نحوه ساخت تخت خواب در ماینکرافت

آموزش نحوه ساخت تخت خواب در بازی ماینکرافت

 

پس از انجام کارهایی مانند استخراج، اکتشاف و ساخت مزارع در ماینکرافت، زمان استراحت فرا می رسد. اما برای انجام این کار، شما به یک تخت خواب نیاز دارید. بنابراین باید بدانید که چگونه در ماینکرافت یک تخت خواب بسازید. تخت خواب در ماینکرافت، تنها آیتمی است که به شما اجازه می دهد تا در مکان امنی در بازی بخوابید و همچنین ریکاوری کنید. در این مقاله چیزهایی در مورد ساخت تخت خواب در بازی ماینکرافت خواهید آموخت.

نحوه ساخت تخت خواب در ماینکرافت

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-cover.jpg

* تخت خواب در ماینکرافت چیست؟

همانطور که ممکن است خیلی ها بدانند، تخت خواب یک آیتم قابل قرار دادن در ماینکرافت است که می توانید روی آن بخوابید. این به شما امکان می دهد هر بار که می میرید، به جایی که تخت خواب قرار داده شده است برمی گردید. اما اگر تختی ندارید، بازی شما را به نقطه ای از جهان ماینکرافت بازمی گرداند. یادتان باشد، بازیکنان دیگر، حتی روستاییان داخل بازی، می توانند روی این تخت ها بخوابند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-1.jpg

اگر به اندازه کافی سریع هستید، می توانید در روز اول قبل از غروب آفتاب یک تخت خواب آماده داشته باشید. بنابراین می توانید در بازی بخوابید و شب را بگذرانید تا از مبارزه با موجودات متخاصم که در تاریکی ظاهر می شوند در امان بمانید.

 

* تخت ها در کجا تولید می شوند؟

به طور معمول، تخت خواب ها بیشتر در روستاهای ماینکرافت ایجاد می شوند. تقریباً در خانه هر روستایی می توانید آنها را پیدا کنید. رنگ تخت ممکن است با بیوم روستا تغییر کند. دهکده هایی است که در آنها تخت خواب ایجاد می شود شامل موارد زیر است:

  • Desert/Meadow village: تخت های فیروزه ای، سبز و آهکی
  • Plains Village: تخت های سفید و زرد
  • Savanna village: تخت های قرمز، زرد و سفید
  • Taiga village: تخت های بنفش و آبی
  • Snowy tundra village: تخت های بنفش و آبی

فراموش نکنید، می توانید یک تخت قرمز نیز که در داخل ایگلوها تولید می شود، پیدا کنید. اما در مقایسه با روستاها، ایگلوها کمیاب هستند و پیدا کردن آنها سخت است. تخت ها را می توان با استفاده از هر وسیله ای و همچنین با دست خالی شکسته و برداشت.

 

* آیتم هایی که برای ساخت تخت خواب نیاز دارید

اگر نمی توانید یک تخت پیدا کنید، می توانید خودتان به ساخت آن اقدام کنید. برای ساخت تخت خواب در بازی ماینکرافت باید موارد زیر را در اختیار داشته باشید:

  • سه بلوک پشمی (Wool Blocks) (هم رنگ)
  • سه تخته چوبی (Wooden Planks) (هر کدام)
  • میز کاردستی (Crafting Table)

برای ساخت تخته چوبی، شما باید یک بلوک wood / log را در منطقه کاردستی قرار دهید. آنها یکی از ساده ترین بلوک های بازی هستند. برای ساخت تخت در ماینکرافت می توانید از هر نوع تخته چوبی استفاده کنید. لازم نیست که آن ها از یک نوع چوب باشند. در عین حال، گرفتن wool داستان کاملاً متفاوتی دارد.

