امکان تغییر ربات چت هوش مصنوعی گوگل به نام جمینی

این امکان وجود دارد که گوگل به زودی ربات چت هوش مصنوعی خود را به نام جمینی تغییر دهد

 

هفته گذشته گوگل قابلیت تولید تصویر را برای ربات چت هوش مصنوعی Bard خود منتشر کرد. مشابه با تولید تصویر هوش مصنوعی در Copilot مایکروسافت، Google’s Bard همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با دادن اعلان های متنی در چت بات، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنند. اکنون، پس از تولید تصویر، ظاهراً گوگل قصد دارد نام چت بات خود یعنی Bard را به جمینی Gemini تغییر دهد. مشابه این کار را مایکروسافت انجام داد که ربات چت هوش مصنوعی خود یعنی Bing را به Copilot تغییر داد.

توسعه‌دهنده ای به نام Dylan Roussel در پلتفرم X (توییتر سابق)، تغییرات جدیدی را توسط گوگل فاش کرد که ظاهراً شامل لیستی از به‌روزرسانی‌هایی است که گوگل برای ربات چت هوش مصنوعی Google Bard خود در نظر گرفته است. با توجه به اسکرین شات تغییرات، به روز رسانی ها در تاریخ 7 فوریه منتشر می شوند و پس از انتشار، شامل تعویض نام Bard با Gemini می شود.

این حرکت با برنامه گوگل برای ادغام مدل LLM Gemini در بین محصولات مطابقت دارد. قابل ذکر است که جمینی مدل هوش مصنوعی Bard است، بنابراین ممکن است گوگل تصمیم بگیرد مدل هوش مصنوعی جمینی خود را به طور کلی تقویت کند.

این امکان وجود دارد که گوگل به زودی ربات چت هوش مصنوعی خود را به نام جمینی تغییر دهد

امکان تغییر ربات چت هوش مصنوعی گوگل به نام جمینی

 

همراه با تغییر نام تجاری، اسکرین شات تغییرات همچنین نشان می دهد که گوگل ممکن است یک ویژگی پولی «پیشرفته» را ارائه کند که توسط Gemini Ultra طراحی شده است. همانطور که OpenAI مدل پیشرفته زبان بزرگ GPT-4 خود را با اشتراک پولی به کاربران ارائه می دهد، گزارش شده است که گوگل در حال برنامه ریزی برای معرفی نسخه پیشرفته Gemini با هزینه اشتراک است. نسخه پیشرفته قابلیت‌های چند وجهی پیشرفته، پشتیبانی کدنویسی بهبود یافته و توانایی کاوش و تجزیه و تحلیل فایل‌ها و اسناد در عمق بیشتر را معرفی می‌کند.

گوگل سال گذشته LLM Gemini خود را راه اندازی کرد که شامل سه نسخه Gemini Nano، Gemini Pro و Gemini Ultra بود. به گفته گوگل، مدل LLM آن قادر به انجام کارهای پیچیده مانند استدلال منطقی، کدنویسی، پیروی از دستورالعمل های ظریف و همکاری خلاقانه است.

امکان تغییر ربات چت هوش مصنوعی گوگل به نام جمینی

اما این همه ماجرا نیست. گوگل همچنین قصد دارد اپلیکیشن اختصاصی جمینی Gemini را برای کاربران گوشی های هوشمند راه اندازی کند. Gemini یک برنامه جدید از گوگل است که به شما امکان می دهد از هوش مصنوعی گوگل در تلفن خود برای کارهای مختلف مانند یادگیری، نوشتن و برنامه ریزی استفاده کنید. جمینی با سایر سرویس‌های Google مانند Gmail، Maps و YouTube کار خواهد کرد. کاربران اندروید یک برنامه جداگانه برای Gemini دریافت خواهند کرد، در حالی که کاربران iOS ممکن است بتوانند از طریق برنامه Google به آن دسترسی داشته باشند.

با توجه به تغییرات لو رفته گوگل، این برنامه تنها در برخی از دستگاه ها در دسترس خواهد بود. Gemini همچنین از زبان های بیشتری از جمله ژاپنی، کره ای و انگلیسی در اکثر نقاط جهان به جز برخی از کشورها و مناطق اروپایی پشتیبانی می کند. گوگل همچنین قصد دارد به زودی کشورها و زبان های بیشتری را به Gemini اضافه کند.


دانلود نرم افزار هوش مصنوعی فارسی برای اندروید