چگونه اکانت جیمیل خود را حذف کنیم؟

چگونه می توانیم اکانت جیمیل خود را از گوشی اندروید حذف کنیم؟

 

بسیاری از ما در گذشته با نام های کاربری نچندان جالبی اکانت جیمیل ساخته ایم که با بزرگتر شدن و قدم گذاشتن در دنیای حرفه ای ما را آزار می دهد. بنابراین با گذر زمان چنین شناسه‌های ایمیلی برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها بدون استفاده می‌مانند و اعلان‌ها غیر ضروری را به شما ارسال می‌کنند. در واقع زمانی فرا می رسد که احساس می کنید نیاز به حذف چنین حساب های بلا استفاده جیمیل دارید. در غیر این صورت، شاید شما مشکوک هستید که اکانت جیمیل شما هک شده است یا اتفاق عجیبی در حال وقوع است. دلیل شما هر چه باشد، اگر می خواهید بدانید که چگونه یک اکانت جیمیل را حذف کنید، این مقاله سایت اپ ناب برای شما مفید خواهد بود.

چگونه می توانیم اکانت جیمیل خود را از گوشی اندروید حذف کنیم؟

* حذف اکانت جیمیل بدون حذف اکانت گوگل

با انجام این کار، می‌توانید به سادگی اکانت جیمیل خود را حذف کنید اما اکانت مرتبط با گوگل شما را به کلی حذف نخواهد کرد. این یک روش مفیدتر است زیرا فقط از شر آدرس جیمیل خود خلاص می شوید. این کار همچنین به شما امکان می دهد فعالیت اکانت گوگل و خریدهای گوگل پلی خود را باقی نگه دارید. همچنین می‌توانید این کار را از طریق برنامه موبایل و نسخه رایانه شخصی انجام دهید. که ما در اینجا درباره نحوه انجام کار در گوشی توضیح می دهیم.

 

* چگونه اکانت جیمیل خود را حذف کنیم؟

  • به برنامه جیمیل در دستگاه اندروید خود بروید و مطمئن شوید که آدرس جیمیلی که می خواهید حذف کنید در حال حاضر استفاده می شود. در غیر این صورت از لیست، آدرس جیمیلی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
  • روی نماد پروفایل خود در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.
  • سپس، حساب گوگل یا مدیریت حساب گوگل خود را انتخاب کنید.
  • از اینجا، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا به پنل داده و حریم خصوصی در صفحه تنظیمات حساب گوگل برسید.
  • در اینجا، روی داده‌های برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در بخش «گزینه‌های داده‌ها و حریم خصوصی شما» استفاده می‌کنید ضربه بزنید.

 

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/how-to-delete-a-gmail-account-1.jpg

  • در مرحله بعد، به پایین بروید و روی “حذف یک سرویس گوگل” در زیر «دانلود یا حذف داده های شما» ضربه بزنید.
  • در صفحه بعدی به پایین اسکرول کنید و دکمه ادامه را بزنید. سپس، از رمز عبور دستگاه خود برای تأیید هویت استفاده کنید.
  • پس از آن لیستی از خدمات گوگل را مشاهده خواهید کرد. از لیست، جیمیل را پیدا کنید و روی نماد حذف کنار آن ضربه بزنید.

 

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/how-to-delete-a-gmail-account-2.jpg

  • پنجره ای باز می شود که از شما می خواهد یک آدرس ایمیل غیر جیمیل را وارد کنید. زیاد نگران نباشید و می توانید به راحتی در چند دقیقه با استفاده از Zoho یا Yahoo یکی را تنظیم کنید. ما در این مورد از Zoho استفاده کردیم.
  • پس از انجام این تنظیمات، آدرس ایمیل جدید غیر جیمیل را در کادر متنی در پنجره تأیید وارد کنید. سپس،” ارسال ایمیل تایید” را بزنید.
  • صندوق ورودی خود را در Zoho، Yahoo یا سرویس ایمیلی که برای ایجاد حساب غیر جیمیل استفاده کرده اید، بررسی کنید. در اینجا، ایمیل تأیید حذف سرویس جیمیل را خواهید دید. آن را باز کنید و روی لینک پیوست کلیک کنید. انجام این کار سرویس جیمیل شما را حذف می کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/how-to-delete-a-gmail-account-3.jpg

 

* وقتی اکانت جیمیل خود را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که این دقیقاً همان کاری است که می‌خواهید با حساب جیمیل خود انجام دهید، در اینجا اتفاقاتی که در صورت انجام این کار رخ می‌دهد، به شرح زیر است:

  • ممکن است بتوانید دوباره به آن دسترسی پیدا کنید، اما هیچ بازه زمانی برای آن مشخص نشده است. بنابراین، هیچ تضمینی در اینجا وجود ندارد.
  • دیگر نمی‌توانید با استفاده از این آدرس جیمیل، ایمیلی ارسال یا دریافت کنید.
  • هیچ کس نمی تواند در آینده از حساب جیمیل شما استفاده کند.
  • فقط سرویس جیمیل شما حذف خواهد شد و نه کل حساب Google مرتبط با این آدرس جیمیل. بنابراین، سایر داده‌های اکانت گوگل شما دست نخورده باقی می‌مانند. این شامل خریدهای Google Play نیز می شود که با این آدرس Gmail انجام داده اید.

دانلود برنامه جیمیل با لینک مستقیم