نحوه درج جدول در جیمیل

نحوه درج جدول در جیمیل چگونه است؟

 

اگر شغل شما به گونه ای است که با جداول در اکسل یا صفحات گسترده سروکار دارید، ممکن است بخواهید جداول را از طریق جیمیل به اشتراک بگذارید. خوشبختانه امکان درج جدول در جیمیل وجود دارد. جدول یک آیتم HTML است و جیمیل از HTML در ایمیل های خود پشتیبانی می کند. بنابراین، جیمیل از فرمت جدول پشتیبانی می کند. با این حال، در جیمیل هیچ گزینه مستقیمی برای اضافه کردن جدول هنگام نوشتن ایمیل ارائه نمی دهد. این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا در مورد نحوه درج جدول در جیمیل از طریق ویندوز بیاموزید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-cover.jpg
* نحوه درج جدول در جیمیل

1. جدول را از اکسل یا گوگل شیت کپی کنید
یکی از ساده ترین روش ها برای درج جدول در جیمیل، کپی و پیست کردن جدول به طور مستقیم از اکسل یا گوگل شیت است. برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

از طریق رایانه شخصی یک ایمیل جدید در جیمیل بنویسید و مکان نما را در جایی که می خواهید جدول اضافه کنید قرار دهید.
پس از آن، فایل Google Sheets یا Excel حاوی جدول را باز کرده و جدول را کپی کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-1.jpg

اکنون، به ایمیل صفحه بازگردید و جدولی را که کپی کرده اید را پیست کنید. فرآیند ساده است و فقط چند ثانیه طول می کشد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-2.jpg

قبل از کپی کردن، تمام فیلترهای جدول را در Google Sheets یا Excel پاک کنید تا به عنوان یک جدول ساده در جیمیل نشان داده شود. بنابراین، بهتر است از فرمت های جدول فانتزی خودداری کنید.

نحوه درج جدول در جیمیل

 

2. از افزونه برای افزودن جدول در جیمیل استفاده کنید
روش دیگر برای درج جدول در جیمیل استفاده از افزونه است. می‌توانید افزونه Gmail Tables by cloudHQ را در مرورگر گوگل کروم خودنصب کنید. این یک افزونه عالی است که بسیار مورد علاقه متخصصان فروش، مدیران، تیم های پشتیبانی مشتری و غیره است. با این افزونه می توانید رنگ متن، پس زمینه، رنگ حاشیه، اندازه حاشیه، ردیف سرصفحه و ستون سرصفحه را سفارشی کنید. شما می توانید جداول را با یک کلیک ایجاد کنید. برای استفاده از افزونه مراحل زیر را دنبال کنید:

لینک افزونه را در Google Chrome یا Microsoft Edge باز کنید.
در پنجره بعدی بر روی Add to Chrome کلیک کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-3.jpg

یک کادر تایید باز خواهد شد. باید Add extension را انتخاب کنید. با این کار افزونه در کروم یا اج نصب می شود.
پس از نصب افزونه، جیمیل را باز کرده و یک ایمیل جدید بنویسید.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، یک دکمه جدید در نوار ابزار مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید و از منوی بازشو Table را انتخاب کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-4.jpg

باید گزینه های ایجاد جدول create a table و درج جدول insert table را در جیمیل ببینید. جدولی را با تعیین ویژگی هایی مانند تعداد سطر و ستون، فاصله بین آنها و موارد دیگر ایجاد کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-5.jpg

یک جدول در ایمیل درج خواهد شد. هنگامی که ماوس خود را روی جدول می کشید، اگر می‌خواهید سطر، ستون، فاصله و غیره اضافه کنید، گزینه Edit ظاهر می‌شود.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/09/how-to-insert-a-table-in-gmail-6.jpg

نحوه درج جدول در جیمیل

 

* نحوه ویرایش جدول در جیمیل
علاوه بر اضافه کردن جدول در جیمیل، می توانید آنها را نیز ویرایش کنید. پس از درج جدول، می توانید متن را تغییر داده و آن را دوباره قالب بندی کنید. همچنین می توانید داده ها را اضافه، ویرایش یا حذف کنید. با این حال، اگر نیاز به اضافه کردن یک ردیف یا حذف یک ستون دارید، به یک ویرایشگر نیاز دارید. به همین دلیل، بهتر است قبل از پیست کردن جدول در جیمیل، نسخه نهایی جدول را آماده داشته باشید.

* آیا می توان از طریق گوشی اندروید، جدول را به جیمیل اضافه کرد؟
برنامه جیمیل اندروید، مشابه نسخه وب، راهی برای اضافه کردن جدول بصورت مستقیم در ایمیل ارائه نمی دهد. اما می توانید یک جدول را در پنجره نوشتن جیمیل کپی پیست کنید تا ظاهر می شود. می توانید هنگام فوروارد یک رشته ایمیل، جداول را از طریق گوشی اندروید یا وب خود در جیمیل اضافه کنید.


دانلود برنامه جیمیل