نحوه بستن دانلود خودکار در تلگرام

آموزش نحوه بستن دانلود خودکار فایل ها در تلگرام

 

دانلود خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای در تلگرام واقعا کمک زیادی به برخی از کاربران این پلتفرم محبوب می کند. وقتی این قابلیت فعال باشد، به‌جای این که شما بخواهید هر تصویر یا ویدیو را به صورت دستی دانلود کنید، تلگرام به‌صورت خودکار این کار را برایتان انجام می دهد. این بدان معنیست که وقتی هر فرد به شما یا یک گروه، فایلی را ارسال می‌کند، شما بدون نیاز به لمس کردن هر فایل، می‌توانید تمام فایل‌ها را به‌صورت خودکار دریافت کنید.

اما برای بسیاری از کاربران، یکی از ناراحت کننده ترین قسمت هنگام استفاده از تلگرام، پیدا کردن چندین عکس و فیلم ناخواسته در گالری گوشی است. همچنین در صورتی که فایل‌های بزرگی مانند ویدیوها به صورت خودکار دانلود شوند، مصرف داده‌های شما افزایش خواهد یافت. علاوه براین اگر فایل‌ها بدون کنترل دانلود شوند، احتمال ورود فایل‌های مخرب یا بدافزار به دستگاه شما وجود دارد. خوشبختانه راهی برای بستن دانلود خودکار در تلگرام وجود دارد که در مقاله امروز سایت اپ ناب درباره نحوه انجام آن به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نحوه بستن دانلود خودکار فایل ها در تلگرام

 

* نحوه بستن دانلود خودکار در تلگرام چگونه است؟

همانند واتساپ، می توانید از دانلود خودکار تصاویر و ویدیوهای تلگرام در چت های خود جلوگیری کنید. غیرفعال کردن این ویژگی نه تنها به شما در صرفه جویی داده های تلفن همراه کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا در حافظه گوشی هوشمند خود نیز صرفه جویی کنید. اگر در چندین کانال و گروه تلگرام هستید، احتمالاً روزانه تصاویر زیادی دریافت خواهید کرد. یک فایل ممکن است کوچک باشد، اما حجم دانلودهای تصویر در طول زمان ممکن است به چند گیگابایت افزایش یابد. برای جلوگیری از این ویژگی خودکار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلگرام را در گوشی اندروید خود باز کنید.
  • روی علامت همبرگر (سه خط افقی در بالای صفحه) ضربه بزنید.
  • سپس به بخش تنظیمات بروید.
  • به پایین بروید و روی “داده ها و ذخیره سازی” ضربه بزنید.
  • در بخش دانلود خودکار رسانه، سه گزینه وجود دارد: هنگام استفاده از داده تلفن همراه، هنگام اتصال به Wi-Fi و هنگام رومینگ.
  • هر سه گزینه ها را خاموش کنید. اگر تصمیم دارید آن‌ها را روشن نگه دارید، می‌توانید روی هر گزینه ضربه بزنید و مشخص کنید که آیا می‌خواهید انواع خاصی از فایل‌ها را به‌طور خودکار دانلود کنید و بقیه را غیرفعال کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/how-to-close-automatic-download-in-telegram-1.jpg

بستن دانلود خودکار فایل های چند رسانه ای به شما کمک می کند در طرح داده تلفن همراه خود صرفه جویی کنید. از طرف دیگر، غیرفعال کردن ذخیره در گالری به شما کمک می کند تا به هم ریختگی تصاویر را در گالری خود کاهش دهید.

 

* نحوه جلوگیری از ذخیره تصاویر و ویدیوهای تلگرام در گالری گوشی

غیرفعال کردن این ویژگی باعث می‌شود تلگرام تصاویر و دانلود ویدیوها را در گالری گوشی شما ذخیره نکند. برای دستیابی به این هدف، تلگرام را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی علامت سه خط افقی در بالای صفحه ضربه بزنید و سپس به بخش تنظیمات بروید.
  • به پایین بروید و روی “داده و ذخیره سازی” ضربه بزنید.
  • در بخش ذخیره در گالری سه گزینه وجود دارد که شامل چت های خصوصی، گروه ها و کانال ها می باشد.
  • کلید هر سه گزینه را خاموش کنید. البته همیشه می توانید این گزینه ها را به دلخواه تغییر دهید.
  • اگر می خواهید تصویر یا ویدیوی خاصی را به گالری خود بفرستید، آن را باز کنید و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. در منوی پاپ آپ، ذخیره در گالری را انتخاب کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/how-to-close-automatic-download-in-telegram-2.jpg


دانلود تلگرام با لینک مستقیم