چگونه از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنیم

چگونه از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنیم

 

اکانت های گوگل طیف وسیعی از مزایا را به شما ارائه می دهند، که از ارائه آدرس جیمیل به شما تا امکان ذخیره سازی داده ها در گوگل درایو یا ورود به یوتیوب را شامل می شود. در گذشته اگر یک حساب گوگل داشتید و کاری با آن انجام نمی دادید، زمانی که به آن نیازمند می شدید همیشه در دسترس بود. اما دیگر اینطور نیست. گوگل اکنون شروع به حذف اکانت های غیرفعال کرده است که دو سال یا بیشتر غیر فعال بوده اند. اگر حساب گوگل دارید که مدتی است از آن استفاده نکرده‌اید، هنوز زمان دارید تا از حذف آن برای همیشه جلوگیری کنید. در این مقاله قصد تاریم تا در مورد نحوه جلوگیری از حذف اکانت گوگل خود صحبت کنیم.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/how-to-prevent-your-google-account-from-being-deleted-cover.jpg

چگونه از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنیم

 

* چگونه می توانیم از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنیم؟
اول از همه باید بگوییم که اگر نگران این هستید که اکانت گوگل غیرفعال شما حذف شود، به راحتی می توانید اکانت غیرفعال خود را دوباره به یک اکانت فعال تبدیل کنید. انجام این کار این اطمینان را حاصل می کند که اکانت گوگل شما برای حذف برنامه ریزی نشده است.

اقداماتی که می توانید برای فعال نگه داشتن حساب Google خود انجام دهید عبارتند از:

  • ورود به حساب کاربری گوگل
  • مشاهده یا ارسال ایمیل از حساب جیمیل شما
  • استفاده از گوگل درایو هنگام ورود به حساب خود
  • تماشای یک ویدیوی یوتیوب هنگام ورود به حساب خود
  • دانلود یک برنامه از فروشگاه گوگل پلی هنگام ورود به حساب خود
  • استفاده از جستجوگر گوگل هنگام ورود به حساب خود
  • استفاده از Sign in with Google برای ورود به برنامه یا سرویس
  • لازم به ذکر است که اگر اشتراک فعالی در حساب گوگل خود دارید، مانند اشتراک Google One یا اشتراک یک برنامه، حساب شما فعال در نظر گرفته می شود. اگر ویدیوهای YouTube از حساب Google خود آپلود کرده اید، در حال حاضر برای حذف علامت‌گذاری نمی‌شوند، اگرچه ممکن است این دستور تغییر کند.

 

* آیا اکانت Google Photos نیز حذف می شود؟
Google Photos جدا از انواع دیگر حساب‌های گوگل در نظر گرفته می‌شود. باید حداقل هر دو سال یک بار به Google Photos وارد شوید تا مطمئن شوید که حساب شما فعال است. سایر روش‌های ذکر شده در بالا، مانند مشاده ایمیل یا استفاده از Google Drive، بر وضعیت حساب Google Photos شما تأثیری نمی‌گذارند.

چگونه از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنیم

 

* وقتی یک حساب کاربری گوگل حذف می شود چه اتفاقی می افتد؟
اگر حساب شما غیر فعال در نظر گرفته شود و پس از دریافت چندین پیام مبنی بر حذف اکانت شما غیر فعال باقی بماند، در نهایت گوگل آن را حذف خواهد کرد. علاوه بر ایمیل، چیزهای دیگری را نیز از دست خواهید داد. برخی از مواردی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت عبارتند از:

  • دیگر نمی‌توانید به Gmail، Google Drive، Google Photos و YouTube دسترسی داشته باشید و دسترسی به داده‌های موجود در آن برنامه‌ها را از دست خواهید داد.
  • نام کاربری گوگل خود را از دست خواهید داد. شما نمی توانید یک حساب کاربری جدید با همین نام ایجاد کنید.
  • سابقه جستجوی گوگل شما حذف خواهد شد.
  • سابقه Google Maps شما حذف خواهد شد.
  • سابقه تماشای YouTube شما حذف خواهد شد.
  • دیگر نمی توانید به فروشگاه Google Play در اندروید دسترسی داشته باشید.

وقتی Google اکانت شما را حذف کرد، نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. با این حال، اگر از Google Takeout برای پشتیبان‌گیری برخی از داده‌های خود استفاده کرده‌اید، ممکن است همچنان بتوانید به این آرشیو دسترسی داشته باشید.

 

* چرا گوگل اکانت ها را حذف می کند؟
به بیان گوگل، دلیل حذف اکانت های غیرفعال این است که اکانت هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند. این حساب‌ها به احتمال زیاد دارای گذرواژه‌هایی هستند که در معرض خطر قرار گرفته‌اند، ممکن است اقدامات امنیتی اضافی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای نداشته باشند و صاحبان اکانت، ویژگی های امنیتی کمتری دریافت کنند. همچنین از آنجایی که گوگل ممکن است مبلغ قابل توجهی را برای حفظ حساب‌های غیرفعال روی سرورهای خود خرج کند، بنابراین حذف این حساب‌ها می تواند دلایل مالی نیز داشته باشد.


دانلود گوگل جدید