نحوه درآوردن سیم کارت از گوشی اندروید

نحوه درآوردن سیم کارت از گوشی اندروید چگونه است؟

 

اگر می خواهید گوشی اندروید خود را تغییر دهید یا آن را بفروشید، لازم است سیم کارت را از آن خارج کنید. سیم کارت یک تراشه کوچک است که اطلاعات ضروری مانند شماره تلفن و مخاطبین را ذخیره می کند. همچنین اتصال به شبکه اپراتور، تماس ها، پیام ها و استفاده از اینترنت را تسهیل می کند. سیم کارت ها در اندازه های مختلف، استاندارد، میکرو، نانو و eSim عرضه می شوند.

در آوردن سیمکارت گوشی های قدیمی با باز کردن درب پشت گوشی امکان پذیر بود، اما از چند سال گذشته مکان قرارگیری سیم کارت ها در گوشی های اندروید تغییر پیدا کرده است. از طرفی هم سیم کارت ها باید بصورت نانو باشند تا بتوان آن ها را در مکان جدید جای گذاری کرد. درآوردن سیم کارت یک فرآیند آسان است، اما نیازمند دقت و رعایت مراحل خاصی است که در این مقاله به نحوه انجام آن می پردازیم.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-remove-a-sim-card-from-android-phone-cover.jpg

* نحوه درآوردن سیم کارت از گوشی اندروید

مرحله 1: محل اسلات سیم کارت را در دستگاه اندروید خود پیدا کنید

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-remove-a-sim-card-from-android-phone-1.jpg

اسلات سیم کارت معمولا در کنار یا بالای گوشی شما قرار دارد و دارای یک سوراخ کوچک در کنار آن است. این سوراخ به شما امکان می دهد سوزن را برای درآوردن خشاب سیم کارت وارد کنید. هرچند که برخی از گوشی ها دارای ابزار اجکتور سیم کارت در جعبه هستند، اما در صورت در دسترس نبودن، می توانید از سوزن، گیره کاغذ، خلال دندان یا سنجاق ایمنی به عنوان جایگزین اجکتور سیم کارت استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار نازک و نوک تیز است. با این حال، مطمئن شوید که این ابزارها را به درستی وارد کنید. در غیر این صورت، احتمال آسیب رساندن به موبایل شما زیاد است.

نحوه درآوردن سیم کارت از گوشی اندروید

 

مرحله 2: سیم کارت را از دستگاه اندروید خود خارج کنید

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/how-to-remove-a-sim-card-from-android-phone-2.jpg

در این مرحله ابتدا باید گوشی خود را خاموش کنید سپس سیم کارت را از گوشی اندروید خود خارج نمایید. این کار باعث می شود تا از آسیب احتمالی گوشی یا سیم کارت جلوگیری شود. اجکتور سیم کارت یا جایگزین مناسب مانند سوزن را در داخل سوراخ کنار شیار سیم کارت قرار دهید. فشار دهید تا زمانی که یک کلیک احساس کنید. در این حالت خشاب سیم کارت کمی بیرون خواهد آمد. خشاب را با دقت بیرون بکشید و سیم کارت را خارج کنید. از لمس قسمت های فلزی سیم کارت خودداری کنید. پس از اتمام کار، خشاب را به داخل شیار برگردانید و به داخل فشار دهید تا کامل کیپ شود.

بطور کلی خارج کردن سیم کارت از دستگاه اندرویدی شما آسان است، اما نیاز به توجه و احتیاط کمی مانند مراقبت از ورود مایعات و غیره به درون شیار دارد. همچنین برای درآوردن سیم کارت به ابزار مناسب این کار نیاز خواهید داشت. یادتان باشد که ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید و از لمس کنتاکت های فلزی سیم کارت خودداری کنید.


دانلود همتا