قابلیت جدید گوگل پلی برای دانلود همزمان چندین برنامه

کاربران به زودی از قابلیت جدید گوگل پلی برای دانلود چندین برنامه به طور همزمان بهره مند می شوند

 

گوگل پلی به عنوان یک مرکز برای کاربران اندروید عمل می کند و دارای کتابخانه عظیمی از برنامه ها و بازی ها است. این برنامه مفید به کاربران اجازه می‌دهد تا دانلود، به‌روزرسانی و حتی توصیه‌هایی برای برنامه ها و بازی ها بر اساس سلیقه و علایقشان ارائه کنند. با اینکه گوگل پلی به طور کلی ایمن است، اما یک مشکل وجود دارد، آن هم عدم امکان دانلود همزمان چندین برنامه است. در عوض، زمانی که چندین دانلود یا بارگیری انتخاب می‌شود، گوگل پلی، دانلودها را حتی با اتصالات اینترنت سریع مانند Wi-Fi یا 5G در فهرستب به صورت تعلیق قرار می‌دهد، که باعث شده کاربران از شرکت درخواست کنند تا به زودی به این مشکل رسیدگی کند. با این حال، به نظر می رسد که سرانجام انتظارات به پایان رسیده است.

گوگل اکنون در حال آزمایش روشی برای کاهش زمان به‌روزرسانی برنامه از طریق دانلود همزمان به جای سیستم فعلی است. طبق گفته AssembleDebug (از طریق TheSpAndroid)، که ویژگی‌های برنامه Google را پیگیری می‌کند، این شرکت در حال حاضر روی به‌روزرسانی جدیدی کار می‌کند که امکان دانلود همزمان در فروشگاه Play را فراهم می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که با آخرین به روز رسانی گوگل پلی، نسخه 40.0.13، گوگل روی نصب های همزمان تمرکز کرده است. این به‌روزرسانی حاوی پرچم‌های آزمایشی است که وقتی فعال می‌شوند، دانلود های همزمان را فعال می‌کنند. در انتهای این مقاله سایت اپ ناب، لینک مربوط به دانلود برنامه گوگل پلی در دسترس است

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2024/03/the-new-feature-of-google-play-to-download-multiple-apps-at-the-same-time-cover.jpg

قابلیت جدید برنامه گوگل پلی برای دانلود همزمان چندین برنامه و بازی

هرچند که این ویژگی مفید است، اما محدودیت هایی نیز وجود دارد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ممکن است Google نصب‌های همزمان را به به‌روزرسانی‌های برنامه در بخش «مدیریت برنامه‌ها و دستگاه» گسترش ندهد. انتخاب دکمه‌های «به‌روزرسانی همه» یا «به‌روزرسانی» برنامه‌های جداگانه احتمالاً منجر به به‌روزرسانی‌های متوالی، یک برنامه در یک زمان می‌شود. علاوه بر این، گوگل محدودیت پیش فرض دو دانلود همزمان را تعیین کرده است. با این حال، این محدودیت قابل تنظیم است و می توان آن را از دو بار به پنج بار افزایش داد.

علاوه بر این، امکان مدیریت دانلودهای همزمان، به ویژه برای به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تر، ممکن است در دستگاه‌های قدیمی‌تر محدود باشد. این نشان می دهد که نیاز به آزمایش بتا بیشتر قبل از عرضه عمومی است. با وجود این، ویژگی دانلودهای همزمان این نوید را می دهد که به روز رسانی خوشایندی برای کاربران اندروید باشد. ورود آن نشان‌دهنده یک پیشرفت هیجان‌انگیز است و اندروید را با ویژگی‌ای که قبلاً در فروشگاه App Apple در دسترس است، مطابقت می‌دهد. این عملکرد در نهایت منجر به تجربه کارآمدتر و کاربرپسندتر هنگام مدیریت برنامه‌ها در فروشگاه گوگل پلی می‌شود.

جالب اینجاست که این اولین بار نیست که گوگل شایعه ای برای ارائه قابلیت دانلود همزمان ایجاد می کند. چند سال پیش، بسیاری از کاربران Reddit پیشنهاد کردند که Play Store در حال تلاش برای معرفی یک ویژگی نصب همزمان است. متأسفانه، این قابلیت هرگز برای همه کاربران محقق نشد و بسیاری را ناامید کرد. با این حال، به نظر می رسد گوگل در نهایت تصمیم گرفته است تا آنچه را که کاربران نیاز دارند ارائه دهد و تجربه کلی در گوگل پلی را بهبود بخشد.


دانلود گوگل پلی