آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

 

بر اساس تحقیقات معتبر، اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای ایجاد تعامل با برندها است. و به عقیده نیمی از کاربران اینستاگرام، این پلتفرم به آنها کمک می کند تا برندهای جدید را کشف کنند. اگر راه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار را ندانید، مشتریان بالقوه شما ممکن است هرگز به محصولات یا خدمات شما راه پیدا نکنند. ما در این مقاله قصد آموزش اینستاگرام برای کسب و کار را داریم.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/06/how-to-use-instagram-for-business-cover.png

نحوه راه اندازی اینستاگرام برای کسب و کار در 4 مرحله انجام می شود:
1. به یک حساب تجاری تغییر دهید
2. اطلاعات کسب و کار را به بیو خود اضافه کنید
3. کاتالوگ محصول خود را متصل کنید
4. خرید اینستاگرام را روشن کنید

خب حالا به تشریح هر یک از مراحل مذکور می پردازیم:
قبل از تشریح موارد، لازم است یاد آور شویم دانلود اینستاگرام جدید با لینک مستقیم از طریق سایت اپ ناب امکان پذیر می باشد. پس از دانلود و نصب اینستاگرام، یک حساب کاربری اینستاگرام بسازید، و در مرحله بعد آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. اگر یک حساب شخصی که می خواهید تبدیل کنید، از این طریق نیز امکان پذیر است. انجام این کار رایگان است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. لازم به ذکر است که شما می توانید حداکثر پنج اکانت اینستاگرام داشته باشید، بنابراین شما می توانید اکانت اینستاگرام شخصی خود را همینطور شخصی نگه دارید.

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

مرحله اول
* به یک حساب تجاری تغییر دهید:
1- از پروفایل کاربری خود، روی نماد منو (سه خط) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
2- روی تنظیمات ضربه بزنید. برخی از حساب‌ها ممکن است تغییر به حساب حرفه ای را در این منو ببینند. اگر دیدید، روی آن ضربه بزنید. در غیر این صورت، روی حساب و سپس روی تغییر به حساب حرفه ای ضربه بزنید.
3- روی ادامه ضربه بزنید (ممکن است لازم باشد چندین بار روی آن ضربه بزنید).
4- یک دسته را انتخاب کنید و از نوار لغزنده برای نمایش آن در پروفایل خود استفاده کنید، سپس روی اتمام کار ضربه بزنید.
5- گزینه بیزینس یا گزینه سازنده را بر اساس میل خود انتخاب کنید و روی بعدی ضربه بزنید.
6- از نوار لغزنده برای انتخاب یا حذف ایمیل‌های تبلیغاتی اینستاگرام برای حساب‌های حرفه‌ای استفاده کنید، سپس روی بعدی ضربه بزنید.
7- جزئیات تماس مربوطه را اضافه یا ویرایش کنید، سپس از نوار لغزنده استفاده کنید تا انتخاب کنید که اطلاعات تماس خود را در نمایه خود نشان دهید، سپس روی بعدی ضربه بزنید (یا برای رد شدن از این مرحله روی از اطلاعات تماس من استفاده نکن ضربه بزنید).
8- اگر قصد دارید حساب تجاری اینستاگرام خود را با یک صفحه تجاری فیس بوک متصل کنید، دستورالعمل ها را دنبال کنید تا حساب خود را به صفحه فیس بوک خود متصل کنید. این از نظر فنی اختیاری است، اما برای استفاده از ویژگی‌های خرید اینستاگرام یا اجرای تبلیغات در اینستاگرام ضروری است.
9- روی علامت X در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا این پنجره بسته شود و به نمایه خود بازگردید.

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

مرحله دوم
* اطلاعات کسب و کار را به بیو خود اضافه کنید:
1- باید بدانید که بیو اینستاگرام شما باید با 150 کاراکتر یا کمتر برند شما را توصیف کند.

– همچنین باید از سایر قسمت های پروفایل تجاری اینستاگرام خود که در ادامه شرح می دهیم نهایت استفاده را ببرید:
1- عکس پروفایل: اکثر برندها از لوگوی مخصوص خود استفاده می کنند. عکس پروفایل شما به صورت ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل نمایش داده می شود (به صورت دایره ای برش خورده)، اما در اندازه ۳۲۰×۳۲۰ ذخیره می شود، بنابراین این اندازه ای است که باید آپلود کنید.
2- لینک در بیو: می تواند لینک به وب سایت، آخرین پست وبلاگ باشد.
3- اطلاعات تماس: اگر اطلاعات تماس را در حین ایجاد حساب خود اضافه نکرده اید، می توانید در هر زمان با ضربه زدن روی ویرایش نمایه این کار را انجام دهید. سپس اینستاگرام دکمه تماس را به پروفایل شما اضافه می کند.
4- دکمه های اقدام: در صورت لزوم، می‌توانید دکمه ای اضافه کنید که به مشتریان امکان رزرو یا رزرو قرار یا سفارش غذا را می دهد. برای استفاده از این ویژگی، به یک حساب کاربری با یکی از شرکای اینستاگرام نیاز دارید. روی ویرایش نمایه ضربه بزنید، سپس به پایین اسکرول کنید تا به دکمه اقدام بروید.
5- هایلایت ها و کاورهای استوری: هایلایت استوری اینستاگرام راه دیگری برای به حداکثر رساندن قدرت جذب کاربران به نمایه خود با ارائه اطلاعات بیشتر در مورد برند یا محصولاتتان است.

