نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای جیمیل در اندروید

آموزش نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای جیمیل در گوشی اندروید

 

در عصر حاضر از دست دادن دسترسی به حساب جیمیل بسیار عذاب آور تر از از دست دادن کیف پول شما به نظر می رسد. خوشبختانه، ویژگی های امنیتی متعددی برای محافظت از دارایی های دیجیتال شما در جیمیل در دسترس است. فعال کردن 2FA یا احراز هویت دو مرحله ای برای حساب گوگل شما به محافظت از آن در برابر مهاجمین سایبری کمک می کند. در این مقاله از سایت اپ ناب نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های جیمیل در گوشی اندروید را به شما آموزش می دهیم.

آموزش نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای جیمیل در گوشی اندروید

 

* احراز هویت دو مرحله ای چیست؟

احراز هویت دو مرحله ای یا تایید دو مرحله ای (2FA)، یک لایه امنیتی اضافی است که می توانید به حساب های خود اضافه کنید. پس از فعال شدن، فرآیند ورود به حساب شامل دو مرحله (یا دو عامل) خواهد بود. مرحله اول شامل چیزی است که شما می دانید (اطلاعات ورود به سیستم)، در حالی که مرحله دوم شما را ملزم می کند هویت خود را با استفاده از چیزی که دارید (گوشی خود) تأیید کنید. شما تنها کسی خواهید بود که می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید زیرا هر دو فاکتور را دارید.

 

* نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای جیمیل در اندروید

اگرچه همیشه توصیه می شود، اما با این حال فعال سازی 2FA در جیمیل اجباری نیست. با دنبال کردن دستورالعمل های زیر می توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید. البته برای تغییر تنظیمات 2FA باید به حساب گوگل خود دسترسی داشته باشید. می توانید تنظیمات حساب خود را در دستگاه اندروید به چند روش پیدا کنید:

  • «تنظیمات» گوشی خود را باز کنید و «Google» را جستجو کنید، پس از انتخاب آن، گزینه «مدیریت حساب کاربری خود» را بزنید.
  • برنامه “Gmail” را در گوشی اندروید خود باز کنید، روی علامت پروفایل خود ضربه بزنید و دکمه “مدیریت حساب کاربری خود” را انتخاب کنید.

در تنظیمات حساب گوگل خود، با دنبال کردن این مراحل، 2FA را فعال کنید:

  • به برگه “امنیت” در بالا بروید.
  • به بخش «ورود به گوگل» بروید.
  • روی «تأیید 2 مرحله‌ای» ضربه بزنید.
  • اگر هنوز 2FA را فعال نکرده‌اید، «شروع به کار» را فشار دهید و مراحل ذکر شده در بالا را برای تنظیم تأیید دو مرحله‌ای دنبال کنید.
  • برای غیرفعال کردن 2FA، کافی است روی “خاموش کردن” کلیک کنید و تصمیم خود را تأیید کنید.

 

* انواع 2FA موجود در جیمیل

هنگام تنظیم 2FA برای جیمیل خود، چندین گزینه دارید. در حالی که کدهای پیامکی شاید شناخته شده ترین نمونه از این ویژگی امنیتی باشند، راه های بسیار دیگری برای تأیید هویت شما وجود دارد. انواع احراز هویت دو مرحله ای برای جیمیل به شرح زیر است:

Google prompts: این روش پیش فرض احراز هویت دو مرحله ای گوگل است. هر زمان که شخصی بخواهد از دستگاه جدیدی وارد سیستم شود، یک اعلان در دستگاه‌هایی که قبلاً با آن‌ها وارد شده‌اید دریافت خواهید کرد. می توانید با ضربه زدن اجازه دهید یا آن را مسدود کنید.
Verification codes through voice or text message: می‌توانید شماره تلفن خود را به گوگل ارائه دهید تا هر بار که می‌خواهید به حساب خود وارد شوید، یک کد یکبار مصرف دریافت کنید.
Authenticator apps: برنامه‌هایی مانند Google Authenticator کدهای تأیید منحصربه‌فردی را تولید می‌کنند، دقیقاً مانند کدهای SMS. با این حال، برنامه های احراز هویت امن تر هستند.
Security key: کلید امنیتی دستگاهی است که هویت شما را در صورت اتصال به برق احراز هویت می کند. همچنین تلفن هایی با کلیدهای امنیتی داخلی وجود دارند.
One-time backup codes: دومین عامل در 2FA معمولا گوشی همراه شماست. اما اگر گوشی خود را گم کردید، داشتن این کدهای پشتیبان به شما کمک می کند تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.


دانلود برنامه جیمیل با لینک مستقیم