 

* نحوه گرفتن پشم (wool) در ماینکرافت

برای دریافت پشم در ماینکرافت مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا بگردید و یک گوسفند پیدا کنید. آنها عموماً در یک گروه 3-4 تایی تخم ریزی می کنند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-2.jpg

2. سپس، گوسفند را بکشید تا زمانی که 3 بلوک از همان نوع پشم (wool) برای ایجاد تخت خواب داشته باشید. هر گوسفند هنگام مردن 1 بلوک پشم می ریزد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-3.jpg

3. شما همچنین می‌توانید در ماینکرافت یک قیچی بسازید و از آن بر روی گوسفند استفاده کنید تا پشم آن را بدون کشتن جمع کنید. این روش می تواند تا 3 بلوک پشمی را به طور همزمان در اختیار شما قرار دهد. اما، اگر فقط یک گروه گوسفند دارید، باید چند دقیقه صبر کنید تا پشم دوباره رشد کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-4.jpg

علاوه بر این، می توانید پشم را به طور طبیعی در دنیای ماینکرافت پیدا کنید. بلوک های پشمی را می توان در نقاط زیر پیدا کرد:

  • به عنوان بخشی از مجسمه های پشمی داخل عمارت وودلند Woodland Mansion
  • در خانه چوپان، خانه فلچر و محل ملاقات روستای دشت
  • به عنوان سقف سازه های کوچک در اطراف Pillager outposts
  • درون دیوارها و کف راهروهای شهر باستانی

 

* نحوه ساخت تخت خواب در ماینکرافت

هنگامی که تمام آیتم های لازم را دارید، دیگر ساخت تخت خواب آسان است. این مراحل را دنبال کنید تا در بازی برای خود تخت خواب بسازید:

1. ابتدا سه تخته چوبی را در ردیف دوم یا پایین محل کاردستی قرار دهید. مهم نیست از چه نوع تخته های چوبی استفاده می کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-5.jpg

2. سپس بلوک های پشمی (wool blocks) را درست بالای تخته های چوبی قرار دهید و ردیف را کاملا پر کنید. این بلوک های پشمی باید یک رنگ باشند در غیر این صورت دستور ساخت کار نخواهد کرد. علاوه بر این، رنگ تشک روی تخت با رنگ پشم تعیین می شود.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/01/how-to-make-a-bed-in-minecraft-6.jpg

 

* موارد استفاده از تخت خواب در ماینکرافت

با آماده شدن تخت، در اینجا موارد مختلفی برای استفاده از این آیتم جالب در Minecraft وجود دارد:

  • خوابیدن: رایج ترین هدف تخت ها در ماینکرافت ،خوابیدن است. در هنگام رعد و برق و در شب می توانید از تخت برای خوابیدن استفاده کنید. علاوه بر این، اگر چند روز نخوابید، بازی، گروهی متخاصم به نام Phantom ایجاد می کند تا شما را شکار کنند.
  • گذر از شب: می‌توانید در ماینکرافت بخوابید تا چند ساعت از بازی بگذرید تا زمانی که خورشید دوباره بیرون بیاید. اما این مکانیک فقط در بُعد جهانی کار می کند و تنها زمانی که هیچ گروه متخاصمی مستقیماً در 8 بلوک تخت وجود نداشته باشد.
  • تنظیم نقطه تخم ریزی: همانطور که پیش تر گفتیم، وقتی در ماینکرافت می میرید، در کنار همان تختی که آخرین بار روی آن خوابیدید دوباره ظاهر می شوید. اما اگر تخت شما از بین رفته باشد، بازی شما را به نقطه تخم ریزی باز می گرداند. این جایی است که در ابتدا وقتی وارد دنیای جدیدی می شوید، تخم ریزی می کنید.
  • پرش: هر چقدر هم که احمقانه به نظر می رسد، می توانید در بازی روی تخت بپرید تا سرعت پرش داشته باشید. انجام این کار در ماینکرافت صرف نظر از ارتفاعی که از آن سقوط می کنید، آسیب سقوط را تا 50٪ کاهش می دهد.
  • درمان زامبی: اگر در تلاش برای درمان یک زامبی هستید، نگه داشتن یک تخت در نزدیکی این روند روند را تسریع می کند.
    تخم ریزی گلوم های آهنی: همانطور که قبلا ذکر شد، روستاییان نیز می توانند روی تخت های ماینکرافت بخوابند. در نزدیکی یک تخت، روستاییان وقتی احساس خطر می کنند می توانند گولم های آهنی را تخم ریزی کنند. این مکانیک امکان ساخت مزرعه آهن را در Minecraft فراهم می کند.
  • سلاح: اگر از یک تخت در خارج از جهان استفاده کنید، مانند یک بلوک TNT منفجر می شود. این مکانیک عجیب اما قدرتمند به بازیکنان اجازه می دهد تا از تخت ها به عنوان سلاح در Minecraft استفاده کنند.

دانلود بازی ماینکرافت