نحوه حذف نصب یوتیوب در اندروید

نحوه حذف نصب یوتیوب در اندروید چگونه است؟

 

اکثر گوشی های اندرویدی دارای برنامه های داخلی متفاوتی هستند. هرچند که برخی از آن برنامه ها می توانند بسیار مفید باشند، اما برخی دیگر فقط فضای زیادی را اشغال می کنند. یکی از این برنامه ها، یوتیوب است. این برنامه حدود 175 مگابایت یا بیشتر فضا را به خود اختصاص می هد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از کاربران به دنبال راهی برای حذف آن از دستگاه خود هستند. از آنجایی که یوتیوب از قبل نصب شده است، حذف نصب این برنامه امکان پذیر نیست.

اما برای حذف نصب یوتیوب، یک گزینه جایگزین وجود دارد و آن هم غیرفعال کردن و حذف نصب بروزرسانی یوتیوب است. شما به راحتی می توانید برنامه از پیش نصب شده YouTube را غیرفعال کنید و هر بروزرسانی جدید را حذف نصب کنید. تا انتهای این مقاله از سایت اپ ناب با ما همراه باشید تا تاثیر برنامه یوتیوب بر فضای ذخیره سازی گوشی خود را به حداقل برسانید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/how-to-uninstall-youtube-on-android-cover.jpg

نحوه حذف نصب یوتیوب در اندروید

 

* جایگزین حذف نصب یوتیوب: غیر فعال کردن یوتیوب
در بعضی گوشی های قدیمی، حذف YouTube مانند حذف هر برنامه دیگری امکان پذیر است. با این حال، این روش برای اکثر گوشی ها کار نمی کند. چون که YouTube یک برنامه سیستمی در نظر گرفته می شود. این به این خاطر است که گوگل گوشی های اندرویدی را ساپورت می کند و یوتیوب نیز زیرمجموعه گوگل است. اما به این معنی نیست که حتما باید از آن استفاده کنید.
کسانی که از یوتیوب استفاده نمی کنند می توانند آن را غیرفعال کنند. هنگامی که یک برنامه را غیرفعال می کنید، آن برنامه از صفحه اصلی گوشی حذف می شود و از اجرای آن در پس زمینه جلوگیری می شود. اگرچه غیرفعال کردن یک برنامه آن را از گوشی شما حذف نمی کند، اما اگر می خواهید در فضا صرفه جویی کنید و از بروزرسانی های غیر ضروری جلوگیری کنید، گزینه خوبی است.

 

* نحوه غیرفعال کردن یوتیوب و حذف بروزرسانی‌های آن در گوشی های اندروید

  • مراحل این کار به شرح زیر می باشد:
  • به قسمت “تنظیمات” گوشی خود بروید.
  • گزینه «برنامه ها و اعلان ها» را انتخاب کنید.
  • روی «مشاهده همه برنامه ها» ضربه بزنید.
  • «YouTube» را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • “ذخیره سازی و حافظه پنهان” را انتخاب کنید.
  • گزینه های “پاک کردن حافظه” و سپس “پاک کردن حافظه پنهان” را انتخاب کنید.

(این اقدامات فضای مصرفی حافظه گوشی شما را حذف می کند. در غیر این صورت، تا زمانی که برنامه غیرفعال است، داده ها باقی خواهند ماند)

نحوه حذف نصب یوتیوب در اندروید
  • روی علامت سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و گزینه «حذف بروزرسانی ها» را انتخاب کنید.
  • روی «غیرفعال کردن» ضربه بزنید.
  • پیامی را خواهید دید که می گوید تمام عملکردهای مربوط به آن غیرفعال می شود. یک بار دیگر “غیرفعال کردن” را فشار دهید.

(این عمل همچنین فضای ذخیره سازی مصرفی و بروزرسانی ها را حذف می کند)

پس از انجام مراحل بالا، برنامه غیرفعال و برای صرفه جویی در فضا، تمام بروزرسانی ها، حافظه پنهان و اطلاعات کاربر حذف می شود. اگر می خواهید بعداً برنامه را دوباره فعال کنید، به بخش «برنامه ها و اعلان ها» در تنظیمات برگردید و آن را دوباره فعال کنید.


نصب یوتیوب