نحوه غیر فعال کردن اعلان همه برنامه ها در اندروید

آموزش نحوه غیر فعال کردن اعلان همه برنامه های گوشی در اندروید

 

اگر از دریافت پی در پی اعلان ها روی گوشی خود کلافه هستید، خوشبختانه چند راه وجود دارد که از طریق آن ها می توانید اعلان ها را در اندروید غیرفعال کنید. این امکان وجود دارد که از عملکرد مزاحم نشوید استفاده کنید یا آن را بصورتی دستی برای برنامه های مورد نظر خود انجام دهید. به طور کلی ایده خوبی است که فقط اعلان‌ها را برای آن دسته از برنامه‌هایی که برایتان مزاحمت ایجاد می کنند، غیرفعال کنید، زیرا برخی از آنها ممکن است ضروری یا مهم باشند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه اعلان‌ها را در گوشی اندروید غیرفعال کنید، تا انتهای این مقاله سایت اپ ناب همراه باشید.

آموزش نحوه غیر فعال کردن اعلان همه برنامه های گوشی در اندروید

 

* نحوه غیر فعال کردن اعلان ها از طریق “مزاحم نشوید” در اندروید

مزاحم نشوید یک ویژگی مفید در اندروید است که می‌توانید از آن برای غیرفعال کردن همه برنامه ها برای مدت زمان معینی استفاده کنید. می توانید این حالت را برای برنامه ها، آلارم‌ها، مخاطبین، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی تنظیم نمایید. همچنین گزینه‌هایی برای تنظیم زمان‌بندی خودکار وجود دارد، و می‌توانید تعیین کنید که آیا اعلان‌های پنهان می‌توانند صدا ایجاد کنند یا اعلان‌های بصری مانند بیدار کردن صفحه نمایش خود را نشان دهند.

برای استفاده از آن، به تنظیمات> اعلانات> مزاحم نشوید بروید و روی “روشن کن” ضربه بزنید. پس از فعال شدن، یک علامت دایره با یک خط در نوار اعلان خود مشاهده خواهید کرد.
همچنین، این امکان وجود دارد که نوار اعلان‌ها را به پایین بکشید و روی دکمه مزاحم نشوید (علامت دایره با یک خط ) ضربه بزنید. با این کار یک منوی سریع با گزینه هایی برای تعیین مدت زمان ماندگاری مزاحم نشوید باز می شود.

 

* نحوه تنظیم حالت مزاحم نشوید در اندروید

در بخش تنظیمات یا سفارشی سازی مزاحم نشوید دو بخش وجود دارد که می توانید نحوه عملکرد این ویژگی را تغییر دهید. این بخش‌ها شامل چه چیزی مزاحم نشود و عمومی می باشد. در قسمت آنچه مزاحم نشود، می‌توانید تغییر دهید که کدام افراد، برنامه‌ها و آلارم‌ها می‌توانند مزاحم نشوند. وقتی تنظیمات افراد را تغییر می‌دهید، می‌توانید تعیین کنید چه کسی می‌تواند در حالت «مزاحم نشوید» با شما تماس بگیرد یا پیام ارسال کند.

انتخاب برنامه‌ها آن‌ها را از همه محدودیت‌های اعلان حذف می‌کند. و در زیر منوی تنظیمات هشدارها و سایر وقفه‌ها، می‌توانید هشدارها، صداهای رسانه، صداهای لمسی، یادآوری‌ها و رویدادهای تقویم را مجاز کنید. در بخش عمومی، می‌توانید زمان‌بندی تنظیم کنید، مدت زمان «مزاحم نشوید» را هنگام فعال شدن از طریق تنظیمات سریع تغییر دهید و گزینه‌های نمایش اعلان‌های پنهان را تغییر دهید.

 

