نحوه تولید QR کد در کپ کات

آموزش نحوه تولید QR کد ها در برنامه کپ کات

 

کپ کات اخیراً یک تولید کننده QR کد را در بخش اشتراک گذاری خود ایجاد کرده است که اشتراک گذاری ویدیوها و سایر محتوای دیجیتال شما را آسان می کند. مخاطبان شما به جای استفاده از لینک، فقط لازم است QR کد را با گوشی های هوشمند خود اسکن کنند تا محتوای ویدیویی شما را مشاهده کنند. اگر با QR کد برنامه کپ کات آشنایی ندارید، در این مقاله سایت اپ ناب همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه انجام آن بدانید، آموزش می دهیم.

آموزش نحوه تولید QR کد ها در برنامه کپ کات

* انواع QR کد های برنامه کپ کات

CapCut می تواند دو نوع QR کد ایجاد کند: پویا و استاتیک. که در ادامه درمورد هر یک از آن ها صحبت می کنیم.
QR کدهای پویا در برنامه کپ کات به شما این امکان را می دهند که محتوایی را که جاسازی کرده اید بدون ایجاد کد QR جدید ویرایش و به روز کنید. اگرچه این کدها مشابه کدهای استاتیک عمل می کنند، اما قبل از اینکه شما را به محتوا ببرند، شما را به یک لینک واسط هدایت می کنند. با این حال، این اتفاق در پس پرده می افتد. در حین اسکن چیزی متوجه نخواهید شد. کدهای پویا علاوه بر قابل ویرایش بودن، می توانند داده های بیشتری را در اشکال مختلف ذخیره کنند. آنها همچنین ردیابی عملکرد کدهای QR، از جمله تعداد اسکن و مکان‌های اسکن را ارائه می‌کنند.

کدهای استاتیک در کپ کات الگوهای پیچیده تری دارند و پس از ایجاد یک مورد، امکان استفاده ثابت ارائه می دهند. در نتیجه، پس از جاسازی محتوای خود نمی توانید کد QR را ویرایش کنید. علاوه بر این، این کدها فضای محدودی دارند و جاسازی یک فایل بزرگ می‌تواند منجر به الگوهای شلوغی شود که اسکن آنها زمان زیادی را می‌طلبد.

 

* نحوه تولید QR کد در برنامه کپ کات

اگر CapCut را روی رایانه شخصی خود نصب کرده اید، می توانید این مراحل را برای ایجاد QR کد در برنامه کپ کات دنبال کنید:

  • در صفحه اصلی CapCut خود، به پنل سمت چپ بروید و QR codes را در نوار جستجو تایپ کنید. با این جستجو، همه الگوهای QR کد موجود نمایش می دهد.
  • الگوی QR کد مورد نظر را انتخاب کنید تا در داشبورد باز شود.
  • اکنون می توانید QR کد خود را بر اساس سلیقه خود سفارشی کنید و ظاهر آن را تغییر دهید. می توانید آیتم های زیر را سفارشی کنید:

1- اندازه (Size): کد QR را انتخاب کنید و گوشه ها را به ترتیب به سمت داخل یا خارج بکشید تا اندازه را کاهش یا افزایش دهید.
2- متن (Text): روی علامت Text در نوار ابزار سمت چپ ضربه بزنید و یک کادر متنی را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد متنی را به QR کد خود در کپ کات اضافه کنید.
3- رنگ (Color): گزینه Color را انتخاب کنید تا رنگی را انتخاب کنید که به خوبی با موضوع محتوای شما ترکیب شود. اگر از ترکیبی از رنگ ها استفاده می کنید، روی انتخابگر رنگ ضربه بزنید و کد hex را وارد کنید یا رنگ ها را به صورت دستی انتخاب کنید.
4- لوگو (Logo): برای افزودن لوگوی خود به QR کد، روی دکمه Import در سمت چپ صفحه ضربه بزنید. در مرحله بعد، لوگو را از فایل های دستگاه خود انتخاب کنید و آن را در کد QR بکشید و رها کنید. مطمئن شوید که لوگو را به اندازه معقولی کوچک کنید تا کد QR قابل باشد.

  • سپس QR کد خود را به عنوان یک فایل برداری مقیاس پذیر، یک تصویر با وضوح بالا یا یک PDF دانلود کنید.

 

* موارد استفاده از کدهای QR در کپ کات

به جای وارد کردن کدهای QR با استفاده از برنامه های جداگانه، می‌توانید آنها را در خود برنامه CapCut تولید کرده و لینک ویدیوی خود را جاسازی کنید. زمانی که می خواهید موارد زیر را انجام دهید این کار بسیار مفید است:

  • نمایش محتوای بیشتر: اگر ویدیوی شما طولانی است، می‌توانید یک پیش‌نمایش کوتاه ایجاد کنید و یک QR کد با لینک ویدیوی کامل پیوست کنید. این باعث می شود محتوای شما به راحتی به اشتراک گذاشته شود و از هر دستگاهی قابل دسترسی باشد.
  • اشتراک گذاری منابع آموزشی: می توانید با استفاده از کدهای QR ویدیویی به مطالب تکمیلی پیوند دهید و تجربه یادگیری مخاطبان خود را ارتقا دهید.
  • تبلیغ محصولات: می توانید از کدهای QR برای هدایت بینندگان خود به محصولات خود استفاده کنید. این می تواند به افزایش تعامل کمک کند.

می توانید از یکی از بهترین قالب های CapCut استفاده کنید و کد QR خود را برای استفاده های بعدی در آن جاسازی کنید.

 

* آیا برای اسکن کدهای QR در کپ کات به اتصال اینترنت نیاز است؟

از نظر فنی، برای اسکن یک کد QR که داده‌هایی مانند اطلاعات تماس یا پیکربندی Wi-Fi را ذخیره می‌کند، نیازی به اتصال به اینترنت ندارید. با این حال، اگر کد QR پیوندی به محتوای آنلاین، مانند URL، تعبیه کند، برای بازیابی و نمایش محتوا به اتصال اینترنت نیاز دارید.