کد محرمانه در قفل چت واتساپ

واتساپ برای حفظ حریم خصوصی بهتر، کد محرمانه را به قفل چت اضافه می کند

 

واتساپ بزودی بروزرسانی دیگری را ارائه می کند و ویژگی جدیدی به نام کد محرمانه Secret Code را معرفی می کند که امنیت قابلیت قفل چت Chat Lock را که قبلا منتشر شده بود، افزایش می‌دهد. با استفاده از هر دو با هم، شما اساساً دو لایه امنیتی برای مکالمات خصوصی خود دارید. با این قابلیت جدید واتساپ، شما می توانید یک رمز عبور سفارشی برای چت های قفل شده خود تعیین کنید. اما، این یک نوع رمز عبور متفاوت است، برخلاف ویژگی قفل چت قبلی که به Face ID، رمز عبور یا اثر انگشت شما متکی بود.

پس از تنظیم یک کد محرمانه، دسترسی یک کاربر غیرمجاز به چت های قفل شده شما دشوارتر می شود. برای دسترسی به چت های قفل شده، باید کد محرمانه را در نوار جستجوی واتساپ وارد کنید. مکالمات خصوصی و قفل شده شما تنها پس از انجام این کار دوباره ظاهر می شوند. کد محرمانه شما می تواند یک عبارت، ایموجی یا ترکیبی از هر دو باشد. اما قبل از دسترسی به چت های مخفی خود باید آن را وارد کنید. علاوه بر این، اگر آن تنظیمات را دارید، باید رمز عبور واقعی قفل چت را نیز وارد کنید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/12/secret-code-in-whatsapp-chat-lock-cover.jpg

 

قابلیت کد محرمانه در قفل چت واتساپ

متا قبلاً قابلیت قفل چت را در واتساپ معرفی کرده بود تا بتوانید مکالمات شخصی را با رمز عبور، شناسه چهره یا اثر انگشت قفل کنید. می‌توانید قفل چت را در واتساپ در اندروید و iOS تنها در چند مرحله راه‌اندازی کنید. برای کسانی که نمی‌دانند، وقتی قفل چت را برای مکالمه در واتساپ فعال کنید، اعلان‌های آن مکالمات پیام یا اطلاعات تماس را نشان نمی‌دهند. ویژگی قفل چت کافی به نظر می رسید و کد محرمانه کمی بیش از حد امنیت را به ارمغان می آورد.

با این حال، امنیت بهتر چیزی است که امروزه بسیاری از کاربران خواستار آن هستند. امنیت بهتر و ویژگی های افزایش حریم خصوصی بسیار مورد قدردانی قرار می گیرد. واتساپ را روی گوشی خود چک کنید، شاید قبلاً آن را دریافت کرده باشید! اما اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، نگران نباشید زیرا متا نیز تأیید کرده است که «در ماه های آینده، [Chat Lock] در سطح جهانی در دسترس خواهد بود»


دانلود واتساپ