چرا توی تلگرام نمیتونم پیام بدم

چرا توی پیام رسان تلگرام نمیتونم به دیگران پیام بدم؟

 

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی در سراسر جهان است که به کاربران امکان ارسال پیام‌های متنی، تصویری و صوتی را فراهم می‌کند. با این حال، یکی از مشکلاتی که کاربران ممکن است در استفاده از پیام‌رسان تلگرام مواجه شوند، عدم امکان ارسال پیام است. عدم امکان ارسال پیام در تلگرام ممکن است از عوامل مختلفی ناشی شود. برای رفع این مشکلات، ابتدا باید علت آن را شناسایی کرده و سپس بر اساس آن اقدامات لازم را انجام داد. در این مقاله از سایت اپ ناب به بررسی چند علل از عدم امکان ارسال پیام در تلگرام خواهیم پرداخت.

چرا توی پیام رسان تلگرام نمیتونم به دیگران پیام بدم؟

* چرا توی پیام رسان تلگرام نمیتونم به دیگران پیام بدم؟

ممکن است هر چند وقت یکبار با مشکلی مواجه شوید که نتوانید برای مخاطبین خود پیام ارسال کنید. اگر اینطور است، نگران نباشید. دلایل خاصی وجود دارد که چرا به طور ناگهانی نمی توانید به مخاطبین تلگرام خود پیام ارسال کنید. ممکن است به دلیل مشکلات برنامه، داده های خراب، تغییر اخیر در مجوزها، شبکه ناپایدار یا قطع شدن سرور فعال اتفاق بیفتد. از طرف دیگر، اگر پیام‌های ارسالی شما فقط با یک تیک (ارسال شده) به جای تیک دوبل (ارسال شده) علامت‌گذاری می‌شوند، ممکن است مخاطب شما را در تلگرام مسدود کرده باشد. در ادامه تعدادی از دلایل عدم امکان ارسال را بصورت مجزا شرح می دهیم.

 

1. اتصال اینترنت:
یکی از اولین چیزهایی که باید بررسی شود، اتصال اینترنت دستگاه شما است. در صورت عدم اتصال به اینترنت، امکان ارسال و دریافت پیام در تلگرام وجود ندارد.

2. مشکلات سرور تلگرام:
در برخی موارد، مشکلات فنی در سرورهای تلگرام ممکن است باعث ایجاد مشکل در ارسال پیام شود. این مشکلات معمولاً به طور موقتی و در صورت بروز، به تدریج برطرف می‌شوند.

3. بلاک شدن حساب:
در صورتی که تلگرام حساب کاربری شما را به دلایل مختلفی مانند نقض قوانین سرویس، بلاک کند، امکان ارسال پیام از طریق آن حساب وجود نخواهد داشت.

4. محدودیت ارسال پیام:
در برخی موارد، تلگرام ممکن است به دلایل امنیتی یا جلوگیری از اسپم، تعداد پیام‌های ارسالی شما را محدود کند. در این صورت، شما باید منتظر مدت زمانی مشخص شده توسط تلگرام باشید تا بتوانید دوباره پیام ارسال کنید.

5. قدیمی بودن نسخه تلگرام:
– استفاده از نسخه‌های قدیمی تلگرام ممکن است باعث بروز مشکلات و ایرادات در عملکرد آن شود. بنابراین، بهتر است همواره از آخرین نسخه تلگرام استفاده کنید. دانلود تلگرام اصلی

 

* نحوه رفع مشکل عدم ارسال پیام در تلگرام

راه‌حل‌های عیب‌یابی اولیه مانند فعال/غیرفعال کردن حالت هواپیما و حالت صرفه‌جویی در باتری می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل ارسال پیام‌های تلگرام را برطرف کنید. علاوه بر این، می‌توانید استفاده نامحدود از داده را فعال کنید، محدودیت‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید و فایل‌های کش برنامه را حذف کنید تا مشکل به سرعت حل شود. اگر این مشکل را حل نکرد، می‌توانید به اپلیکیشن رسمی مشتری تلگرام، Telegram X، دسترسی داشته باشید یا از نسخه وب آن برای ارسال پیام‌های جدید بدون وقفه استفاده کنید. در هر حال ما به چند راه حل برای این مشکل می پردازیم.

