بدافزاری که می‌تواند خود را تحت عنوان گوگل کروم پنهان کند

آگاهی در برابر بدافزاری که می‌تواند خود را تحت عنوان مرورگر گوگل کروم پنهان کند

 

اینترنت می تواند فضای خطرناکی برای کسانی باشد که آگاه نیستند. عوامل تهدید کننده مختلفی وجود دارند که می خواهند داده های کاربران را برای اهداف مختلف بدزدند. به همین دلیل است که ایمن ماندن در هنگام مرور وب ضروری است. با این اوصاف، بدافزار جدیدی گزارش شده است که کاربران اندروید را هدف قرار می دهد و خود را تحت عنوان مرورگر گوگل کروم، یکی از محبوب ترین موتورهای جستجوی مورد استفاده در سراسر جهان، پنهان می کند. اگر شما هم کاربر معمولی گوگل کروم در یک دستگاه اندرویدی هستید، برای اطلاع از این بدافزار جدید و خطرناک، مقاله امروز سایت اپ ناب را دنبال کنید و برای محافظت از خود در برابر آن بدافزار اقدامات لازم را انجام دهید.

آگاهی در برابر بدافزاری که می‌تواند خود را تحت عنوان مرورگر گوگل کروم پنهان کند

بدافزاری که می‌تواند خود را تحت عنوان گوگل کروم پنهان کند

 

تحقیقات اخیر کارشناسان امنیت سایبری، تهدیدی مهم برای امنیت گوشی های هوشمند، به‌ویژه برای کاربران گوگل کروم در اندروید نشان می‌دهد. یک نسخه پیشرفته از بدافزار Android XLoader، مرتبط با عامل تهدید “Roaming Mantis” گزارش شده است و نگران کننده ترین بخش آن این است که می تواند خود را بدون دخالت کاربر اجرا کند.

طبق گزارش‌ها، این بدافزار از طریق پیامک‌های حاوی آدرس‌های اینترنتی کوتاه شده پخش می‌شود و کاربران را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که در آن از آنها خواسته می‌شود فایل نصب اندروید (APK) را برای برنامه‌ای بی‌ضرر برای موبایل دانلود کنند.

محققان McAfee، همانطور که توسط BleepingComputer گزارش شده است، تکامل این بدافزار را هشدار داده اند. این نوع جدید نه تنها می تواند به دستگاه ها نفوذ کند، بلکه می تواند پس از نصب به طور خودکار، خود را فعال کند. این بدافزار با تظاهر به «کروم» بودن، کاربران را فریب می دهد تا به آن امتیاز اجرای مداوم در پس زمینه گوشی را بدهند. همچنین از کاربران می‌خواهد که آن را به عنوان برنامه پیش‌فرض SMS تنظیم کنند. این بدافزار می‌تواند به‌طور خودکار اقدامات مخرب انجام دهد و اطلاعات حساسی مانند گذرواژه‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها، مخاطبین و جزئیات سخت‌افزاری حیاتی را در معرض خطر قرار دهد.

 

* چگونه در مقابل این بدافزار ایمن بمانیم؟

McAfee این موضوع را به گوگل گزارش کرده است، اما کاربران نیز می توانند اقدامات احتیاطی را انجام دهند. یکی از کارهایی که می توانید برای محافظت از دستگاه اندرویدی خود انجام دهید این است که مطمئن شوید Google Play Protect فعال است.

برای فعال کردن Google Play Protect در تلفن خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • فروشگاه Google Play را در دستگاه خود باز کنید.
  • روی عکس پروفایل خود در گوشه بالای صفحه کلیک کنید.
  • روی «Play Protect» ضربه بزنید.
  • در صفحه بعدی، «Turn on» را انتخاب کنید تا سرویس فعال شود.

علاوه بر این، از بازدید از وب سایت های غیر معتبر و دانلود هر چیزی از منابع غیر رسمی خودداری کنید. بهترین منبع برای دانلود نرم افزار جدید، وب سایت رسمی توسعه دهنده است. همچنین، اگر عاشق بازی آنلاین هستید، مراقب لینک های دانلود مختلفی باشید که مدام بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شوند.


نصب گوگل کروم