ویژگی جدید گوگل کروم برای مدیریت تب های غیرفعال

بزودی ویژگی جدید گوگل کروم برای مدیریت تب های غیرفعال ارائه می شود

 

کاربران اندروید گوگل کروم ممکن است به زودی ویژگی جدیدی را دریافت کنند که به آنها کمک می کند تجربه مرور خود را مدیریت کنند و از شلوغی بیش از حد تب های جلوگیری کنند. به‌روزرسانی‌های اخیر در پایگاه کد Chromium نشان می‌دهد که گوگل در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی ویژگی است که به‌طور خودکار برگه‌های غیرفعال را سازماندهی و مدیریت می‌کند.

بر اساس گزارش 9to5Google، این ویژگی که به طور موقت “Android Tab Declutter” نامیده می شود، به کاربران کمک می کند تا تجربه های مرور خود را با بایگانی و حذف خودکار برگه های غیرفعال بهتر کنند. اگرچه جزئیات دقیق عملکرد آن هنوز به طور کامل فاش نشده است، اما به نظر می رسد این ویژگی برگه هایی را هدف قرار می دهد که برای مدت زمان قابل توجهی فعال نبوده اند، در نتیجه به کاربران در حفظ یک پنجره مرور دقیق تر و کاهش تلاش دستی برای مدیریت و بستن تعداد زیادی کمک می کند.

در حال حاضر، گوگل کروم یک ویژگی برای بایگانی و از سرگیری برگه ها ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد برگه های غیرفعال را به طور موقت معلق کنند. با این حال، به زودی ویژگی “Tab Declutter” با خودکار کردن شناسایی و مدیریت برگه های غیرفعال، این عملکرد را بیشتر بهبود می بخشد و بنابراین دیگر نیازی به اعمال دستی نخواهد بود.

بزودی ویژگی جدید گوگل کروم برای مدیریت تب های غیرفعال ارائه می شود

بزودی ویژگی جدید گوگل کروم برای مدیریت تب های غیرفعال

 

طبق گزارش، این ویژگی، موارد زیر را ارائه می دهد:

بایگانی/حذف خودکار: کروم برگه هایی را که مدتی است بازدید نشده اند شناسایی می کند و به طور خودکار آنها را بایگانی یا حذف می کند.
احیای گذشته: کاربران احتمالاً این گزینه را خواهند داشت که بعداً این برگه ها را مجدداً بازیابی و بازیابی کنند، مشابه ویژگی مکث/رزومه برگه موجود.

در مورد در دسترس بودن، در حالی که این ویژگی هنوز برای آزمایش در دسترس نیست، گمانه‌زنی‌ها حاکی از راه‌اندازی احتمالی آن با کروم 125 است که در ماه مه 2024 پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است که برنامه‌های توسعه در معرض تغییر هستند، بنابراین این بازه زمانی آزمایشی است.

قابل ذکر است که این ویژگی اندروید منعکس کننده ابتکارات اخیر گوگل در دسکتاپ است. کروم M121 یک ابزار “سازمان تب” مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد که به طور خودکار برگه های مشابه را گروه بندی می کند و به کاربران در مدیریت موثرتر جلسات مرور خود کمک می کند.

ویژگی جدید “Tab Declutter” گامی مهم به سمت یک تجربه مرور سازمان‌یافته‌تر و متمرکز بر کاربر در دستگاه‌های اندرویدی است. همانطور که اتوماسیون به طور فزاینده ای در ساده سازی فعالیت های روزانه یکپارچه می شود، کاربران می توانند منتظر آینده ای باشند که در آن مدیریت برگه ها هم ساده و هم کارآمد باشد.