* برنامه زمانی برای حالت مزاحم نشوید

شما با فعال کردن حالت «مزاحم نشوید» برنامه زمانی مورد نظر خود را برای بی صدا کردن اعلان‌ها تنظیم کنید. این شامل Sleeping، Event و Add more می‌شود، جایی که می‌توانید گزینه‌های سفارشی برای افزودن رویدادها، زمان‌های خاص و گزینه‌ای برای محدود کردن اعلان‌ها در حین رانندگی پیدا کنید. تغییر برنامه خواب برای حالت مزاحم نشوید ساده است، اما با موارد زیادی همراه است که می توانید آن ها را تغییر دهید. می‌توانید زمان شروع، زمان پایان، روزها، اینکه آیا زنگ‌ها می‌توانند برنامه زمانی را لغو کنند یا خیر، و حتی تنظیمات «مزاحم نشوید» خود را برای زمان‌بندی ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید برنامه زمانی برای رویدادها از تقویم‌ها تنظیم کنید.. این کار می تواند برای همه تقویم ها یا یک تقویم خاص اعمال شود. همچنین می‌توانید عملکرد حالت مزاحم نشوید را برای این رویدادها تغییر دهید. در نهایت، گزینه بی‌صدا کردن اعلان‌ها در حین رانندگی نیز ساده است. هنگامی که تشخیص دهد که شما در یک وسیله نقلیه در حال حرکت هستید، با استفاده از تشخیص حرکت و اتصالات بلوتوث، به‌طور خودکار «مزاحم نشوید» را فعال می‌کند.

 

* گزینه هایی برای اعلان های پنهان

«مزاحم نشوید» معمولاً به‌طور خودکار همه اعلان‌ها را مخفی و بی‌صدا می‌کند. با این حال، می توانید برخی از تنظیمات را برای تغییر این عملکرد تغییر دهید. در زیر گزینه هایی برای اعلان های پنهان وجود دارد که می توانید موارد زیر را انتخاب کنید:

  • هیچ صدایی از نوتیفیکیشن ها نباشد
  • هیچ تصویر یا صدایی از اعلان ها نباشد
  • سفارشی سازی

اگر دو گزینه اول با خواسته شما مطابقت ندارند، می توانید روی دکمه تنظیمات در کنار “سفارشی سازی” ضربه بزنید و تنظیمات مختلف را تغییر دهید. در قسمت «وقتی صفحه خاموش است»، می‌توانید «روشن نشدن صفحه» و «بیدار نشدن» را برای اعلان‌ها تغییر دهید. برای وقتی صفحه نمایش روشن است، می توانید تنظیمات زیر را تغییر دهید:

  • پنهان کردن اعلان روی آیکون برنامه
  • پنهان کردن آیکون نوار وضعیت در بالای صفحه
  • عدم نمایش اعلان ها روی صفحه
  • پنهان کردن از سایه کشویی

 

* نحوه غیر فعال کردن اعلان همه برنامه ها در گوشی اندروید

دو روش برای غیر فعال کردن اعلان‌های برنامه‌های مد نظر شما در اندروید وجود دارد. اگر می‌خواهید تنظیمات اعلان برنامه را از طریق تنظیمات گوشی تغییر دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات > برنامه ها > مشاهده همه برنامه ها بروید.
  • در اینجا لیستی از تمام برنامه های نصب شده در دستگاه اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌ای را که می‌خواهید اعلان های آن را تنظیم کنید، پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد، فهرستی از انواع اعلان‌هایی که برنامه می‌تواند ارسال کند ظاهر می‌شود. هر نوع اعلان را به دلخواه روشن یا خاموش کنید. اینها بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید تغییر می کنند.
  • همچنین می‌توانید کلید اعلان‌های اصلی را انتخاب کنید تا همه اعلان‌های برنامه خاموش شود.

برخی از برنامه ها اعلان های اضافی در تنظیمات برنامه خود دارند. برای دسترسی به تنظیمات اضافی برنامه، روی آن ضربه بزنید و اعلان‌های بعدی را در آنجا سفارشی کنید. همچنین می توانید تنظیمات اعلان برنامه را با ضربه زدن و نگه داشتن اعلان برنامه مذکور تغییر دهید. نحوه تغییر تنظیمات اعلان برای یک برنامه از طریق اعلان از آن برنامه به شرح زیر است:

  • وقتی اعلانی را می بینید، روی اعلان ضربه بزنید و نگه دارید.
  • در اینجا، می‌توانید روی اولویت، پیش‌فرض، بی‌صدا یا نماد چرخ دنده تنظیمات در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید تا منوی اعلان‌های برنامه برای آن برنامه باز شود.

 

* نحوه غیر فعال کردن اعلان ها در صفحه قفل اندروید

برای جلوگیری از نمایش اعلان ها در صفحه قفل اندروید کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در گوشی اندروید خود به تنظیمات> اعلان ها بروید.
  • روی اعلان‌ها در صفحه قفل ضربه بزنید و سپس گزینه “هیچ اعلانی نشان داده نشود” را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید مخفی کردن مکالمات و اعلان های بی صدا را انتخاب کنید. این گزینه از نمایش اعلان های همه برنامه‌هایی که بی‌صدا می‌شوند در صفحه قفل جلوگیری می‌کند.


دانلود Mi Control Center مود شده