چگونه مدل گوشی اندرویدی خود را بدانیم

چگونه می توانیم مدل گوشی اندرویدی خود را بدانیم؟

 

دانستن مدل گوشی به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد تلفن همراه خود، مانند مشخصات، ویژگی ها، یا سازگاری آن با دستگاه های دیگر بدانید. شماره مدل گوشی یک شناسه منحصر به فرد است که به شما می گوید چه مدل گوشی دارید و از چه سخت افزاری استفاده می کند. با این حال، پیدا کردن شماره مدل گوشی شما در اندروید می تواند برای برخی مشکل باشد، زیرا سازندگان و مدل‌های مختلف راه های متفاوتی برای نمایش آن دارند. در این مقاله نحوه بررسی مدل گوشی در اندروید با روش های مختلف را به شما نشان خواهیم داد. اما قبل از آن، بهتر است بدانیم که چرا دانستن آن مهم است.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-know-the-model-of-your-android-phone-cover.jpg
* چرا باید مدل گوشی خود را بدانیم؟

دانستن مدل گوشی شما می تواند در موقعیت های مختلف به شما کمک کند، مانند:

– بروزرسانی نرم افزار گوشی: برخی از بروزرسانی ها ممکن است برای همه مدل‌ها در دسترس نباشند یا برای دانلود و نصب به شماره مدل خاصی نیاز داشته باشند.
– عیب یابی مشکلات گوشی: اگر با مشکلاتی مانند تخلیه باتری، گرم شدن بیش از حد یا عملکرد ضعیف در تلفن خود مواجه شدید، ممکن است لازم باشد مدل گوشی اندروید خود را ارائه دهید تا راه حل های مناسب یا پشتیبانی از سازنده یا انجمن های آنلاین را دریافت کنید.
– خرید لوازم جانبی برای گوشی خود: اگر قاب، محافظ صفحه، شارژر، باتری یا هر لوازم جانبی جدیدی می خواهید، باید از سازگاری آنها با مدل گوشی خود اطمینان حاصل کنید.
– فروش گوشی: اگر تصمیم به فروش خود دارید، باید شماره مدل آن را بدانید تا بهترین قیمت یا ارزش را برای آن تعیین کنید.

چگونه مدل گوشی اندرویدی خود را بدانیم

 

* چگونه مدل گوشی اندرویدی خود را بدانیم؟
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آن مدل گوشی اندروید خود را بررسی کنید. در اینجا به برخی از این روش ها می پردازیم.

– چک کردن مدل گوشی از روی خود گوشی
ساده ترین راه برای بررسی مدل گوشی این است که به پشت گوشی نگاه کنید. در برخی از تلفن های قدیمی، این برچسب ممکن است در داخل دستگاه، اغلب پشت باتری یا داخل قاب باشد. برخی از گوشی های سامسونگ دارای شماره مدل در پشت هستند. با این حال، همه سازندگان گوشی چنین اطلاعاتی را اینگونه ارائه نمی دهند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-know-the-model-of-your-android-phone-1.jpg

اگر نام و شماره مدل را پیدا نکردید، می توانید جعبه گوشی را چک کنید. بررسی کردن جعبه گوشی باید اطلاعاتی در مورد شماره مدل گوشی ارائه دهد. به دنبال یک برچسب سفید کوچک روی جعبه باشید که معمولاً نام و شماره مدل را نشان می دهد. اگر نمی توانید نام مدل را تشخیص دهید، کلمات یا اعدادی را که در گوشی یا برچسب پیدا می کنید در گوگل جستجو کنید.

– بررسی فاکتور خرید گوشی
اگر گوشی هوشمند خود را به صورت آنلاین یا از مغازه بصورت حضوری خریداری کرده باشید، باید رسید سفارش را از طریق ایمیل یا توسط مغازه دار دریافت کنید. این رسید معمولاً شامل شماره مدل دقیق گوشی شما است. به عنوان مثال، آمازون و سایر فروشندگان، ایمیلی با نام کامل مدل و لینک به صفحه خرید گوشی ارسال می کنند تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح مدل را دارید. سایر مغازه داران نیز باید فاکتور فروش که حاوی اطلاعاتی در مورد مدل گوشی است را به خریداران ارائه دهند.

چگونه مدل گوشی اندرویدی خود را بدانیم

 

– بررسی منوی تنظیمات گوشی

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-know-the-model-of-your-android-phone-2.jpg

از طریق منوب تنظیمات می توانید شماره مدل گوشی را در اندروید پیدا کنید.نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

تنظیمات گوشی خود را باز کنید و سپس روی درباره تلفن About phone در پایین ضربه بزنید.
اکنون روی مدل Model ضربه بزنید تا اطلاعات کامل در مورد مدل و شماره مدل گوشی خود را مشاهده کنید.

– استفاده از اپلیکیشن های مخصوص
اگر برای پیدا کردن مدل گوشی خود از طریق منوی تنظیمات مشکل دارید، می توانید از اپلیکیشن های مخصوص ارائه اطلاعات کامل درباره گوشی استفاده کنید. این برنامه ها می توانند شماره مدل گوشی و جزئیات دیگری مانند پردازنده، حافظه، دوربین، باتری، شبکه، حسگرها و موارد دیگر را به شما نشان دهند. ما در سایت اپ ناب اپلیکیشن ارائه اطلاعات مدل گوشی را قرار دادیم که می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.


دانلود نرم افزار CPU-Z برای اندروید