چگونه بفهمیم کسی ما را در تلگرام بلاک کرده است

چگونه می توانیم بفهمیم کسی ما را در تلگرام بلاک کرده است؟

 

تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی امروزی است که برای تماس سریع با خانواده، دوستان و همکاران و … استفاده می شود. مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر که خدمات ارتباطی ارائه می کنند، تلگرام نیز به شما این امکان را می دهد که کاربر خاصی را بلاک کنید. اما هیچ راه مشخصی وجود ندارد که بفهمید کسی شما را در تلگرام بلاک کرده است یا خیر. با این حال، چند نشانه وجود دارد که می تواند گویای بلاک شدن شما باشد. این مقاله کمک می کند تا چگونه بفهمیم که کسی ما را در تلگرام بلاک کرده است یا خیر. قبل از پرداختن به مقاله، شما کاربران گرامی می توانید فرایند دانلود تلگرام را باسرعت بالا از سایت اپ ناب انجام دهید.


* عدم دریافت پیام

وقتی در تلگرام پیامی ارسال می کنید، یک علامت تیک کوچک در کنار متن شما نشان می دهد. این بدان معناست که شخص پیام را دریافت کرده است اما هنوز آن را ندیده است. هنگامی که کاربر پیام داده شده چت را باز می کند و پیام ها را می بیند، علامت تک تیک به دو تیک تبدیل می شود. به این ترتیب خواهید فهمید که شخص مورد نظر، پیام های شما را خوانده است و ممکن است پاسخی دریافت کنید. با این حال، اگر تنها یک علامت تیک برای مدت طولانی جلوی پیام شما باشد و همچنین بدانید که گیرنده مرتباً آنلاین می شود، ممکن است به این معنی باشد که شما را مسدود کرده است.

چگونه بفهمیم کسی ما را در تلگرام بلاک کرده است

 

* وضعیت آخرین بازدید

راه دیگر برای بررسی اینکه آیا کسی شما را در تلگرام بلاک کرده است، مشاهده وضعیت آخرین بازدید یا به اصطلاح لست سین او است. با توجه به تنظیمات حریم خصوصی شما و سایر کاربران، تلگرام تاریخ و زمان تخمینی آخرین آنلاین بودن شخصی را نمایش می دهد. اما اگر به دیگران اجازه ندهید وضعیت فعالیت شما را ببینند، نمی توانید وضعیت آنها را نیز ببینید.

اگر در وضعیت کاربر بجای «آنلاین» یا زمان تخمینی آخرین بازید، عبارت آخرین بازدید مدت‌ها پیش را مشاهده کردید، به احتمال زیاد شما را مسدود کرده است. البته این حدس دقیقی نیست که نشان دهد شخصی شما را بلاک کرده است، چون اگر واقعاً برای مدتی در تلگرام حضور نداشته باشد وضعیت او به آخرین بازدید مدت ها پیش تبدیل می شود. اما اگر اخیراً با آنها صحبت کرده اید، ممکن است راحت تر به نتیجه برسید که آیا او شما را مسدود کرده یا خیر.

* حذف شدن تصویر پروفایل

وقتی در تلگرام حساب کاربری می سازید، می توانید از عکس دلخواهتان بعنوان عکس پروفایل یا هر یک از استیکرها و ایموجی هایی که تلگرام ارائه می دهد استفاده کنید. در غیر این صورت، برنامه از حروف اول شما در پس‌زمینه رنگی که به طور تصادفی انتخاب می شود، مشابه Gmail استفاده خواهد شد. اگر عکس پروفایل کسی به طور ناگهانی از عکس به حروف اول تغییر کرد، ممکن است به این معنی باشد که شما را مسدود کرده است.

چگونه بفهمیم کسی ما را در تلگرام بلاک کرده است

 

*عدم امکان تماس

تلگرام به غیر از پیام رسانی، امکان تماس صوتی و تصویری با دیگر کاربران را نیز در اختیار شما قرار می دهد. باز هم، اینکه آیا می‌توانید از این طریق با کسی تماس بگیرید، به تنظیمات حریم خصوصی او بستگی دارد. اما اگر قبلاً با آن ها تماس برقرار کرده اید و اکنون که می خواهید با آن ها تماس بگیرید، در صفحه خود عبارت ناتوانی در اتصال را مشاهده کردی، ممکن است شما را مسدود کرده باشد.

* عدم امکان اضافه کردن به گروه

این مورد نیز به تنظیمات حریم خصوصی باز می گردد، ممکن است کسی امکان اضافه کردن خود توسط سایرین را محدود کرده باشد. با این حال اگر قبلا سابقه اضافه کردن کسی در گروه های تلگرام را دارید و اکنون این امر امکان پذیر نیست، می توان یکی از نشانه های بلاک شدن شما توسط آن شخص باشد.

* استفاده از شماره ای دیگر

بهترین روش برای فهمیدن اینکه توسط کسی بلاک شده اید یا خیر همین روش است. شما می توانید با شماره ای ناشناس به فرد مورد نظر پیام دهید یا فقط او را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید. بسیاری از ابهامات درباره آخرین بازدید و تصویر پروفایل شخص مورد نظر رفع خواهد شد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.