نحوه ساخت ساعت در بازی ماینکرافت

آموزش نحوه ساخت ساعت در بازی ماینکرافت

 

همانطور که می دانید، زمان در بازی ماینکرافت از اهمیت بالایی برخوردار است. زمان چند مکانیزم مهم در بازی مانند ساعات کاری روستاییان و اوباش متخاصم که روی سطح تولید می شوند را تعیین می کند. شما در صورت ساخت ساعت، می‌توانید بدانید هر کجا که هستید چه ساعتی از روز است. فرآیند ساخت ساعت در بازی ماینکرافت بسیار آسان است و به طور مداوم زمان را از طریق انیمیشن چرخان نشان می دهد.ما در این مقاله هر آنچه که برای ساخت ساعت در ماینکرافت نیاز دارید و همچنین نحوه کار آن را نشان خواهیم داد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-make-a-clock-in-minecraft-cover.jpg

نحوه ساخت ساعت در بازی ماینکرافت

 

* منابع لازم برای ساخت ساعت
برای ساخت ساعت به دو آیتم مختلف و بلوک کاردستی نیاز دارید. موارد به شرح زیر هستند:

تعداد 4 عدد شمش طلا Gold Ingots
تعداد 1عدد گرد و غبار رداستون Redstone Dust
میز کاردستی Crafting Table or Crafter

شمش طلا Gold Ingot حاصل ذوب طلای خام یا سنگ معدن طلا در کوره است. همچنین می توانید با قرار دادن 9 قطعه طلا در یک شبکه 3 در 3 کاردستی، یک شمش طلا بسازید. گرد و غبار ردستون Redstone Dust نیز یک ماده گرانبهای رایج است که می توانید با استخراج سنگ معدن قرمز در زیر زمین به دست آورید. از طرف دیگر، می توانید آن را از کشیش های روستایی خریداری کنید. میز کاردستی Crafting table هم یک بلوک کاربردی است که به شما امکان می دهد از یک شبکه کاردستی 3×3 برای ساخت اقلام استفاده کنید. Crafter نیز بسیار شبیه به میز کاردستی است، اما فقط از کاردستی خودکار با استفاده از قدرت رداستون پشتیبانی می کند.

 

نحوه ساخت ساعت در بازی ماینکرافت

 

* نحوه ساخت ساعت در بازی ماینکرافت
پس از جمع آوری منابع مورد نیاز، مراحل زیر را دنبال کنید تا آموزش ساخت ساعت را یاد بگیرید:

  • اول از همه، میز یا crafter را در دنیای خود قرار دهید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-make-a-clock-in-minecraft-1.jpg

  • سپس، روی بلوک کلیک راست کنید یا از دکمه اقدام ثانویه برای باز کردن شبکه ساخت استفاده کنید.
  • کاری که می خواهید انجام دهید این است که گرد و غبار رد استون را در مرکز شبکه قرار دهید.
  • پس از آن، چهار شمش طلا را به شکل الماس در اطراف سنگ قرمز قرار دهید که یکی در بالا، یکی زیر و دو شمش در سمت چپ و راست از Dust قرار دارد.
  • پس از انجام این کار، ساعت در قسمت نتیجه در سمت راست ظاهر می شود. به سادگی بر روی ساعت کلیک کنید و آن را به اینونتوری یا موجودی خود بکشید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-make-a-clock-in-minecraft-2.jpg

اگر مسیر crafter را انتخاب کنید، باید بلوک را با یک منبع برق رد استون تغذیه کنید تا بتواند ساعت را بیرون بیاورد. می توانید این کار را با یک اهرم، دکمه، بلوک رداستون یا هر منبع تغذیه رداستون دیگری انجام دهید.

* کجا می توان یک ساعت پیدا کرد
به غیر از کاردستی، می توانید یک ساعت را از چند راه دیگر تهیه کنید. یکی از آنها از طریق پیدا کردن آن در لوت موارد زیر است:

  • پورتال ویران شده
  • کشتی غرق شده

گزینه دیگری که دارید این است که آن را از روستاییان کتابدار خریداری کنید. آنها این معامله را در سطح تخصصی ارائه می دهند و شانس انجام آن کمی متفاوت است.

نحوه ساخت ساعت در بازی ماینکرافت

 

* نحوه استفاده از ساعت در بازی ماینکرافت
عملکرد اصلی ساعت این است که به شما نشان دهد ساعت در دنیای شما چند است، که سپس به شما می گوید که چقدر هوا روشن یا تاریک است. اگر چه زمانی که در سطح زمین هستید به راحتی می توانید آن را برای خودتان ببینید، اما همیشه اینگونه نیست. به عنوان مثال، زمانی که در زیر زمین هستید، هیچ راهی وجود ندارد که بفهمید ساعت چند است و آیا در سطح زمین امن است یا خیر. بنابراین، به همین دلیل است که همراه داشتن ساعت بسیار مفید و همچنین توصیه می شود. شما می توانید آن را در اینونتوری خود داشته باشید یا حتی آن را با خود حمل کنید.

تا زمانی که شما در بعد Overworld هستید، ساعت همیشه زمان دقیق روز را نشان می دهد. ساعت این کار را با چرخش تصویر بین نیمه روشن آفتابی و نیمه تاریک شب پر ستاره انجام می دهد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-make-a-clock-in-minecraft-3.jpg

ساعت یک کاربرد قابل توجه دیگری نیز دارد. از آنجایی که ساعت در بازی ماینکرافت یک آیتم طلایی است، روی پیگلین ها تأثیر می گذارد. هنگامی که ساعت را روی زمین می اندازید، هر پیگلین نزدیک به سمت آن می دود. سپس آن را برمی دارند و بررسی می کنند. با این حال، پیگلین ها هیچ اقلام قابل مبادله ای به شما نمی دهند، زیرا شمش طلا را منحصراً برای این مکانیک می پذیرند. علاوه بر این، اگر یک ساعت روی خود دارید و یک پیگلین عصبانی شما را تعقیب می کند، می توانید با آیتم طلایی حواس آن را پرت کنید.


دانلود بازی ماینکرافت اصلی