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

مرحله سوم:
* کاتالوگ محصول خود را متصل کنید:
برای تگ کردن محصولات در محتوای اینستاگرام یا اجرای انواع خاصی از تبلیغات اینستاگرام، باید یک کاتالوگ محصول ایجاد کنید. می توانید این کار را در Meta’s Commerce Manager انجام دهید.

1- به مدیر بازرگانی بروید و روی شروع کنید کلیک کنید، سپس ایجاد کاتالوگ را انتخاب کنید و دوباره شروع کنید.
2- تجارت الکترونیک را انتخاب کنید، سپس روی بعدی کلیک کنید.
3- اگر فروشگاهی در یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Shopify یا Big Commerce دارید، روی اتصال پلتفرم شریک کلیک کنید و دستورات را برای ایجاد کاتالوگ خود دنبال کنید. در غیر این صورت، روی آپلود اطلاعات محصول کلیک کنید، کاتالوگ خود را نام ببرید و روی بعدی کلیک کنید.
4- روی مشاهده کاتالوگ کلیک کنید تا کاتالوگ شما باز شود، سپس روی افزودن آیتم ها برای شروع افزودن محصولات کلیک کنید.

مرحله چهارم
* خرید اینستاگرام را روشن کنید:
هنگامی که کاتالوگ شما پر از محصولات شد، وقت آن است که ویژگی های خرید اینستاگرام را فعال کنید.

1- از نمایه خود، روی نماد سه خط در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
2- روی تنظیمات، سپس کسب و کار و سپس راه اندازی فروشگاه ضربه بزنید.
3- روی شروع ضربه بزنید و دستورات را دنبال کنید تا فروشگاه خود را برای بررسی ارسال کنید.
4- منتظر تایید باشید. با رفتن به تنظیمات > کسب و کار > خرید، می توانید وضعیت فروشگاه خود را در هر زمانی بررسی کنید.
5- هنگامی که فروشگاه شما تأیید شد، به تنظیمات > کسب و کار > خرید بروید، کاتالوگ محصول خود را انتخاب کنید و روی انجام شد ضربه بزنید.

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

6 نکته جهت استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار:
1- درباره مخاطبان خود تحقیق کنید
2- ترکیب محتوای خود را مشخص کنید
3- محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید
4- محصولات خود را تگ گذاری کنید
5- نتایج کارهای خود را دنبال کنید
6- اینستاگرام را به عنوان یک کانال خدمات مشتری در نظر بگیرید

 

اجازه دهید هر کدام از شش نکته را برایتان شرح دهیم:

نکته اول
* درباره مخاطبان خود تحقیق کنید:
یک استراتژی خوب با درک درست از مخاطبان شما شروع می شود. جمعیت شناسی مخاطبان اینستاگرام تصویری کلی از افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند به شما می دهد. به عنوان مثال، افراد 19تا 35 ساله بیشترین مخاطبان تبلیغات را در سایت نشان می دهند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/06/how-to-use-instagram-for-business-1.jpg

با این حال، این بدان معنا نیست که مخاطبان خاص شما در اینستاگرام را افراد 18 تا 34 ساله تشکیل می دهند. به عنوان مثال، با نگاه کردن به تصویر آمار مخاطبان برای حساب اینستاگرام ، می توانید متوجه شوید که سن مخاطبان از میانگین اینستاگرام بیشتر است

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/06/how-to-use-instagram-for-business-2.jpg

با استفاده از Instagram Insights، Meta Business Suite یا Hootsuite Analytics می توانید اطلاعات جمعیت شناختی مخاطبان فعلی خود را بیابید. اما اگر به تازگی شروع به استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار کرده اید، ممکن است هنوز تعداد فالوورهای زیادی برای به دست آوردن آمار مخاطبان نداشته باشید. درک مخاطبان، شما را در موقعیت بهتری برای ایجاد محتوای هدفمند و زیرنویس های تجاری برای اینستاگرام قرار می دهد. باید بدانید که تحقیق در مورد مخاطب پایه مهمی برای استراتژی محتوای شماست.

