چرا برخی از آهنگ ها در یوتیوب موزیک غیر قابل دسترس می شوند

چرا برخی از آهنگ ها در یوتیوب موزیک غیر قابل دسترس می شوند؟

 

شاید برایتان پیش بیاید که لیست پخش مورد علاقه خود را در یوتیوب موزیک پخش می کنید و بعد از مدتی متوجه می شوید که فقط چند آهنگ در حال تکرار هستند. در این شرایط لیست پخش را باز می کنید تا ببینید چه شده است! و متوجه می شوید که اکثر آهنگ ها غیر قابل دسترس هستند. این مشکل برای بسیاری از کاربران یوتیوب موزیک از زمانی که گوگل Google Play Music را کنار گذاشت و YTM را معرفی کرد اتفاق افتاد. هنوز هم یک راه حل رسمی برای این مشکل وجود ندارد، اما کاربران چندین راه را پیدا کرده اند که به طور بالقوه می تواند مشکل را برای شما حل کند. ما در این مقاله درباره دلایل غیر قابل دسترس شدن آهنگ ها در یوتیوب موزیک و همچنین راه حل های بالقوه این مشکل بحث خواهیم کرد.

چرا برخی از آهنگ ها در یوتیوب موزیک غیر قابل دسترس می شوند

https://appnab.ir/wp-content/uploads/2023/08/why-are-some-songs-unavailable-on-youtube-music-cover.jpg
* دلایلی که یک آهنگ را در یوتیوب موزیک غیر قابل دسترس می کند
قبل از توضیح راه حل ها، بهتر است بدانید که چرا مشکل «غیر قابل دسترس بودن آهنگ» رخ می دهد. برخی از راه حل های زیر برای مشکلات خاص اعمال می شود. آگاهی از علت دقیق مشکل به شما کمک می کند تا آن را راحت تر رفع کنید.

1- حذف آهنگ: اگر آهنگی گم شود، احتمال دارد که به طور کامل حذف شده باشد.
2- منقضی شدن اشتراک Premium: برخی از آهنگ ها در یوتیوب موزیک فقط به حساب های Premium محدود می شوند. اگر اشتراک YouTube Music دارید و آن را تمدید نکرده اید، باعث می شود تا آهنگ های محدود به حساب های Premium از پلی لیست شما حذف شوند.
3- مشکل کپی رایت: مانند سایر پلتفرم های پخش استریم، یوتیوب موزیک نیز برای پخش موسیقی خود به مجوز قانونی از هنرمندان نیاز دارد. انقضای مجوزهای پخش، پخش استریم بدون تأیید یا حتی تمدید مجوز که URL جدیدی برای آهنگ ایجاد می کند منجر به حذف آهنگ می شود.
4- منطقه جغرافیایی: برخی از آهنگ ها ممکن است به مرور زمان به منطقه شما محدود شوند. دلایل آن ممکن است مشکلات کپی برداری یا محدودیت های قانونی در کشور شما باشد.

چرا برخی از آهنگ ها در یوتیوب موزیک غیر قابل دسترس می شوند

 

* راه حل های بالقوه رفع این مشکل
1- برنامه YouTube Music را بروزرسانی کنید
بروزرسانی برنامه های تلفن همراه، یک راه حل معمولی برای همه مشکلات برنامه است و همچنین ممکن است راه حلی باشد که برای شنیدن دوباره آهنگ های مورد علاقه خود لازم است.

2- آهنگ را دوباره به پلی لیست خود اضافه کنید
اگرچه دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک آهنگ ممکن است در یوتیوب موزیک غیر قابل دسترس شود، اما حق کپی رایت رایج ترین دلیل است. شما راهی برای پخش آهنگی که مجوز آن از منبع رسمی، تمدید نشده باشد، ندارید. خوشبختانه، به ندرت چنین اتفاقی می افتد. به احتمال زیاد تمدید مجوز، یک URL جدید برای آهنگ صادر کرده است و این در حالی است که آدرس قبلی نامعتبر می باشد.

3- به جای Wi-Fi از اینترنت موبایل استفاده کنید
برخی از کاربران گزارش کرده اند که تغییر از Wi-Fi به اینترنت همراه را انجام داده اند و موثر بوده است. از برنامه به طور کامل خارج شوید، نحوه اتصال خود به اینترنت را تغییر دهید و دوباره آهنگ های در دسترس را پخش کنید.

4- حالت محدود را خاموش کنید
حالت محدود در یوتیوب موزیک، محتوای قابل نمایش را بر اساس سن یا مکان جغرافیایی شا محدود می کند. اگر یوتیوب موزیک آهنگی را به عنوان نامناسب برای سن شما یا غیرقابل دسترس بودن در کشورتان علامت گذاری کند، نمی توانید آن را پخش کنید.

5- آهنگ ها را دوباره دانلود کنید
YouTube و YouTube Music هردو عملکردهای دانلود مرتبی دارند که به شما امکان می دهد حتی در حالت آفلاین به موسیقی گوش دهید. اما حتی در صورت دانلود، ممکن است آهنگ های شما به دلایل مختلف در دسترس نباشند. برخی از کاربران شکایت داشتند که علاوه بر عدم امکان پخش آهنگ، حتی نمی توانند آن را دوباره دانلود کنند. اگرچه ایده آل نیست، اما حذف کل دانلودها و بارگیری مجدد پلی لیست ها برای دسترسی آفلاین راه حل مناسبی برای این مشکل است.


نصب یوتیوب موزیک