منع اسکرین شات از عکس پروفایل در واتساپ

کاربران از گرفتن اسکرین شات از عکس های پروفایل در واتساپ منع شدند

 

همانطور که می دانید عکس های پروفایل در واتساپ یک راه عالی برای ابراز وجود و کمک به دیگران برای شناسایی شما در برنامه است. با این حال، آنها همچنین می توانند دانلود شوند و توسط دیگران برای اهداف مخرب مورد سوء استفاده قرار گیرند. برای حل این مشکل، واتساپ تقریبا نیم دهه پیش قابلیت دانلود تصاویر پروفایل را حذف کرد. اما هنوز هم می توانید اسکرین شات آنها را بگیرید. با آخرین نسخه بتا، واتساپ در حال ارائه راه حلی برای این معضل است.

کاربران از گرفتن اسکرین شات از عکس های پروفایل در واتساپ منع شدند

همانطور که توسط WABetaInfo گزارش شد، آخرین نسخه بتای WhatsApp برای اندروید تغییرات اساسی مرتبط با حریم خصوصی را به همراه داشته است. این برنامه اکنون گرفتن اسکرین شات از عکس پروفایل کاربر را محدود می کند. این تغییر یک لایه امنیتی قوی را اضافه می کند که از ذخیره عکس پروفایل شما بدون رضایت شما توسط دیگران جلوگیری می کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/prohibition-of-screenshots-from-the-profile-picture-on-whatsapp-1.jpg

همانطور که در تصویر بالا می بینید، هر زمان که فردی بخواهد از عکس پروفایل عکس بگیرد، یک اعلان با محتوای”به دلیل محدودیت های برنامه نمی توان اسکرین شات گرفت” دریافت می کند. این امر باعث می شود که کاربران از تلاش برای ذخیره تصاویر پروفایل سایر کاربران مایوس شوند.

منع اسکرین شات از عکس پروفایل در واتساپ

این یک گام بزرگ به سمت حفظ حریم خصوصی کاربر در برنامه است زیرا اشتراک گذاری و استفاده نادرست از عکس های پروفایل یکی از مشکلات رایج برای تعداد زیادی از کاربران واتساپ بوده است. این شکاف به سایر گروه های مخرب اجازه می داد تا سایر کاربران را آزار دهند یا هویت جعلی ایجاد کنند. این ویژگی جدید نه تنها حریم خصوصی کاربر را در برنامه بهبود می‌بخشد، بلکه اشتراک‌گذاری غیرمجاز عکس‌های پروفایل افراد را نیز کاهش می‌دهد.

اما این ویژگی هرگز بی‌خطا نخواهد بود، زیرا افراد همچنان می‌توانند با استفاده از گوشی دیگری از عکس‌های پروفایل عکس یا ویدیو بگیرند. با این وجود، مسدود کردن امکان اسکرین شات از تصاویر نمایه دیگران، اقدام درستی برای متوقف کردن کلاهبرداران و عوامل مخرب است. این به روز رسانی در حال حاضر برای کاربران منتخب فعال است. سایر کاربران باید مدتی منتظر بمانند زیرا به‌روزرسانی در هفته‌های آینده برای همه کاربران عرضه می‌شود.


دانلود واتساپ جدید