نحوه گرفتن اسفنج در بازی ماینکرافت

 

نحوه گرفتن اسفنج در بازی ماینکرافت چگونه است؟

 

دنیای زیر آب بازی ماینکرافت همیشه مکانی جذاب بوده است. می توانید انواع موجودات، بلوک‌ها و حتی ساختارهای منحصربه‌فرد را در اقیانوس پیدا کنید. سازه های زیر آب شامل ویرانه های اقیانوس ، خانه ای از موجودات غرق شده و تخم مرغ های Sniffer ، و همچنین کشتی ها و قایق های غرق شده با گنجینه های ارزشمند است. علاوه بر این با یک سازه عظیم اقیانوسی به نام بنای یادبود اقیانوس ocean monument مواجه خواهید شد. این بناها یکی از جالب‌ترین ساختمان‌ها است و دارای نگهبانان مجهز به سلاح لیزری است. یک ویژگی خاص دیگر در مورد این ساختار وجود دارد و آن این واقعیت است که می توانید بلوک های اسفنجی منحصر به فرد را در اینجا بدست آورید. در این مقاله، نحوه گرفتن، خشک کردن و استفاده از اسفنج در بازی ماینکرافت را توضیح خواهیم داد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-get-sponges-in-minecraft-cover.jpg

نحوه گرفتن اسفنج در بازی ماینکرافت

 

* اسفنج ماینکرافت چیست؟

اسفنج بلوکی است که فقط در بناهای اقیانوسی یافت می شود. دو نوع اسفنج وجود دارد که اسفنج خشک و مرطوب است. گاهی اوقات، اتاقی را در بنای تاریخی خواهید دید که پر از بلوک های اسفنجی مرطوب است و وظیفه شما این است که ابتدا آنها را خشک کنید. سپس، می توانید آنها را در دنیای خود قرار دهید و آب را از یک منطقه بزرگ حذف کنید.

 

* در کجای دنیای ماینکرافت می توان اسفنج پیدا کرد؟

شما فقط می توانید اسفنج را از یک بنای تاریخی اقیانوسی تهیه کنید. آنها به طور طبیعی در به سقف اتاق ها متصل می شوند که به طور تصادفی در داخل سازه ظاهر می شوند. اسفنج ها را به هیچ وجه نمی توان ساخت، بنابراین باید برای مبارزه با ماهی های متخاصم زیر آب آماده شوید. به خاطر داشته باشید که هر بنای باستانی اقیانوسی دارای اتاق اسفنجی نخواهد بود!

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-get-sponges-in-minecraft-1.jpg

باید بدانید که یک بلوک اسفنجی به صورت تضمینی از سوی اوباش نگهبان تولید می شود و در هر بنای تاریخی سه عدد از آنها وجود دارند. بنابراین، اگر بتوانید هر سه آن ها را شکست دهید، قطعاً سه اسفنج خواهید داشت. با وجود این، این بلوک ها زمانی که شما یک دسته از آنها را داشته باشید مفیدترین هستند. بنابراین، گرفتن و لوت حداقل دو اتاق اسفنجی باید در دنیای معمولی بازی ماینکرافت کافی باشد، زیرا یک اتاق معمولاً حدود 30 اسفنج تولید می کند. می توانید یک بلوک اسفنجی مرطوب یا خشک را با دست یا با بیل زدن استخراج کنید.

 

* نحوه خشک کردن اسفنج ها در بازی ماینکرافت

از آنجایی که همیشه اسفنج های مرطوب را پیدا خواهید کرد، ابتدا باید آنها را خشک کنید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. خوشبختانه، فرآیند خشک کردن اسفنج ساده است. شما می توانید بین دو روش مختلف انتخاب کنید که به شرح زیر است:

روش 1: یک اسفنج مرطوب را در کوره خشک کنید
با قرار دادن اسفنج خیس در کوره و افزودن مقداری سوخت می توانید آب را کاملا از آن خارج کنید. پس از پر شدن فلش، اسفنج مرطوب به یک اسفنج خشک تبدیل می شود.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-get-sponges-in-minecraft-2.jpg

روش 2: قرار دادن یک اسفنج مرطوب در ندر (Nether)
Nether در بازی ماینکرافت به عنوان جهنم در نظر گرفته می شود، بنابراین آب و هوای آن بسیار گرم است. شما با قرار دادن اسفنج ها در هر نقطه ای از این ندر Nether، می توانید اسفنج ها را خشک کنید. لزومی ندارد که نزدیک گدازه باشد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-get-sponges-in-minecraft-3.jpg

شما حتی می توانید اسفنج‌ها را در Nether Hub خود خشک کنید، بنابراین هیچ چیزی نمی‌تواند بلوک های کمیاب شما را منفجر کند. این روش بسیار سریعتر است و شما را ملزم می کند که فقط مقداری ابسیدین جمع آوری کرده و یک پورتال Nether بسازید.

 

* نحوه استفاده از اسفنج در بازی ماینکرافت

کار اصلی اسفنج در ماینکرافت، جذب آب است. بنابراین، اگر یک اسفنج را پایین قرار دهید، بلافاصله بلوک های آب جاری یا معمولی تا 7 بلوک دورتر از اسفنج، به بلوک های هوا تبدیل می شوند. با این حال، این تنها در صورتی امکان پذیر است که آب در همان سطح Y با اسفنج وجود داشته باشد. یک اسفنج نمی تواند یک مکعب کامل 7×7×7 آب را به یکباره جذب کند، اما حداکثر 65 بلوک آب را جذب می کند. این به دلیل روشی است که بازی، فاصله بین بلوک های آب و اسفنج را محاسبه می کند و در واقع یک هشت وجهی ایجاد می کند، نه یک مکعب یا یک کره. هنگامی که یک اسفنج قرار داده می شود و حتی یک بلوک آب با موفقیت خشک می شود، به یک اسفنج مرطوب تبدیل می شود. بنابراین، برای استفاده مجدد، باید آب را از بلوک خارج کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-get-sponges-in-minecraft-4.jpg

نحوه گرفتن اسفنج در بازی ماینکرافت

 

خشک کردن مناطق کوچک با اسفنج کار آسانی است، اما در یک منطقه بزرگ چندان آسان نیست. بنابراین، ارسال چندین بلوک اسفنجی در اقیانوس چندان مفید نخواهد بود. این به دلیل بلوک های آبی اطراف است. اسفنج شما تا جایی که می تواند آب را حذف می کند، اما سپس تمام آب اطراف شروع به رشد می کند و دوباره بلوک های آبی را تشکیل می دهد. هنگام تخلیه یک منطقه بزرگ، بخش‌های عمودی را از سطح آب تا انتهای آن با بلوک‌های متاثر از جاذبه، مانند شن و ماسه ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید آب را در یک قسمت خارج کنید و نگران ورود آب اطراف و پر شدن مجدد آن نباشید.
این قسمت ها باید 4 بلوک طولی و 4 بلوک عرضی داشته باشند و در حین تخلیه، همیشه باید از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید تا آب به پایین سرازیر نشود. علاوه بر این، سعی کنید بلوک های اسفنجی را به طرف مقابل بچسبانید تا تمام آب باقیمانده جذب شود.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-get-sponges-in-minecraft-5.jpg


دانلود ماینکرافت