چه زمانی جیمیل یک ایمیل را بعنوان اسپم علامت گذاری می کند

چه زمانی جیمیل یک ایمیل را بعنوان اسپم علامت گذاری می کند؟

 

Google Mail یا Gmail یک سرویس ایمیل رایگان توسط گوگل است که در اول آوریل 2004 راه اندازی شد. اکنون بیش از 1.5 میلیارد کاربر دارد و به 105 زبان در دسترس است. یکی از ویژگی هایی که جیمیل را از سایر رقبا متمایز می کند، سیستم تشخیص هرزنامه آن است که یکی از بهترین ها در زمینه فیلتر کردن پیام های اسپم، از جمله ایمیل های فیشینگ است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چه زمانی جیمیل یک ایمیل را بعنوان اسپم علامت گذاری می کند.

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/when-does-gmail-mark-an-email-as-spam-cover.jpg
* ایمیل های اسپم چیست؟
ایمیل‌های اسپم، هرزنامه یا ایمیل های ناخواسته ای هستند که به صورت انبوه به لیست وسیعی از گیرندگان ارسال می شوند. این ایمیل ها گاهی اوقات تجاری هستند، گاهی هم تلاشی برای دسترسی و سرقت کردن اطلاعات شما و یا حتی تزریق یک بدافزار به دستگاه شما باشد.

چه زمانی جیمیل یک ایمیل را بعنوان اسپم علامت گذاری می کند

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/07/when-does-gmail-mark-an-email-as-spam-1.jpg

انواع رایج ایمیل های اسپم عبارتند از:

  • تبلیغات تجاری: به طور کلی، این ایمیل ها بی ضرر هستند و فقط یک روش کم هزینه برای مشاغل جهت تبلیغ برند هستند.
  • هشدارهای آنتی ویروس: این نوع ایمیل ها معمولاً به عنوان یک حقه ارسال می شوند. این ایمیل ها ادعا می کنند که اسکن های ضد ویروس ارائه می دهند یا راه حل‌هایی برای برخی از باگ های رایانه ارائه می دهند. اما کلیک کردن روی لینک می تواند دسترسی جزئی یا کامل به هکر را بدهد.
  • ایمیل های جعلی: شامل تقلید از لوگو، امضا یا نام یک شرکت یا کارمندان قانونی است. ارسال کنندگان اسپم از هر منبع یا شرکت معتبری برای ارسال اسپم الگو می گیرند و ایمیل را واقعی جلوه می دهند، در حالی که اینطور نیست.
  • فیشینگ : این کلاهبرداری ها بر اساس موضوعاتی هستند که افراد به آن‌ها علاقه مند هستند. مانند کمک برای درمان یک کودک 3 ساله و …
  • اعلان کاذب برنده: ارسال کنندگان هرزنامه گاهی ایمیل هایی می فرستند که می گویند شما مبلغ زیادی را در یک مسابقه یا قرعه کشی برنده شده اید و از شما می خواهند که پاسخ دهید که اغلب منجر به ارائه اطلاعات شخصی شما می شود.

همیشه توصیه می شود قبل از کلیک بر روی لینک، ابتدا آن را با دقت مشاهده کنید. اگر مشکوک است، بهتر است تا حد امکان از آن دور بمانید.

چه زمانی جیمیل یک ایمیل را بعنوان اسپم علامت گذاری می کند

* 7 دلیل برای اینکه ایمیل ها به اسپم می روند
برخی از ایمیل های تجاری می توانند واقعی باشند و در عین حال به عنوان هرزنامه ارسال شوند. بیایید دلایلی را ببینیم که چرا Gmail ایمیل ها را به عنوان اسپم علامت گذاری می کند. قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، جدا از فیلترهای هرزنامه ، دلیل اصلی ارسال ایمیل‌ها به اسپم، خود کاربران هستند. اگر بسیاری از کاربران ایمیل ها را با شناسه ایمیل شما بعنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند، این احتمال وجود دارد که Gmail بطور خودکار شروع به ارسال آن به قسمت اسپم کند. بنابراین، برای شروع، مطمئن شوید که ایمیل خود را فقط برای افرادی ارسال می کنید که در آن ثبت نام کرده اند و اطمینان دارید که با محتوای ایمیل درگیر می شوند.

