چگونه ایمیل بسازیم

چگونه می توانیم یک ایمیل بسازیم؟ آموزش ساده ساخت از طریق جیمیل

 

برای ساخت یک ایمیل، در ابتدا باید ارائه دهنده ایمیل مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه های محبوب عبارتند از Microsoft Outlook، Yahoo و Gmail می باشند. ما در این مقاله از سایت اپ ناب قصد داریم خیلی ساده نحوه چگونگی ساخت ایمیل از طریق جیمیل Gmail را به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است که جیمیل یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک حساب Google است و راه اندازی آن آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

چگونه می توانیم یک ایمیل بسازیم؟ آموزش ساده ساخت از طریق جیمیل

* چگونه می توانید ایمیل بسازیم؟

در ابتدا باید نامی برای حساب خود انتخاب کنید. شما می توانید تقریباً از هر نام یا عبارت الفبایی استفاده کنید، البته این درحالیست که کاربر دیگری قبل از شما با آن نام ثبت نام نکرده باشد. خب حالا وقت آن است که برای ساخت ایمیل اقدام نمایید.

 

مراحل ساخت ایمیل از طریق جیمیل:

1. باز کردن وب‌سایت Gmail: ابتدا باید از طریق مرورگر به وب سایت Gmail بروید. برای این کار روی آدرس اینترنتی روبرو https://mail.google.com/ ضربه بزنید.

2. انتخاب گزینه “Create Account” یا “ایجاد حساب”: در صفحه اصلی Gmail، باید بر روی گزینه “ایجاد حساب” یا “ساخت حساب” کلیک کنید. و سپس گزینه “For my personal use” یا “برای استفاده شخصی” را انتخاب کنید.

3. ارائه اطلاعات اسمی: در این مرحله باید در کادر اول نام خود و در کادر دوم نام خانوادگی خود را وارد نمایید و سپس گزینه “Next” یا “بعدی” را بزنید.

4. ارائه اطلاعات سن و جنسیت: در این مرحله لازم است تا تاریخ تولد خود را بصورت میلادی و در قسمت پایین یعنی Gender، باید جنسیت خود را تعیین کنید. (نحوه تعیین تاریخ میلادی، Year=سال تولد، Day=روز تولد، Month= ماه تولد) (نحوه تعیین جنسیت، Male=مرد، Female=زن). پس از تعیین این موارد گزینه “Next” یا “بعدی” را بزنید.

5. تعیین آدرس ایمیل: در این مرحله باید یک نام انگلیسی برای آدرس ایمیل خود انتخاب نمایید. همانطور که پیش تر گفتیم، باید نامی منحصربه فرد را انتخاب کنید که قبل از شما توسط دیگران ثبت نشده باشد. (پیشنهاد میکنیم که از ترکیب اسم و فامیل و سال تولد خود استفاده کنید تا بتوانید آن را راحت تر به خاطر بسپارید). پس از تعیین آدرس ایمیل، گزینه “Next” یا “بعدی” را بزنید.

6. تعیین رمز عبور: در این مرحله از ساخت ایمیل، باید رمز عبور قدرتمند را برای ایمیل خود تعیین کنید. (پیشنهاد می کنیم رمزی را انتخاب کنید که ترکیبی از حروف انگلیسی، خط تیره و اعداد باشد). رمز عبور خود را هم در کادر اول و هم در کادر دوم وارد نمایید و سپس گزینه “Next” یا “بعدی” را بزنید.

7. تعیین ایمیل بازیابی: ایمیل بازیابی برای مواقعی است که، نمی توانید به ایمیلی که ساختید دسترسی پیدا کنید، بنابراین اطلاعات دسترسی به ایمیل، به ایمیل بازیابی ارسال خواهد شد. این مرحله اختیاری است. هم می توانید ایمیل بازیابی را ثبت نمایید و پس از آن گزینه “Next” یا “بعدی” را بزنید. و اگر تمایلی به ثبت آن ندارید گزینه “Skip” یا “رد کردن” را بزنید.

8. نمایش آدرس ایمیل: در این مرحله آدرس ایمیلی که ساختید را به شما نشان می دهد، گزینه “Next” یا “بعدی” را بزنید.

9. تایید حریم خصوصی و شرایط: در این مرحله توافقنامه ای به شما نشان داده می شود که درباره حفظ حریم خصوصی و شرایط آن است. به پایین تر بروید و گزینه “I agree” یا “موافقم” را بزنید.

10. تکمیل ساخت حساب: با انجام تمامی مراحل بالا، حساب Gmail شما ساخته شده و اکنون یک ایمیل دارید و می‌توانید از آن استفاده کنید.


دانلود برنامه جیمیل