تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس چیست

تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس چیست؟

 

تلگرام یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسانی است که برای اندروید، آی او اس، ویندوز، mac و لینوکس در دسترس است. برنامه تلگرام به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از سرویس‌های ابری چت کنند، تماس بگیرند و پیام های چند رسانه ای مانند عکس‌ها، ویدیوها، صدا، استیکرها و فایل ها را به اشتراک بگذارند.

تلگرام با 200 میلیون کاربر فعال ماهانه که به طور مداوم در حال افزایش است، جای خود را در اکوسیستم شبکه های اجتماعی پیدا کرده است. اما در چند سال گذشته جایگزینی قدرتمند برای اپلیکیشن رسمی تلگرام، به نام تلگرام ایکس، توسعه یافته است که آن نیز به طور فزاینده ای محبوبیت پیدا کرده است. چهار سال پس از تأسیس تلگرام توسط نیکولای و پاول دوروف، که قبلاً شبکه اجتماعی روسی VK را تأسیس کرده بودند، تلگرام ایکس متولد شد.

در واقع بنیانگذاران تلگرام مسابقه ای برای توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی ترتیب دادند که تلگرام ایکس حاصل این رقابت بود. هدف از ساخت تلگرام ایکس، تقویت تلگرام اصلی از نظر سرعت، سهولت استفاده، کیفیت انیمیشن ها و تجربه کاربری است. ما امروز در این مقاله به بررسی تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس خواهیم پرداخت.

تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس چیست

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/what-is-the-difference-between-telegram-and-telegram-x-cover.jpg
* تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس

تلگرام ایکس سریعتر است و انرژی کمتری نسبت به برنامه اصلی مصرف می کند. همچنین طراحی شیک جدیدی دارد و از حالت بدون حباب برای چت پشتیبانی می کند. در حالت بدون حباب، عکس‌ها تمام عرض صفحه را می‌گیرند و فضای بیشتری برای مکالمات وجود دارد.

تلگرام ایکس همچنین قابلیت پیش نماید چت را ارائه می کند که با لمس و نگه داشتن روی هر چت، به کاربر امکان می دهد بدون باز کردن آن، محتوای چت را بصورت پیش نمایش مشاهده کند. حتی می توانید یک پیام را با کشیدن انگشت به سمت راست، فوروارد کنید. این برنامه همچنین دارای یک پخش کننده موسیقی و منوی پیوست است که با طراحی مجدد و با کمک صفحات پروفایل بهینه، دسترسی سریع تری به رسانه های مشترک را فراهم می کند.

وقتی اپلیکیشن تلگرام ایکس را باز می کنید، متوجه می شوید که رابط کاربری آن با اپلیکیشن اصلی تلگرام متفاوت است. با تلگرام ایکس، تماس ها و مکالمات شبیه به نحوه نمایش آنها در واتساپ، بصورت تب های جداگانه ظاهر می شوند. همه چیز در همان رابط برنامه تلگرام ظاهر می شود و برای دسترسی به تب تماس ها باید روی نماد سه خط افقی در بالا کلیک کنید.

اپلیکیشن تلگرام و تلگرام ایکس گزینه های عالی برای برقراری ارتباط امن هستند. اکثر کاربران به نسخه اصلی تلگرام عادت دارند. با این حال، تلگرام ایکس ویژگی های پیشرفته و جالب تری را ارائه می دهد.

ما در سایت اپ ناب نسخه جدید هر دو اپلیکیشن تلگرام اصلی و تلگرام ایکس را قرار دادیم که می توانید از لینک های زیر دانلود نمایید.

دانلود تلگرام اصلی

دانلود تلگرام ایکس