، توییتر و یوتیوب همگی به ذهن متبادر می شوند. اما در مورد برنامه های اندرویدی که امکان تغییر حساب درون برنامه را ارائه نمی دهند چه کار می توان انجام داد؟!

اگر دو یا سه حساب فیسبوک دارید، می توانید به راحتی بین آنها در رایانه جابه جا شوید، اما این مورد در گوشی صدق نمی کند. برای تغییر حساب های فیسبوک در گوشی خود، باید برنامه فیسبوک را کلون یا شبیه سازی کنید. همین امر در مورد زوم، اسکایپ، واتساپ، تیندر و هر برنامه دیگری که می خواهید دو حساب به طور همزمان اجرا شوند نیز صدق می کند. سامسونگ دو راه آسان برای شبیه سازی برنامه ها در گوشی گلکسی شما دارد، اما اینکه کدام روش باید استفاده کنید بستگی به برنامه هایی دارد که می خواهید شبیه سازی کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-clone-applications-on-samsung-galaxy-phones-cover.jpg

نحوه شبیه سازی برنامه ها در گوشی های گلکسی سامسونگ

 

* روش اول: استفاده از Dual Messenger
Dual Messenger یک ویژگی انحصاری برای مدل‌های گلکسی سامسونگ دو سیم کارته است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های شبکه اجتماعی خاصی را برای استفاده همزمان از دو حساب مختلف شبیه سازی کنید. این کار در زمانی که حساب های جداگانه ای برای محل کار، مدرسه، خانواده و شخصیت عمومی خود دارید، گزینه بسیار خوبی است. و برای برنامه‌هایی که برای اجرا به شماره تلفن روی دستگاه نیاز دارند، عالی است، مانند واتساپ، چون دستگاه‌های دو سیمکارت می‌توانند دو شماره داشته باشند.

هیچ لیست رسمی از برنامه هایی که Dual Messenger پشتیبانی می کند وجود ندارد، اما بر اساس تست های صورت گرفته، همه برنامه های چت زیر با آن کار می کنند:

  • Facebook
  • KakaoTalk
  • LINE
  • Messenger
  • Skype
  • Snapchat
  • Telegram
  • Viber
  • WeChat
  • WhatsApp

 

برای کلون کردن یا شبیه سازی کردن یکی از برنامه های فهرست شده در بالا، ابتدا مطمئن شوید که روی دستگاه شما نصب شده باشد. سپس، بخش تنظیمات Settings گوشی را باز کرده و به قسمت ویژگی های پیشرفته -> پیام رسان دوگانه Advanced features –> Dual Messenger بروید. لیستی از تمام برنامه های کلون پذیر ظاهر می شود. روی برنامه ای که می خواهید شبیه سازی کنید ضربه بزنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-clone-applications-on-samsung-galaxy-phones-1.jpg

در مرحله بعد، “نصب” Install را در اعلان تایید ضربه بزنید. اگر قبلاً از Dual Messenger استفاده نکرده‌اید، باید سلب مسئولیت را بخوانید و با آن موافقت کنید. روی “تأیید” Confirm ضربه بزنید. اگر اولین برنامه ای است که شبیه سازی می‌کنید، باید از شما بپرسد که آیا می‌خواهید از یک لیست مخاطب جداگانه برای برنامه شبیه سازی شده استفاده کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-clone-applications-on-samsung-galaxy-phones-2.jpg

نحوه شبیه سازی برنامه ها در گوشی های گلکسی سامسونگ

 

اگر برای اشتراک‌گذاری فهرست مخاطبین بین برنامه‌ها مشکلی ندارید، می‌توانید کلید را خاموش بگذارید. با این حال، اگر نسخه‌های برنامه شما فقط برای محل کار یا تحصیل هستند، ممکن است بخواهید کلید را روشن کنید و فقط مخاطبین محل کار یا مدرسه را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که تنظیمات مخاطبین شما برای همه برنامه‌های مسنجر دوگانه اعمال می‌شود، بنابراین هر مخاطبی که برای یک برنامه کلون شده جدا می‌کنید برای همه برنامه‌های کلون شده اعمال می‌شود. می‌توانید این ویژگی را در پایین صفحه تنظیمات Dual Messenger فعال یا غیرفعال کنید، و همچنین مخاطبین را برای شبیه‌سازی‌های Dual Messenger تغییر دهید. برای کلون کردن برنامه های بیشتر، روی نام آنها از تنظیمات مسنجر دوگانه Dual Messenger ضربه بزنید و سپس “نصب” Install را انتخاب کنید. با انجام این کار دیگر گزینه سلب مسئولیت یا مخاطبین ظاهر نمی شود.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-clone-applications-on-samsung-galaxy-phones-3.jpg

اکنون شما می توانید شبیه سازی های برنامه جدید خود را در صفحه برنامه های خود پیدا کنید و همچنین می‌توانید آنها را مانند هر برنامه دیگری به صفحه اصلی گوشی خود منتقل کنید. برنامه های شبیه سازی شده دارای نماد دو دایره‌ای Dual Messenger هستند تا آنها را از نسخه اصلی متمایز کند. اگر می‌خواهید کلون‌ها را حذف کنید، می‌توانید آنها را مانند هر برنامه دیگری حذف نصب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نماد را روی برنامه‌ها یا صفحه اصلی فشار دهید و «حذف نصب» Uninstall را بزنید. همچنین می‌توانید روی نام برنامه در تنظیمات Dual Messenger ضربه بزنید و «حذف نصب» Uninstall را بزنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-clone-applications-on-samsung-galaxy-phones-4.jpg

نحوه شبیه سازی برنامه ها در گوشی های گلکسی سامسونگ

 

* روش دوم: استفاده از پوشه امن
اگر نمی‌خواهید یکی از برنامه‌های شبکه اجتماعی یا پیام رسان را که در بالا دکر کردیم کلون کنید، می‌توانید از یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی گلکسی سامسونگ به نام پوشه امن استفاده کنید. این یک محیط سندباکس است که در داخل یک پوشه در صفحه برنامه‌های شما قرار دارد و می‌توانید کلون های هر برنامه ای روی گوشی خود را در آن نصب کنید. پوشه امن از پلتفرم امنیتی Knox سامسونگ برای محافظت از پوشه ایزوله استفاده می کند، بنابراین برای باز کردن قفل آن باید یک الگو، پین یا رمز عبور تنظیم کنید. همچنین می‌توانید قفل پوشه امن را با ویژگی‌های بیومتریک مانند اثر انگشت و … باز کنید.

با فعال کردن پوشه امن در دستگاه گلکسی خود، می توانید نسخه هایی از برنامه ها را در داخل صندوق نصب کنید. روی دکمه بعلاوه (+) در پوشه ضربه بزنید، برنامه‌هایی را که می‌خواهید شبیه‌سازی کنید انتخاب کنید و «افزودن» Add را بزنید. برنامه‌های کلون شده در پوشه امن با نماد پوشه امن در تعویض‌کننده برنامه علامت‌گذاری می‌شوند تا آنها را از نسخه‌های دیگر متمایز کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-clone-applications-on-samsung-galaxy-phones-5.jpg

دو روش بالا ساده ترین و ایمن ترین راه ها برای شبیه سازی برنامه ها در دستگاه گلکسی سامسونگ هستند. با این حال، گزینه‌های دیگری مانند Super Clone و دیگر برنامه‌های شبیه‌سازی مخصوص وجود دارد.


دانلود برنامه ساخت چند اکانت در اندروید