چگونه در تلگرام گروه بزنیم

چگونه می توانیم در پیام رسان تلگرام گروه بزنیم؟

 

تلگرام یکی از بهترین برنامه های پیام رسانی برای ایجاد گروه های خصوصی و عمومی است. شاید شما بخشی از برخی از گروه های آنلاین هستید و اکنون به فکر راه اندازی گروه خود هستید. شاید بخواهید یک گروه خصوصی برای خود و افراد نزدیکتان راه اندازی کنید تا همه چیزها را ایمن نگه دارید و یا اینکه بخواهید که یک گروه عمومی بسازید تا افرادی که مطابق با سلیقه شما هستند، جذب آن شوند. اما قبل از آن باید یک سوال از خود بپرسید، آیا می توانید نقش مدیر گروه تلگرام را به عهده بگیرید؟ به هرحال ما در این مقاله از سایت اپ ناب قصد داریم در مورد اینکه چگونه یک گروه در تلگرام بزنیم، صحبت کنیم.

چگونه می توانیم در پیام رسان تلگرام گروه بزنیم؟

 

* نحوه ساخت گروه خصوصی در تلگرام

تنها شرط لازم برای ایجاد گروه تلگرام این است که افرادی که می خواهید از آن ها برای عضویت در گروه خود دعوت کنید، باید اکانت تلگرام داشته باشند. اگر تلگرام ندارند، می توانید لینک دعوت را از طریق ایمیل یا پیامک برای آنها ارسال کنید، سپس آنها می‌توانند برنامه را دانلود و نصب کرده و به گروه شما بپیوندند. برای کسانی که اکانت تلگرام دارند، باید آخرین نسخه به روز شده تلگرام را داشته باشند. اگر می خواهید گروه تلگرام شما خصوصی باشد و آن را فقط در بین دوستان خود نگه دارید، به این صورت عمل کنید:

 

1- اپلیکیشن تلگرام را باز کنید. روی نماد مداد در گوشه پایین صفحه ضربه بزنید.

2- سپس در بالای صفحه، گزینه «گروه جدید» را خواهید دید.

3- برای افزودن افراد، روی نام ها از فهرست مخاطبین ضربه بزنید.

4- پس از انتخاب افراد برای گروه خصوصی خود، می توانید نام گروه و عکس نمایه گروه را تغییر دهید.

 

اکنون سرپرست گروه هستید و می توانید انتخاب کنید افراد بیشتری به گروه اضافه کنید یا افرادی را که قبلاً اضافه شده اند حذف کنید. یک گروه تلگرام خصوصی را نمی توان در جستجوی تلگرام پیدا کرد و قرار است به صورت داخلی استفاده شود. لازم نیست فقط شما و دوستان نزدیکتان باشید. گروه های خصوصی تلگرام برای همکاران یا برنامه ریزی رویداد بسیار مناسب هستند.

 

* دعوتنامه گروهی خصوصی

اضافه کردن افراد از لیست مخاطبین خود در گروه خصوصی تلگرام یک فرآیند ساده است. اما وقتی می خواهید شخصی را که شماره او در لیست مخاطبین شما نیست را اضافه کنید، چه کار می کنید؟ تلگرام این مشکل را با اجازه دادن به شما برای ارسال لینک دعوت به هر کسی حل می کند. به شرطی که از تلگرام استفاده کنند یا در آینده قصد استفاده از آن را داشته باشند. برای انجام این کار فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1- گروه تلگرام خصوصی خود را باز کنید.
2- روی نام گروه در بالای صفحه ضربه بزنید.
3- روی نماد مداد در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.
4- روی «نوع گروه» ضربه بزنید.
5- لینک دعوت را خواهید دید. شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • لینک را کپی کنید
  • لینک را لغو کنید
  • لینک را به اشتراک بگذارید

 

6- “کپی کردن لینک” یا “اشتراک گذاری لینک” را انتخاب کنید تا دعوتنامه برای هر کسی که می خواهید به گروه شما بپیوندد ارسال شود.

 

همچنین می‌توانید یک ادمین برای گروه اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید ربات‌های تلگرام را برای شرکت در مکالمه اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید پیام‌ها را پین کنید، کاربران را ممنوع کنید، هر پیامی را که می‌خواهید حذف کنید، و اطلاعات گروه را در هر زمان تغییر دهید.

 

* چگونه در تلگرام گروه عمومی بزنیم

وقتی که شما یک گروه در تلگرام می سازید، پیشفرض در حالت “گروه خصوصی” قرار می گیرد. بنابراین برای ساخت گروه عمومی، باید گروه خود را از حالت خصوصی به عمومی تبدیل کنید. اگر می خواهید گروه خصوصی تان به یک گروه عمومی تبدیل شود، مراحل زیر، کاری است که باید انجام دهید:

1- گروه تلگرام خود را باز کنید.
2- نام گروه در بالای صفحه را لمس کنید
3- اکنون روی علامت مداد در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.
4- گزینه “نوع گروه” را انتخاب کنید.
5- سپس از «گروه خصوصی» به «گروه عمومی» تبدیل کنید.
6- اکنون باید لینک دائمی را تعیین کنید. می توانید از تمام حروف، اعداد و زیرخط استفاده کنید. حداقل پنج کاراکتر.
7- در نهایت جهت تایید روی علامت تیک بالای صفحه ضربه بزنید.

 

هنگامی که لینک دائمی خود را تعیین کردید، گروه عمومی شما آماده است تا توسط سایر کاربران پیدا شود. برخلاف گروه های خصوصی تلگرام، گروه های عمومی را می توان از طریق جستجو پیدا کرد و هر کاربری می تواند به آنها بپیوندد. همچنین می‌توانید لینک دائمی را کپی کرده و برای کسانی که دوست دارند به بحث بپیوندند ارسال کنید.


دانلود تلگرام اصلی