نحوه ارسال ایمیل به گوشی خود به عنوان پیام متنی

نحوه ارسال ایمیل به گوشی خود به عنوان پیام متنی چگونه است؟

 

ممکن است روزانه ایمیل های زیادی دریافت کنید که باید آنها را بخوانید و به آنها پاسخ دهید. زمانی که در خانه یا محل کار خود هستید انجام این کار روی دسکتاپ یا گوشی آسان‌تر است، اما اگر با مشکل اتصال شبکه مواجه شوید یا نتوانید به برنامه ایمیل دستگاه خود دسترسی پیدا کنید، باید بگوییم که در چنین مواقعی می توانید آن ایمیل های مهمی که به گوشی شما ارسال می شود را به صورت پیامک دریافت کنید. در این مقاله سایت اپ ناب، به شما نحوه ارسال ایمیل به گوشی خود به عنوان پیامک را آموزش می دهیم.

نحوه ارسال ایمیل به گوشی خود به عنوان پیام متنی چگونه است؟

 

* ارسال ایمیل به عنوان پیامک

اگر ایمیلی به درگاه پیامک در اختیار ندارید، همچنان می‌توانید ایمیلی را به عنوان پیامک فوروارد کنید. برای این کار چند گزینه وجود دارد:

1- ایمیل را مستقیماً به یک شماره فوروارد کنید.
2- ایمیل را در اس ام اس کپی کنید.
3- برای انجام این کار از یک برنامه موبایل دسکتاپ استفاده کنید.

* ایمیل را به صورت پیامک فوروارد کنید

برای باز ارسال ایمیل به صورت پیامک، باید آدرس ایمیلی را که شرکت مخابراتی شما برای این ویژگی استفاده می‌کند، بدانید که به این فرمت است 1235556789@txt.att.net است (اعداد با حروف جابجا شود). نحوه فوروارد ایمیل به عنوان پیامک در گوشی خود به شرح زیر است:

  • ایمیل مورد نظر خود باز کنید و Forward را انتخاب کنید.
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل @ را در قسمت To وارد کنید.
  • مطمئن شوید که محتوای ایمیل در حداکثر محدودیت کاراکتر شرکت مخابراتی برای پیامک قرار دارد.
  • دکمه ارسال را بزنید.

برخی از شرکت‌های مخابراتی حداکثر محدودیت کاراکتر برای پیامک را کاهش داده‌اند، در حالی که برخی این کار را نکرده‌اند. در چنین مواردی ایمیل به صورت چند پیامک به شماره شما ارسال می شود. اگر ایمیل حاوی HTML، لینک‌ها، تصاویر، ویدیو، صدا و … باشد، ممکن است این مورد کارساز نباشد. توصیه می‌شود قبل از ارسال، هر یک از این موارد را حذف کنید تا مطمئن شوید که یک ایمیل رمزگذاری شده را به درستی ارسال می‌کنید که در نهایت در مسیر خود درست عمل می کند.

* ارسال ایمیل به عنوان پیامک با استفاده از افزونه مرورگر
چند افزونه کروم وجود دارد که به شما امکان می دهد ایمیل را به صورت پیامک از داخل مرورگر فوروارد کنید. یکی ارسال ایمیل خود به SMS (متن) است. بهترین عملکرد را با Gmail دارد و دکمه‌ای را در برنامه ایجاد می‌کند که یک پنجره بازشو ارائه می دهد که در آن می‌توانید شماره سلول و پیام را برای فوروارد اضافه کنید. احتمالاً افزونه های مرورگر دیگری برای کروم یا سایر مرورگرها وجود دارد که به همین خوبی کار می کنند.

 

* کپی کردن ایمیل به عنوان پیامک

اگر فقط گاهی نیاز دارید یک ایمیل را به یک پیام متنی فوروارد کنید، انجام آن به صورت دستی ممکن است کند باشد، اما کار می کند. اگر رایانه دارید، می‌توانید از برنامه Link to Windows برای متصل کردن تلفن همراه به دسکتاپ یا لپ‌تاپ و کپی و جای‌گذاری یا اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دو دستگاه استفاده کنید. هم در اندروید و هم در آیفون کار می کند و فوروارد دستی را کوتاه می کند.
البته می‌توانید فقط خلاصه ایمیل را در یک پنجره پیامک تایپ کنید و آن را به این طریق ارسال کنید، اما کمی سخت است. اگر بخواهید این کار را یک یا دو بار انجام دهید، ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما اگر مجبور باشید این کار را مرتب انجام دهید، خیر.


برنامه جایگزین پیامک اندروید