بهترین ویژگی های اندروید 14

بهترین ویژگی های موجود در اندروید 14

 

چند نسخه اخیر اندروید با ارتقاء های زیادی همراه بوده است. برای مثال اندروید 12 قابلیت Material You را معرفی کرد که تغییرات مورد نیاز در رابط کاربری را به ارمغان آورد. همچنین اندروید 13 نسبت به اندروید 12 بهبودهایی در کیفیت زندگی اضافه کرد و آن را به تجربه ای زیباتر تبدیل کرد. ممکن است اندروید 14 مانند اندروید 13 یک ارتقاء جدید با خود بیاورد، اما در مورد اینکه چقدر تغییرات داخلی برای بهبود تجربه کلی اندروید دارد، شگفت زده خواهید شد. در این مقاله قصد داریم بهترین ویژگی های اندروید 14 را مورد بررسی قرار دهیم.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/the-best-features-of-android-14-cover.jpg

1. انتخابگر عکس
در حالت عادی اگر بخواهید یک عکس را در برنامه ای آپلود کنید، برنامه از شما درخواست دسترسی به کل گالری شما را می کند. این باعث نگرانی در مورد حریم خصوصی می شود زیرا اجازه دادن به یک برنامه برای دسترسی به گالری شما اقدام عاقلانه ای نیست. اندروید 14 با استفاده از قابلیت انتخابگر عکس Photo Picker این مشکل را حل می کند. این یک ویژگی جدید است که به شما امکان می دهد بدون اینکه برنامه به گالری شما دسترسی داشته باشد، فقط عکس خاصی را انتخاب کنید. پس از انتشار اندروید 14 برای عموم، برنامه های اندروید به زودی باید از Photo Picker API استفاده کنند.

2. اعلان چشمک زن
فعال کردن قابلیت اعلان چشمک زن Notification Flashes برای افرادی که معمولاً گوشی خود را در محیطی پر سر و صدا قرار می دهند و بخاطر همین نمی توانند صدای اعلان را بشنوند یا برای افرادی که دارای مشکلات شنوایی هستند بسیار مفید است.

بهترین ویژگی های اندروید 14

 

3. بهبود دوربین و عمر باتری
بهبودهای کلی کیفیت زندگی (QoL) همیشه در نسخه های جدید اندروید ارائه می شوند، و همین مورد در اندروید 14 نیز صدق می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که اندروید 14 برای مصرف باتری بهینه تر است و بهبود کیفیت زیادی هم در رابط کاربری وجود دارد. تا اطمینان حاصل شود که کاربران تجربه روان تری دارند. همچنین اندروید 14 افزونه های دوربین جدیدی را اضافه می کند که به کاهش زمان پردازش و افزایش کیفیت تصاویر کمک می کند. این ویژگی در دستگاه هایی که از تراشه Tensor G2 استفاده می کنند بیشتر قابل توجه می باشد.

4. سفارشی سازی صفحه قفل
یکی از ویژگی‌های اصلی اندروید 14 امکان سفارشی سازی قسمت های مختلف سیستم عامل است. سفارشی سازی صفحه قفل، همانطور که از نام آن پیداست، به شما این امکان را می دهد که ظاهر قفل خود را تغییر دهید. این شامل تغییر ظاهر ساعت در صفحه قفل و سفارشی کردن میانبرهای برنامه است که در گوشه های پایین صفحه قفل شما نشان داده می شود.

5. جفت سازی اپلیکیشن ها
همانطور که از نام آن پیداست، جفت سازی اپلیکیشن ها App Pair به شما این امکان را می دهد که از برنامه ها به صورت جفتی، در دو صفحه استفاده کنید و آن‌ها را با هم کوچک یا حداکثر کنید. این ویژگی ممکن است برای گوشی های هوشمند مفید به نظر نرسد، اما برای تبلت ها بسیار کاربردی است.

بهترین ویژگی های اندروید 14

 

6. تاریخ ساخت گوشی
با اندروید 14، اکنون می توانید ببینید که گوشی شما در چه سالی تولید شده است. شما سال ساخت را در کنار نسخه سخت افزار، شماره سریال و مدل خواهید دید. این ویژگی می تواند هنگام خرید دستگاه های تعمیری یا استفاده شده که بسته بندی خود را ندارند، مفید باشد.

7. تأیید خودکار باز کردن قفل
شما حتما دردسر فشار دادن دکمه “تیک” پس از وارد کردن رمز عبور برای باز کردن قفل دستگاه را به خاطر دارید. اندروید 14 ویژگی تأیید خودکار باز کردن قفل را ارائه می کند. با این ویژگی دستگاه شما را با رمز عبور درست بدون فشار دادن هیچ دکمه ای باز می کند.

8. تنظیم جداگانه حجم صدای اعلان و زنگ تماس
اگر از نسخه های قبلی اندروید استفاده می کردید، ممکن است به یاد داشته باشید که یک تنظیم حجم صدای یکسان برای صدای زنگ و اعلان وجود داشت. که وضعیت عجیبی ایجاد می‌کرد که در آن اگر می خواستید گوشی شما با صدای کمی زنگ بخورد، این تنظیم روی اعلان های شما نیز انجام می‌شد، که باعث می شد شما از آن مطلع نشوید. اندروید 14 این مشکل را با جدا کردن تنظیم حجم صدای زنگ تماس و نوتیفیکیشن حل می کند.

بهترین ویژگی های اندروید 14

 

9 . ایموجی، هوش مصنوعی و تصاویر پس زمینه سینمایی
سفارشی سازی همیشه نقطه قوت اندروید بوده است و افزودن تصاویر پس زمینه ایموجی، هوش مصنوعی و والپیپر های سینمایی آن را حتی بیشتر قابل شخصی سازی می کند. انتخابگر تصویر زمینه ایموجی به شما امکان می دهد چند ایموجی و یک رنگ غالب را انتخاب کنید،سپس آن ها باهم ترکیب شده و یک تصویر زمینه جذاب با ایموجی مورد علاقه شما ایجاد می کند. تصاویر پس زمینه سینمایی نیز به شما امکان می دهد عکسی را انتخاب کنید که این ویژگی بعداً با استفاده از هوش مصنوعی به آن عمق و جلوه فوق العاده اضافه می کند. از این رو، هر زمان که دستگاه خود دهید، والپیپر نیز حرکت می کند.

10. شبیه سازی یا کلون کردن برنامه
شبیه سازی برنامه یکی از مورد انتظارترین ویژگی های اندروید است. دیگر زمانی که مجبور بودید ابزارهای شبیه سازی برنامه استفاده کنید، گذشته است، گوگل یک ابزار اصلی شبیه سازی برنامه ها را در اندروید 14 اضافه می کند. به عنوان مثال، اگر یک گوشی با دو سیم کارت دارید و می خواهید همزمان از دو حساب واتساپ استفاده کنید، می توانید برنامه واتساپ را کلون یا شبیه سازی کنید. از طریق سیم کارت ثانویه خود وارد شوید و در عین حال دو حساب واتساپ در حال اجرا داشته باشید.


دانلود گوگل جدید