استفاده واتساپ از فضای ذخیره سازی درایو گوگل برای ذخیره بکاپ

واتساپ اکنون از فضای ذخیره سازی گوگل درایو برای ذخیره بکاپ چت در گوشی های اندرویدی استفاده می کند

 

متا اخیراً طیف وسیعی از ارتقاء و تغییرات را در واتساپ ارائه کرده است. یکی از این تغییرات مهم، ذخیره سازی بکاپ چت است. از ژانویه 2024، برای بکاپ گیری از چت دیگر از فضای اختصاصی واتساپ استفاده نمی شود، بلکه به گوگل درایو تکیه می‌کند. و در واقع واتساپ قبلاً برای پشتیبان گیری از چت ها و رسانه ها به Google Drive منتقل شده است. صرف نظر از اینکه در برنامه رایگان یا پولی سرویس ذخیره‌سازی گوگل درایو هستید، واتساپ اکنون پشتیبان‌گیری‌های چت را با استفاده از فضای ذخیره‌سازی مرتبط با حساب Gmail مرتبط با حساب واتساپ شما در Google Drive ذخیره می‌کند. بنابراین جدا از تمام پشتیبان‌گیری‌های Google Photo، Gmail و موارد دیگر، اکنون واتساپ شما فضای شما را در Google Drive خواهد برد.

با این حال، در صورتی که حساب گوگل درایو پولی ندارید یا اگر از واتساپ بتا استفاده می‌کنید و می‌خواهید به‌طور کلی از اشغال کل فضای ذخیره‌سازی Google Drive شما توسط نسخه پشتیبان چت جلوگیری کنید، می‌توانید از چت‌ها در سرویس ابری نسخه پشتیبان تهیه نکنید. در عوض، می‌توانید از ابزار داخلی واتساپ یعنی Chat Transfer هنگام جابجایی به تلفن جدید استفاده کنید.
اما این انتقال چت مستلزم آن است که هر دو گوشی قدیمی و جدید در یک شبکه Wi-Fi باشند و نیازی به اتصال فعال اینترنت ندارد. از طرف دیگر، می‌توانید با مشترک شدن در طرح Google One، فضای ذخیره سازی اضافی در Google Drive خریداری کنید.

واتساپ اکنون از فضای ذخیره سازی گوگل درایو برای ذخیره بکاپ چت در گوشی های اندرویدی استفاده می کند

استفاده واتساپ از فضای ذخیره سازی درایو گوگل برای ذخیره بکاپ

 

گزینه دیگر، حذف تصاویر و ویدیوها هنگام بکاپ گیری از تاریخچه چت واتساپ است، زیرا می توانند اندازه بکاپ شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. با رفتن به تنظیمات واتساپ> چت ها > پشتیبان گیری می توانید بررسی کنید که آیا واتساپ شما فرآیند پشتیبان گیری را در Google Drive آغاز کرده است یا خیر. اگر پشتیبان‌گیری از چت Google Drive در حال انجام است، این پیام را در بخش پشتیبان‌گیری چت خواهید دید: «از چت‌ها و رسانه‌های خود در فضای ذخیره سازی حساب Google خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. می‌توانید آن‌ها را در تلفن جدیدی بازیابی کنید.

لازم به ذکر است، کاربران آیفون مدت‌هاست که برای پشتیبان‌گیری از چت به فضای ذخیره‌سازی iCloud متکی بوده‌اند و اکنون کاربران اندروید نیز در حال دنبال کردن این موضوع هستند. در حالی که کاربران آیفون مدتی است از راحتی پشتیبان گیری icloud استفاده می کنند، واتساپ بالاخره این قابلیت را به کاربران اندرویدی نیز تعمیم داده و به آن ها اجازه می دهد تاریخچه چت خود را به صورت ایمن در گوگل درایو ذخیره کنند.


دانلود واتساپ جدید