تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster

آموزش تنظیمات خروجی گرفتن ویدیو در برنامه KineMaster

 

اگر با برنامه KineMaster فیلم تولید یا ویرایش می کنید، مطمئناً با صفحه نهایی روبرو شده اید. با وجود داشتن تنها سه گزینه، این تنظیمات خروجی ویدیو معمولاً گیج کننده هستند. این مقاله برای شماست! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster، ادامه مطلب را بخوانید.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/11/video-exporting-setting-in-kinemaster-cover.jpg

تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster

 

* تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster
گاهی در ویرایش ویدیو، تنظیمات پیش‌فرض بیش از لازم هستند. مانند اکثر پلتفرم‌ها، KineMaster بهترین ویژگی‌ها را برای سازگاری با اکثر دستگاه‌ها و بیشتر سایت‌ها دارا می باشد. اگر می خواهید راح تر با محتوای ویدیویی خود کار کنید، باید از تنظیمات خروجی برنامه آگاه باشید.

خروجی گرفتن یک ویدیو در برنامه KineMaster شامل تبدیل محتوای شما به محتوایی است که می تواند در چندین پلتفرم به اشتراک گذاشته و آپلود شود. درک این ویژگی ها به شما کمک می کند تا یک خروجی با کیفیت عالی را داشته باشید. در ادامه پنج تنظیم اصلی کاین مستر که باید هنگام ذخیره ویدیو به آنها توجه کنید، فهرست شده است.

1- Frames Per Second (فریم بر ثانیه)
اگر می خواهید کیفیت ویدیوی خود را بهبود ببخشید و به نوبه خود، بیننده YouTube خود را افزایش دهید، باید مطمئن شوید که مقادیر فریم در ثانیه شما عالی است. نرخ فریم خوب به مخاطبان شما اطمینان می دهد که از روان بودن پخش لذت می برند. مقدار FPS بین 25 تا 30 عالی است. اما توجه داشته باشید که اگر رقم بالاتری تعیین کنید، خروجی ویدیوی شما حتی بیشتر طول می کشد و بالعکس. بالاترین نرخ فریم در KineMaster مقدار 60 است.

تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster

 

2- Resolution (وضوح)
تنظیم وضوح یا رزولوشن ویدیو، بزرگترین عامل تعیین کننده کیفیت ویدیو شما در حین و پس از خروجی است. رزولوشن بالاتر جزئیات تصویر بیشتری را ارائه می دهد، در حالی که روزولوشن کمتر کنتراست کمتری را ارائه می دهد. این بدان معنی است که در محتوای نمایش داده شده نیز وضوح کمتری وجود دارد. KineMaster تنظیمات مختلف خروجی رزولوشن را برای انتخاب شما فراهم می کند که شامل مقادیر زیر است:

360p
480p
540p
720p (HD)
1080p (Full HD)
2160p (4K or UHD)

اکثر پلتفرم های آنلاین، 1080p را می پذیرند زیرا تعادل خوبی بین کیفیت و اندازه ارائه می دهد. توجه داشته باشید که KineMaster از وضوح QHD و 1440p پشتیبانی نمی کند. اگر می خواهید همیشه از رزولوشن بالا لذت ببرید، کارهایی که باید انجام دهید به شرح زیر است:

1- برنامه کاین مستر را باز کنید و روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا “تنظیمات” باز شود.
2- گزینه Device Performance Information را انتخاب کنید.
3- سپس در قسمت Maximum supported video quality شما حداکثر کیفیت ویدیوی پشتیبانی شده را خواهید دید.

به خاطر داشته باشید که این نوع تنظیم خروجی بستگی به این دارد که فضای ذخیره سازی گسترده تر و پهنای باند بهتری داشته باشید.

تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster

 

3- Bitrate (نرخ بیت)
این مقدار، تعداد بیت ها در ثانیه را در ویدیوی شما نشان می دهد. در واقعنرخ انتقال داده برای محتوای شما را نشان می دهد. در KineMaster، متریک مورد استفاده برای میزان بیت مگابیت بر ثانیه (Mbps) است. هر تنظیم رزولوشن در برنامه دارای مقدار بیت ریت ایده‌آل است که کیفیت ویدیویی عالی را تضمین می‌کند که شامل مقادیر زیر است:

720p (HD): 5-8 Mbps
1080p (Full HD): 8-12 Mbps
2160p (4K or UHD): At least 35Mbps

4- File Format (فرمت فایل)
فرمت فایل های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها در KineMaster برای خروجی گرفتن ویدیوی خود استفاده کنید. این فرمت ها شامل MP4، MKV، و MOV است. MP4 به دلیل سازگاری بین پلتفرم بالا، محبوب ترین فرمت است. با این حال، می‌توانید بقیه فرمت هایKineMaster را برای پروژه‌هایی با الزامات منحصربه‌فرد بررسی کنید.

5- Audio Settings (تنظیمات صدا)
همچنین می توانید تنظیمات صوتی خود را در حین خروجی ویدیو تنظیم کنید. شما همچنین می توانید بر اساس نیازهای پروژه ویدیویی خود، بین ویژگی های میزان بیت صدا، استریو و تک خروجی انتخاب کنند. مطمئن شوید که تنظیمات صوتی که انتخاب می‌کنید یک تجربه صوتی و تصویری متعادل ایجاد می‌کنند.

تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster

 

* بهترین روش های تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster
هر سازنده محتوای ویدیویی می‌خواهد مطمئن شود که کیفیت ویدیوی آنها پس از خروجی صدا است. استفاده از تنظیمات خروجی صحیح برای اطمینان از بالا بودن کیفیت ویدیوی شما و حفظ آن در کل فرآیند ضروری است. این نیز برای اطمینان از سازگاری دستگاه در پلتفرم های مختلف ضروری است. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی صادرات ویدیو خود انجام دهید.

1- نسبت ابعاد را حفظ کنید
هر پلتفرمی در شبکه های اجتماعی دارای نسبت ابعادی برای آپلود ویدیو است. استفاده از تنظیمات اشتباه در حین خروجی، کیفیت ویدیو را مخدوش می کند. KineMaster گزینه هایی را برای حفظ یا تغییر نسبت تصویر با توجه به نیازها و ترجیحات شما ارائه می دهد.

2- تنظیمات مختلف خروجی را امتحان کنید
اگر محتوای ویدیویی شما به شما امکان انعطاف پذیری می دهد، ایده هوشمندانه ای است که تنظیمات مختلف را برای تعیین بهترین آنها امتحان کنید. این را می توان با تعادل بین کیفیت، اندازه و سازگاری تعیین کرد.

تنظیمات خروجی ویدیو در برنامه KineMaster

 

3- دموگرافیک ایده آل خود را ارزیابی کنید
کاربرانی را که هدف خود قرار می‌دهید عمدتاً ویدیوها را از طریق گوشی های همراه تماشا می‌کنند. به این ترتیب، باید تنظیمات خروجی خود را به گونه ای تنظیم کنید که با گوشی ها هماهنگ باشد. اگر ویژگی‌های انتخاب‌شده با گوشی ها سازگار نباشند، احتمالاً بازدیدتان را از دست خواهید داد. ضروری است که سازندگان محتوا، پلتفرم های شبکه اجتماعی و دستگاه‌هایی را که مخاطبانشان استفاده می‌کنند در نظر بگیرند و تنظیمات خروجی را در صورت لزوم تنظیم کنند.

4- حجم فایل خود را درنظربگیرید
فایل‌های ویدیویی بزرگ معمولاً برای آپلود و اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌ها چالش برانگیز هستند. ویدیو ها همچنین برای دستیابی به کیفیت بالا به نرخ بیت، نرخ فریم و وضوح بالاتر نیاز دارند. به عبارت ساده، خروجی مدت زمانی بیشتری طول می کشد. کاربران KineMaster باید از حجم فایل ویدیو آگاه باشند تا ضمن حفظ کیفیت بالا، از قابلیت مدیریت آن اطمینان حاصل کنند. تنظیم میزان بیت یا فشرده سازی ویدیو یک راه عالی برای کاهش ظرفیت بدون افت کیفیت است.


دانلود برنامه KineMaster