عدم پشتیبانی از برخی گوشی ها توسط واتساپ

عدم پشتیبانی از برخی گوشی ها توسط واتساپ

 

واتس اپ پشتیبانی از بیش از 25 مدل تلفن قدیمی از اپل، سامسونگ، سونی و سایر برندها را متوقف می کند تا بر توسعه ویژگی های جدید برای دستگاه های جدید تمرکز کند. در واقع واتساپ از 24 اکتبر 2023 روی برخی از گوشی‌های اندرویدی و آیفون قدیمی تر کار نمی کند. طبق گفته این پلتفرم، می‌خواهد بر روی توسعه ویژگی‌های جدید برای کاربران در نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل و همچنین بهره‌گیری از جدیدترین‌ها تمرکز کند.

ویژگی های امنیتی و پیشرفت های تکنولوژیکی بنابراین به منظور تمرکز بر روی جدید، پشتیبانی از برخی از مدل‌های قدیمی گوشی‌های هوشمند که بر روی سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.1 و بالاتر اجرا می شدند، پایان یافت. طبق اعلام واتساپ” “برای اینکه انتخاب کنیم از چه چیزی پشتیبانی نکنیم، ما هر ساله ، مانند سایر شرکت های فناوری، به این می پردازیم که کدام دستگاه ها و نرم افزارها قدیمی ترین هستند و کمترین تعداد کاربران را دارند. این دستگاه ها همچنین ممکن است آخرین به روز رسانی های امنیتی را نداشته باشند، یا ممکن است فاقد عملکرد مورد نیاز برای اجرای واتساپ است.”

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/11/some-phones-are-not-supported-by-whatsapp-cover.jpg

عدم پشتیبانی از برخی گوشی ها توسط واتساپ

 

* لیست گوشی هایی که واتساپ از آن ها پشتیبانی نمی کند

Samsung Galaxy S2
Nexus 7
iPhone 5
iPhone 5c
Archos 53 Platinum
Grand S Flex ZTE
Grand X Quad V987 ZTE
HTC Desire 500
Huawei Ascend D
Huawei Ascend D1
HTC One
Sony Xperia Z
LG Optimus G Pro
Samsung Galaxy Nexus
HTC Sensation
Motorola Droid Razr
Sony Xperia S2
Motorola Xoom
Samsung Galaxy Tab 10.1
Asus Eee Pad Transformer
Acer Iconia Tab A5003
Samsung Galaxy S
HTC Desire HD
LG Optimus 2X
Sony Ericsson Xperia Arc3

با این حال، قبل از پایان پشتیبانی، واتساپ به کاربران اطلاع داد و به آنها یادآوری کرد که دستگاه خود را برای ادامه استفاده از واتس اپ ارتقا دهند. اما پس از 24 اکتبر، توسعه دهندگان واتساپ ارائه پشتیبانی فنی و به روز رسانی را متوقف کردند. این بدان معناست که سیستم‌عامل دستگاه دیگر به‌روزرسانی خودکار، وصله‌ها، رفع‌های امنیتی، رفع اشکال‌ها یا ویژگی‌های جدید را دریافت نخواهد کرد. اگر به‌روزرسانی‌ها دریافت نشوند، سیستم عامل همچنان کار می‌کند، اما هدف آسان‌تری برای هکرها و بدافزارها خواهد بود.

قابل ذکر است که اکثر گوشی هایی که دیگر توسط واتساپ پشتیبانی نمی شوند، مدل های قدیمی هستند که امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. با این حال، اگر هنوز یکی از این گوشی ها را دارید، باید آن را به یک دستگاه جدیدتر ارتقا دهید. این به این دلیل است که بسیاری از برنامه ها، از جمله واتساپ، از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نمی کنند.


دانلود واتساپ