چگونه شماره IMEI گوشی گم شده را پیدا کنیم

چگونه می توانیم شماره IMEI گوشی گم شده خود را پیدا کنیم؟

 

IMEI به معنای “شماره شناسایی بین المللی تجهیزات سیار” است و یک شناسه یکتا برای هر گوشی تلفن همراه است. این شماره 15 رقمی است و هر دستگاه دارای یک IMEI منحصر به فرد است که توسط تولیدکننده به آن اختصاص داده می‌شود. IMEI مانند اثر انگشت برای گوشی‌های همراه عمل می‌کند. متأسفانه، اگر گوشی شما گم شده باشد، بازیابی شماره IMEI به یک چالش تبدیل می شود.

با این حال، دانستن شماره شناسه بین المللی تجهیزات تلفن همراه (IMEI) گوشی گم شده می تواند شانس بازیابی آن را تا حد زیادی افزایش دهد. همانطور که گفتیم شماره IMEI یک کد متمایز است که به هر دستگاه تلفن همراه اختصاص داده می شود و حتی در صورت تغییر سیم کارت آن را قابل ردیابی می کند. اما نگران نباشید؛ هنوز راه هایی برای ردیابی این اطلاعات حیاتی وجود دارد. اگر گوشی خود را گم کرده اید و می خواهید شماره IMEI آن را پیدا کنید، ما در اپ ناب سه راه برای این کار را مورد بحث قرار می دهد.

چگونه می توانیم شماره IMEI گوشی گم شده خود را پیدا کنیم؟

 

* چگونه IMEI گوشی گم شده را پیدا کنیم؟

در اینجا سه ​​راه وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند شماره IMEI تلفن گم شده خود را دریافت کنید:

1- جعبه گوشی را بررسی کنید

اکثر تولید کنندگان گوشی یک برچسب روی جعبه دارند که شماره IMEI را در کنار سایر اطلاعات دستگاه مانند شماره سریال و شماره مدل نمایش می دهد. اگر جعبه اصلی را نگهداری کرده اید، این سریع ترین و ساده ترین راه برای پیدا کردن شماره IMEI است.

2- اطلاعات حساب خود را جستجو کنید

بسیاری از کاربران، گوشی های خود را به حساب های آنلاین خود با شرکت مخابراتی یا سازنده گوشی (مانند گوگل برای اندروید یا اپل برای آیفون) مرتبط می کنند. اگر این کار را انجام داده اید، ممکن است بتوانید شماره IMEI را در اطلاعات حساب خود پیدا کنید. برای کاربران اندروید، وارد حساب Google خود شوید و به Find My Device در آدرس https://www.google.com/android/find بروید. تلفن گم شده خود را انتخاب کنید و جزئیات آن را مشاهده کنید، که ممکن است شامل شماره IMEI باشد.
کاربران اپل می توانند وارد حساب کاربری iCloud به آدرس https://www.icloud.com وارد شوند و به Find My iPhone مراجعه کنند. دستگاه گم شده را انتخاب کنید و جزئیات آن را برای شماره IMEI (در صورت وجود) بررسی کنید.

3- با خدمات مشتری تماس بگیرید

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، مستقیماً با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید. آنها ممکن است بتوانند شماره IMEI را بر اساس اطلاعات حساب شما جستجو کنند. با این حال، این فرآیند ممکن است بسته به خط مشی شرکت مخابراتی متفاوت باشد.

 

* چرا دانستن شماره IMEI گوشی مهم است؟

IMEI گوشی شما به چند دلیل بسیار مهم است. اگر تلفن خود را گم کردید یا به سرقت رفت، دانستن IMEI شما می تواند به مجریان قانون و همچنین ارائه دهندگان خدمات کمک کند که می توانند دستگاه شما را خاموش کنند. دانستن شماره IMEI شما نیز در صورتی که گوشی خود را بفروشید یا قصد دارید آن را مبادله کنید مفید خواهد بود. بسیاری از خریداران می خواهند مطمئن شوند که گوشی سرقتی نیست.