ویژگی های جدید اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

متا ویژگی های جدید را برای محافظت از نوجوانان در اینستاگرام معرفی می کند

 

متا، شرکت صاحب اینستاگرام، برنامه‌های خود را برای اجرای ویژگی های جدید با هدف محافظت از نوجوانان و مبارزه با کلاهبرداران احتمالی در اینستاگرام اعلام کرده است. این حرکت در میان نگرانی های فزاینده پیرامون محتوای مضر و تأثیر آن بر کاربران جوان صورت می‌گیرد. طبق بیانیه ای که چند روز گذشته منتشر شد، متا قصد خود را برای آزمایش ویژگی های طراحی شده برای محو کردن محتوای برهنگی در جهت محافظت از نوجوانان و جلوگیری از هدف قرار گرفتن آن‌ها توسط افراد مخرب، فاش کرد. این غول فناوری اظهار داشت که ویژگی محافظتی برای پیام‌های دایرکت اینستاگرام از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای تجزیه و تحلیل تصاویر برای برهنگی قبل از ارسال استفاده می‌کند.

متا ویژگی های جدید را برای محافظت از نوجوانان در اینستاگرام معرفی می کند

ویژگی های جدید اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

 

این ویژگی به طور خودکار برای کاربران زیر 18 سال فعال می شود، اما متا، بزرگسالان را نیز تشویق می کند تا آن را فعال کنند. مهمتر از همه، متا تاکید کرد که ویژگی حفاظت از برهنگی حتی در چت های رمزگذاری شده سرتاسر نیز عمل می کند و حفظ حریم خصوصی را تضمین می کند و در عین حال ایمنی را در اولویت قرار می دهد. این شرکت همچنین تلاش‌های مداوم برای توسعه فناوری برای شناسایی حساب‌های احتمالی درگیر در کلاهبرداری‌های اخاذی را افشا کرد.

علاوه بر این، متا برنامه‌هایی را برای آزمایش پیام‌های پاپ آپ جدید برای هشدار به کاربرانی که ممکن است با چنین حساب‌هایی تعامل داشته‌اند، نشان دهد که رویکردی فعال برای مقابله با بهره‌برداری آنلاین را نشان می‌دهد. این اعلامیه به دنبال تعهد قبلی متا در ماه ژانویه برای پنهان کردن محتوای بیشتر از کاربران نوجوان در فیسبوک و اینستاگرام با هدف به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض موضوعات حساس مانند خودکشی، آسیب رساندن به خود و … است.

اقدامات متا در بحبوحه فشار قانونی فزاینده در ایالات متحده و اروپا انجام می شود. در ماه اکتبر، دادستان های کل از 33 ایالت ایالات متحده، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، علیه این شرکت شکایت کردند و ادعا کردند که اطلاعات نادرست مکرر در مورد خطرات مرتبط با پلتفرم های آن ارائه شده است. به طور مشابه، کمیسیون اروپا به دنبال شفاف سازی از متا در مورد اقدامات خود برای محافظت از کودکان در برابر محتوای غیرقانونی و مضر است.