دلایل شامل موارد زیر می باشد:

1- مخاطب هدف اشتباه
هدف هر کسب و کاری گسترش فهرست مشترکین خود می باشد. این اغلب منجر به هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه می شود که منجر به کاهش تعامل می شود و ایمیل ها مستقیماً وارد هرزنامه می شوند. تلاش برای پیدا کردن مخاطب مناسب برای دریافت کنندگان ایمیل به جلوگیری از ارسال ایمیل ها به هرزنامه و همچنین به گسترش کسب و کار کمک می کند.

2- مجوزهای ایمیل
ارسال ایمیل های تجاری/تبلیغاتی بدون اجازه گیرنده، یعنی ارسال ایمیل های خودکار به گروهی تصادفی از افراد، جرمی قابل مجازات است و برای هر ایمیل تا مبلغ قابل توجهی جریمه می‌شود. برای دریافت مجوز از کاربران، همیشه مطمئن شوید که یک فرم در سایت خود دارید که در آن افراد بتوانند در لیست ایمیل یا خبرنامه شما مشترک شوند.

3- علامت گذاری آدرس IP
چه ایمیل شما هرزنامه باشد یا خیر، اگر قبلاً از آدرس IP شما هرزنامه ارسال کرده باشید، آدرس IP شما ممکن است علامت گذاری شود و باعث شود ایمیل های شما به هرزنامه بروند.

چه زمانی جیمیل یک ایمیل را بعنوان اسپم علامت گذاری می کند

4- نرخ تعامل پایین
یکی از عوامل مهم برای علامت گذاری ایمیل ها، نرخ تعامل پایین است. نرخ تعامل پایین به این معنی است که ایمیل شما دارای نرخ باز کردن یا خواندن پایین توسط گیرندگان است. همچنین تعداد دفعاتی را که گیرندگان ایمیل های شما را پاک کرده اند، شمارش می کند. هرچه نرخ تعامل کمتر باشد، احتمال اینکه ایمیل های شما به اسپم تبدیل شوند، بیشتر می شود. پیدا کردن مخاطب مناسب می تواند به افزایش نرخ تعامل کمک کند.

5- فراموشی مشترکین
اغلب افراد ممکن است در یک سایت مشترک شوند اما به مرور زمان آن را فراموش کنند که این منجر به ارسال ایمیل به اسپم می شود. هر بار که گیرنده ایمیلی را بعنوان هرزنامه علامت گذاری می کند، پایگاه داده رکورد خود را حفظ می کند، خواه ایمیل اسپم باشد یا نباشد. هنگامی که آستانه پرچم گذاری یک ایمیل تمام شد، ایمیل ها مستقیماً به پوشه اسپم ها می روند. برای جلوگیری از این امر، سعی کنید ایمیل ها را سفارشی کنید و ظاهری مشابه وب سایت شما داشته باشند. این باعث می شود به گیرنده کمک کنید به خاطر بیاورد که در چه سایتی مشترک شده است. همچنین، لینک لغو اشتراک را به راحتی در دسترس قرار دهید تا افراد بی جهت ایمیل ها را اسپم نکنند.

6- اطلاعات نادرست در “From”
یکی از اولین چیزهایی که گیرنده در یک ایمیل مشخص متوجه می شود، بخش From است. داشتن هویت جعلی یا غیرقابل شناسایی، ایمیل شما را مشکوک می‌کند. برای اجتناب از چنین شرایطی، همیشه اطمینان حاصل کنید که اطلاعات From قانونی است و به راحتی توسط گیرنده قابل شناسایی است.

7- کلمات محرک اسپم
در هنگام نوشتن ایمیل خود بسیار مراقب کلماتی استفاده می کنید، باشید. کلماتی مانند اینجا کلیک کنید، پیشنهاد عالی، برنده شدید، تبلیغات ویژه، تبریک، این هرزنامه نیست و این نوع کلمات بعنوان کلمات محرک اسپم در نظر گرفته می شوند و می توانند منجر به علامت گذاری ایمیل شما به عنوان اسپم شوند.

کاربران عزیز می توانند جهت دانلود نسخه جدید برنامه جیمیل برای اندروید از لینک زیر اقدام نمایند:

دانلود برنامه جیمیل برای اندروید