نحوه شناسایی ربات های مخرب در تلگرام

نحوه شناسایی ربات های مخرب در تلگرام چگونه است؟

 

برخی از ربات های تلگرام ویژگی های بسیار مفیدی را ارائه می دهند اما همچنان می توانند امنیت شما را تهدید کنند. ربات ها این توانایی را دارند که اطلاعات خصوصی شما، مانند عکس‌ها و شماره تلفن‌ها را بدون اجازه شما به اشتراک بگذارند. در مقاله امروز سایت اپ ناب برای افرادی که بیشتر از همیشه از تلگرام استفاده می کنند، آموزشی درباره نحوه شناسایی ربات های کلاهبرداری و مخرب تلگرام تهیه کرده ایم.

نحوه شناسایی ربات های مخرب در تلگرام چگونه است؟

 

* چگونه ربات های گوگل اطلاعات شما را سرقت می کنند؟

همانطور که می دانید ربات های تلگرام برای تسریع بسیاری از کارها مفید هستند. اما، برخی از آنها می‌توانند اطلاعات شما را بدون اینکه بفهمید سرقت کنند. ظاهر این نوع ربات های تلگرام این است که موجه به نظر می رسند و احساس امنیت در شما ایجاد می کنند. اما پس از فعالسازی، می توانند سیستم هایی را برای سرقت اطلاعات شخصی شما اجرا کنند.

 

* ربات تلگرام مخرب به نام AnarchyGrabber

AnarchyGrabber نمونه ای از ربات های مخرب تلگرام است. این ربات در ابتدا برای کاربران دیسکورد هدف گذاری شده بود، اما با گذشت زمان شروع به هدف قرار دادن کاربران تلگرام کرد. برخلاف ربات‌های معمولی، AnarchyGrabber می‌تواند به طور فعال خود را به عنوان یک ابزار مفید یا یک افزونه جالب برای چت‌های گروهی پنهان کند. هدف ربات AnarchyGrabber ربودن توکن های احراز هویت، استخراج داده های محرمانه و فعال کردن سیستم های پیچیده است. تفاوت اصلی بین AnarchyGrabber و سایر ربات های مخرب تلگرام، توانایی آن در دور زدن احراز هویت دو مرحله ای است. با این ویژگی می تواند حساب های کاربری را به خطر بیاندازد و به اطلاعات خصوصی کاربر دسترسی پیدا کند.

به طور خلاصه، این ربات‌ها به عنوان نمایندگان خدمات مشتری یا پشتیبانی ظاهر می‌شوند و کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات مهم از جمله شماره تلفن و کدهای تأیید را سرقت کنند. یکی دیگر از عملکرد های مخرب پنهان این نوع ربات ها شامل نفوذ نا محسوس به گروه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات کاربر، مانند تصاویر پروفایل و نام‌های کاربری است. این ربات ها به واسطه ماهیت مرموز خود، باعث می شوند تا اغلب کاربران را از وجود آنها بی خبر باشند. می توانیم بگوییم که شناسایی و گزارش این نوع ربات ها می تواند بسیار دشوار باشد.

 

* نحوه شناسایی ربات های مخرب در تلگرام

شناسایی ربات های مخرب تلگرام می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما علائمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. برخلاف سایر تهدیدات، ربات‌های تلگرام اغلب به طور یکپارچه در کانال‌های تلگرام ترکیب می‌شوند و تشخیص را بسیار دشوار می‌کنند. با این حال، لازم است در مورد نحوه شناسایی ربات های تلگرام بدانید که در ادامه توضیح می دهیم:

1- رفتار ربات تلگرام را بررسی کنید

ربات های مفید و سالم تلگرام هدف مشخصی دارند. ربات‌های خطرناک تلگرام ممکن است به طرز عجیبی عمل کنند یا اطلاعاتی را که نیاز ندارند بخواهند. به عنوان مثال، لزومی ندارد که یک ربات هواشناسی به اطلاعات مخاطبان شما دسترسی داشته باشد.