 

1. حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید

یک شبکه ناسازگار یکی از دلایل رایج اکثر مشکلات پیام رسانی در تلگرام است. خوشبختانه، فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما، همه سرویس‌های شبکه را روی دستگاه شما بازنشانی می‌کند، که به طور بالقوه می‌تواند خطا را برطرف کند. در گوشی اندروید، نوار اعلان را به سمت پایین بکشید و روی حالت هواپیما ضربه بزنید تا آن را فعال و سپس غیرفعال کنید.

2. داده های پس زمینه را برای تلگرام فعال کنید

تلگرام برای درست کارکردن به سرویس‌های داده پیوسته (مانند ارسال پیام، اعلان‌های هم‌زمان و غیره) نیاز دارند، حتی زمانی که شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. به همین دلیل مهم است که گوشی شما همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشد و دسترسی تلگرام به داده‌ها را در پس‌زمینه غیرفعال نکرده باشید. در غیر این صورت می تواند مانع از ارسال (یا دریافت) پیام در پس زمینه برنامه شود. بنابراین، باید مطمئن شوید که دسترسی به داده های پس زمینه تلگرام در اندروید شما فعال است. نحوه فعالسازی داده پس زمینه برای تلگرام در اندروید به شیوه زیر است:

  • قسمت تنظیمات گوشی را باز کنید و روی برنامه ها ضربه بزنید.
  • تلگرام را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید تا تنظیمات آن را انجام دهید.
  • روی داده تلفن همراه یا مصرف داده ضربه بزنید.
  • مطمئن شوید که گزینه داده های پس زمینه فعال است.
3. محدودیت های پس زمینه را خاموش کنید

سیستم عامل اندروید، همه برنامه های نصب شده را برای ارائه بهترین تجربه کاربری بهینه می کنند. در نتیجه، ممکن است برخی از برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام را در صورتی که داده‌های تلفن همراه زیادی مصرف می‌کنند، محدود کند. این می تواند مانع ایجاد کند، به خصوص در هنگام ارسال فایل های حجیم از طریق تلگرام. خوشبختانه، برای حل این مشکل می‌توانید استفاده از داده‌های نامحدود و بازخوانی پس‌زمینه برنامه را در اندروید فعال کنید. به این منظور مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • تنظیمات برنامه تلگرام را از تنظیملت گوشی> برنامه ها> تلگرام باز کنید.
  • روی داده تلفن همراه یا مصرف داده ضربه بزنید.
  • مصرف داده به صورت نامحدود را فعال کنید.
4. حالت ذخیره باتری را غیرفعال کنید

حالت صرفه جویی در باتری در تلفن شما محدودیت های داده خاصی را برای برنامه های نصب شده اعمال می کند تا عمر باتری را افزایش دهد. این محدودیت‌ها می‌توانند در نحوه عملکرد تلگرام اختلال ایجاد کنند و در هنگام ارسال پیام‌های جدید مشکلاتی ایجاد کنند. برای حل آن، حالت صرفه جویی در باتری گوشی خود را خاموش کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • قسمت تنظیمات گوشی را باز کنید و روی باتری ضربه بزنید.
  • حالت باتری را به حالت عادی تغییر دهید یا دکمه جابجایی حالت ذخیره باتری را غیرفعال کنید.
  • علاوه بر این، گزینه تنظیمات صرفه جویی در باتری را فشار دهید.
  • قابلیت روشن کردن خودکار باتری را غیرفعال کنید.
  • از طرف دیگر، می‌توانید روی آیکون ذخیره باتری از نوار اعلان تنظیمات سریع گوشی خود ضربه بزنید تا حالت کم مصرف را غیرفعال کنید.