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

نکته دوم
* ترکیب محتوای خود را مشخص کنید:
اکنون که می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، باید تعیین کنید که چه چیزی را با آنها به اشتراک بگذارید. باید یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان شما صحبت کند و آنها را درگیر نگه دارد و در عین حال به اهداف کسب و کار شما کمک کند. با پست محتوای تبلیغاتی غنی، مردم را در مورد محصولات خود هیجان زده کنید و فروش را افزایش دهید.

نکته سوم
* محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید:
از ریلز گرفته تا پست و استوری، هر سه اینها روش هایی برای انتشار محتوای اینستاگرام هستند. اما بهترین راه برای ایجاد یک استراتژی یکپارچه این است که محتوای خود را در قالب تمام سه روشب که ذکر کردیم انتشار دهید. شما می توانید محتوای خود را با استفاده از یک تقویم محتوا زمان بندی کنید. به این منظور با استفاده از ابزاری مانندHootsuite Publisher، تمام محتوای خود را برای انتشار خودکار در زمان مناسب برنامه ریزی کنید. حتی اگر آن زمان خارج از ساعات کاری، آخر هفته یا نیمه شب باشد.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/06/how-to-use-instagram-for-business-3.jpg

نکته چهارم
* محصولات خود را تگ گذاری کنید:
هنگامی که می خواهید محتوای محصولات خود را در اینستاگرام منتشر کنید، تگ گذاری، امکان خرید را برای افراد بسیار آسان تر می کند. می توانید حداکثر 20 تگ را در محصول خود قید کنید برای تگ گذاری در صفحه نهایی قبل از ارسال، روی برچسب یا تگ محصولات ضربه بزنید. شما می توانید محصولات فروشگاه خود یا شخص دیگری را برچسب گذاری کنید، که فرصت های خوبی برای همکاری و تبلیغات متقابل ایجاد می کند. همچنین در استوری ها، می توانید محصولات را با استفاده از برچسب پیوند محصول برچسب گذاری کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/06/how-to-use-instagram-for-business-4.jpg

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

نکته پنجم
* نتایج کارهای خود را دنبال کنید:
شما با نمایه کسب و کار اینستاگرام، به انواع ابزارهای تجزیه و تحلیل داخلی این شبکه اجتماعی دسترسی دارید تا به شما در درک میزان عملکرد انواع مختلف محتوا کمک کند. البته چندین ابزار تحلیلی دیگر از جمله Hootsuite وجود دارد که می تواند بازه‌های زمانی طولانی‌تر را ردیابی کند، گزارش دهی را بصورت خودکار انجام دهد و مقایسه معیارهای اینستاگرام در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را آسان تر کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/06/how-to-use-instagram-for-business-5.jpg

این موضوع را به یاد داشته باشید که مهم نیست که از کدام ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، نکته مهم این است که به طور منظم بررسی کنید تا بدانید چه نوع محتوایی با مخاطب هدف شما بهترین واکنش را دارد. شما شروع به مشاهده الگوهایی در مورد اینکه چه چیزی بیشترین تعامل را ایجاد می کند، و همچنین اینکه چه نوع محتوای رسانه های اجتماعی باعث افزایش بازدیدها فراتر از پایگاه فالوور فعلی شما می شود، خواهید شد.

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

نکته ششم
* اینستاگرام را به عنوان یک کانال خدمات مشتری در نظر بگیرید:
موفقیت در اینستاگرام بیشتر مستلزم آن است که با فالوورهای خود در تعامل باشید بجای اینکه صرفاً بخواهید محتوا را پخش کنید و امیدوار باشید که کسی آن را لایک کند! یکی از مؤلفه های مهم این ارتباط دو طرفه، نظارت بر دایرکت شما برای سؤالات، نظرات و درخواست‌های خدمات مشتری، پیشنهادات و انتقادات است. حساب های کسب و کار اینستاگرام به چند ویژگی دایرکت دسترسی دارند که مدیریت خدمات مشتری را آسان تر می‌کنند. ابتدا، صندوق ورودی شما به برگه های اصلی و عمومی تقسیم می شود تا ردیابی پیام های شما آسان تر شود. و دوم، می توانید پاسخ های ذخیره شده را برای سؤالات متداول ایجاد کنید تا از طریق میانبرهای صفحه کلید به آنها دسترسی داشته باشید. اگر واقعاً خدمات مشتری در اینستاگرام برایتان اهمیت دارد، ابزاری مانند Sparkcentral به شما امکان می دهد اینستاگرام را با CRM خود ادغام کنید.

کلام پایانی
امیدوارم مقاله آموزش اینستاگرام برای کسب و کار پاسخگوی نیازهای شما در این زمینه باشد