2- به سطح عملکرد ربات های تلگرام توجه کنید

یکی دیگر از راه های شتاسایی مخرب بودن ربات، سطح عملکردربات است. ربات های واقعی معمولاً به دستورات یا پرس و جوهای خاصی پاسخ می دهند. اگر یک ربات تلگرام بدون درخواست تماس برقرار کند یا پیام‌های ناخواسته ارسال کند، این می‌تواند یک زنگ خطر باشد. علاوه بر این، به زبان و دستور زبان استفاده شده توسط ربات توجه کنید. بسیاری از توسعه دهندگان ربات های مخرب، تفاوت زبان ها را در نظر نمی گیرند و در نتیجه اشتباهات املایی عجیبی ایجاد می کنند.

3- تحقیق درباره رباتی که به آن مشکوک هستید

اگر به یکربات تلگرام مشکوک شدید، سعی کنید نام آن را در گوگل جستجو کنید. شاید دیگران تجربیات و دانش خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته باشند. تا زمانی که از ایمن بودن یا نبودن ربات مطلع شوید از برقراری ارتباط با آن خودداری کنید. اگر یک ربات متعلق به یک کانال تلگرام است، از سایر کاربران تحقیق کنید.

 

* چگونه از تهدیدات ربات های مخرب در تلگرام جلوگیری کنیم؟

در فضای مجازی اقدامات پیشگیرانه برای محافظت در برابر ربات های مخرب تلگرام یک امر حیاتی است. اگرچه ربات‌های مخرب تلگرام خطرناک هستند، اما می‌توانید اقداماتی را در جهت خنثی کردن اهداف آن ها انجام دهید. از جمله اقدامات جهت انجام این کار به شرح زیر می باشد:

1- استفاده از احراز هویت دو مرحله ای

احراز هویت دو مرحله ای تلگرام (2FA) با اضافه کردن یک مرحله تأیید ثانویه، امنیت حساب تلگرام شما را افزایش می دهد. اگر گذرواژه اصلی شما با مشکلات امنیتی مواجه شده باشد، این مرحله امنیتی اضافی، دسترسی غیرمجاز به حساب شما از جمله ربات‌ها را برای هر عنصر مخربی دشوار می‌کند، زیرا مرحله اضافی معمولاً شامل وارد کردن یک کد منحصر به فرد برای تأیید اقدامات است.

2- تنظیم کنترل های حریم خصوصی

یکی دیگر از اقدامات مهم در جلوگیری از تهدیدات ربات های تلگرام، تنظیم کنترل‌های حریم خصوصی در حساب تلگرام شما است. این شامل کنترل افرادی می‌شود که می‌توانند تصویر پروفایل شما، آخرین وضعیت مشاهده شده شما را ببینند و چه کسی می‌تواند شما را به گروه‌ها اضافه کند. تنظیمات محدود کننده می تواند از جمع آوری اطلاعات شخصی توسط ربات های مخرب جلوگیری کند. بررسی این تنظیمات بسیار مهم است، زیرا به‌روزرسانی‌های تلگرام ممکن است تنظیمات پیش‌فرض حریم خصوصی را تغییر دهد.

3- بررسی منظم تنظیمات تلگرام

بررسی منظم تنظیمات تلگرام برای امنیت آنلاین یک امر کلیدی است. به این منظور لازم است تا اغلب اوقات، دستگاه های ورود به برنامهو مجوزهای خود را با ربات ها و کانال ها بررسی کنید. اگر به چیزی عجیب یا مشکوکی برخوردید، دسترسی را حذف کنید و تنظیمات امنیتی خود را تغییر دهید. لازم نیست که حتما استفاده از ربات های تلگرام را متوقف کنید. فقط از آنها هوشمندانه استفاده کنید. همیشه ابتدا به امنیت فکر کنید. به این ترتیب می توانید از مزایای تلگرام بدون خطر بهره مند شوید.


دانلود تلگرام